Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Coops kaffebøll på Løkka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-15, 14:44   #121
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg har ganske god innsikt i drift av flere steder, og det er ihvertfall absolutt slik at storkapital står bak mange små koselig og tilsynelatende uavhengige steder. Akkurat som med matvarer.

Jeg synes stuntet var helt ok. Man snakker ikke om å lure folk til å spise noe de ikke tåler eller slikt, og det var for to uker. Navnet tilsa at det var hemmelig hvem som stod bak. Helt greit i min verden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:52   #122
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvor vellykket stuntet er, kommer an på øyet som ser. jeg ble ikke mer vennlig innstilt til Coop etter dette. Og jeg var litt skeptisk til dem allerede før kaffestuntet, jeg liker ikke måten de kjører frem Petter Nordthug på heller. :urban(forstads)jåle:

Da vil jeg sitere hva en person med bred kompetanse innen marketing og som jeg har dyp respekt for (etter at jeg hadde et hjertesukk om en kampanje som gikk som jeg overhodet ikke likte). Hun sa nemlig at man trenger ikke like en kampanje for at den skal ha effekt. Og en kampanje man liker har nødvendigvis ikke den effekten som var ønsket.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:56   #123
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har ganske god innsikt i drift av flere steder, og det er ihvertfall absolutt slik at storkapital står bak mange små koselig og tilsynelatende uavhengige steder. Akkurat som med matvarer.

Jeg synes stuntet var helt ok. Man snakker ikke om å lure folk til å spise noe de ikke tåler eller slikt, og det var for to uker. Navnet tilsa at det var hemmelig hvem som stod bak. Helt greit i min verden.

Nei, det var en måned åpen kafé før det ble avslørt, samt 7-8 uker merkevarebygging i forkant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 15:02   #124
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvordan i all verden skal man spørre om noe sånt når det er ingenting som tilsier at det er det? Man kan jo ikke gå rundt og spørre nye steder om de er eid av Coop/Rimi/Reitan/Illuminati?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har ganske god innsikt i drift av flere steder, og det er ihvertfall absolutt slik at storkapital står bak mange små koselig og tilsynelatende uavhengige steder. Akkurat som med matvarer.

Derfor.

Jeg har lest tråden med interesse. Jeg er enig i mye av argumentasjonen som gjør at dette er litt ugreit. Allikevel, det var ingen som løy her. Det var bare noe som ikke ble fortalt. Det skjer veldig ofte. Denne gangen som et reklamestunt, men det er mange butikker, produkter og tjenester som ikler seg et image som selger bedre. Uten at det er et stunt, men så lenge ingen lyver er det greit. Å unnlate å merke varen med Coop er lov, men jeg skjønner at det oppleves som ugreit selv om det ikke var merket med "enkeltmannsforetak".

Jeg tror det kan være greit å ha i bakhodet at det er ikke alltid en sau er en sau. Noen ganger er det ulv i fåreklær, og da er det ikke reklamestunt som er den største utfordringen.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 15:05   #125
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg TROR de fleste som har et relativt bevisst forhold til "små, uavhengige sjapper" vet at det var eid av råtass-PE-selskapet Herkules og nå er solgt til et stort, svensk investeringsselskap, og at Waynes er eid av Selvaag. Selv jeg, som ikke er så bevisst at det gjør noe, vet det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 15:08   #126
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg TROR de fleste som har et relativt bevisst forhold til "små, uavhengige sjapper" vet at det var eid av råtass-PE-selskapet Herkules og nå er solgt til et stort, svensk investeringsselskap, og at Waynes er eid av Selvaag. Selv jeg, som ikke er så bevisst at det gjør noe, vet det.

Jeg tenkte litt utover kaffesjapper også. Presiserte ikke det.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 15:10   #127
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det var en måned åpen kafé før det ble avslørt, samt 7-8 uker merkevarebygging i forkant.

Ok, my bad, jeg misforstod. Synes uansett det er lite. Hadde man snakket flere år med fordekt opplegg, kunne man sagt det var noe annet. Jeg regner med de har papirene sine på stell i forhold til det offentlige, og der har operert med korrekt info. Denne infoen er per def åpen og tilgjengelig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 15:18   #128
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Dessverre er det ekstremt vanskelig å drive i småskala i Norge, og jeg er fullstendig klar over at mange småbutikker og cafeer er deleid, støttet eller på annet vis knyttet til de store kjedene. Jeg syns allikevel det er noe helt annet enn å få godtroende kaffekjøpere til å betale for reklamekampanjen din, uten å fortelle dem at det er det de gjør. Jeg vil bestemme selv hva pengene mine går til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 15:21   #129
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg kan også forstå at de som er direkte berørt ikke synes stuntet er like festlig som oss utenfor. Det blir straks mer personlig for de som har snakket eller skrevet om stedet.

Det er ikke rød eller gul filterkaffe de har lurt på kundene sine. Coop importerer et utvalg kaffe på lik linje med andre. Og jeg tror ikke Coop importerer dårligere varer enn butikker. Best i test av kjedebutikkene.
http://www.klikk.no/mat/drikke/article1607264.ece

I Norge er det ikke mye god kaffe til under 200,- pr kg. Vi kjøper kaffe når vi kan i Sverige, Danmark og USA. Tidligere fikk vi svoger til å sende Trader Joe's Pajar, men så ble portoen fra USA så dyr. Så nå bruker vi Zoega bønner kjøpt i Sverige.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 16:20   #130
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan heller ikke se at det var hensikten. Poenget var vel at Coop-kaffen kunne være like god som spesialkaffe, samme hvor den serveres. Og tilbakemeldingene de fikk tyder jo på at det stemmer.

Dette er min oppfatning også.

(Hilsen trønder som er vokst opp med å blande rød og gul Coopkaffe i kaffeboksen og "kainn itj du sætt åver kjel'n" til ettermiddagskaffe m/hjemmebakst så godt som hver dag! )

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 17:58   #131
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg har ikke lest alle svarene, jeg er sløv, men jeg forstår ikke hvorfor det er greit å henge ut og erte noen all den tid det er noe det er fokus på ikke er greit på generell basis. Coop er ute etter reklame, intet mer, intet mindre, det ligger ikke noe altruistisk motiv bak dette.

Overlat satiren til satirikerene så blir det mer troverdig.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 00:10   #132
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Dagbladet hadde denne på forsida i dag, og jeg trodde det skulle være mer "høhø, vi lurte hipsterne", men nei, de har kjørt en mer reell blindtest og de fleste løkkefolka kjente faktisk forskjell.

(Og jeg har fått med meg at det ikke var poenget i HI, atlså, men lell)

http://www.dbtv.no/4545487731001?dbt...g_billig_kaffe

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 03:09   #133
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Nå har jeg lest hele tråden.

Jeg så ikke helt problemet før jeg leste Floksa sitt innlegg - da kom åpenbaringen - og jeg kjenner at dette desidert ikke er greit, nettopp av årsakene Floksa nevner i fleng. Først da klarte jeg å sette meg inn i andres situasjon, alle har sine "snobberier" og det er ikke nødvendigvis bare et parameter som avgjør hvorfor man tar de valgene man gjør, men totalen av hva man får og støtter opp om. Det har, heldigvis, vokst frem en generasjon som ikke vaker besvistløse rundt og tar til takke med det de får servert, de er genuint opptatte av flere ting enn "ost er ost!" og det er faktisk utrolig respektløst å flåse med andre menneskers verdier.

Jeg er opptatt av norsk kulturarv og håndverk, og ja, det vrenger seg inni meg når bunaden er "Made in China" og SuperWash blir merket med Norsk Ull (og leser man på lappen står det 10% ull, 90% Akryl). Jeg predikerer dette titt og ofte, og da med stort engasjement. Man kan gjerne kalle det patriotisme og snobberi, men jeg hadde revnet i filler om noen hadde forsøkt å selge meg en "Made In China"-bunad og laget en kampanje av det. Og jeg kjenner jeg blir mer og mer selektiv mht mine egne forbrukervaner og ønsker ikke å bli diktert av forbrukerkjempene om hvilke valg som er rett for meg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 13-10-15 kl 04:10.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 07:20   #134
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Igjen: det er snakk om noen få uker og begrenset pengebeløp brukt hos den enkelte. Man har ikke lurt noen til å bruke titallstusen på feil bunad, spise harammat eller kjøpe et eco-hus som ikke var det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 07:46   #135
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Igjen: det er snakk om noen få uker og begrenset pengebeløp brukt hos den enkelte. Man har ikke lurt noen til å bruke titallstusen på feil bunad, spise harammat eller kjøpe et eco-hus som ikke var det.

Det er ikke snakk om antall kr du har brukt. Men det er ikke ok å bedrive blindtest på folk uten at de vet at de deltar. Det blir som å filme folk med skjult kamera og ikke opplyse om det. Folk har uttalt seg på sosiale medier uten å vite at de har uttalt seg om et firma med en skjult agenda. Jeg liker ikke å bli lurt, og ser heller ikke humoren i det. Om det gjelder det ene eller det andre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 08:15   #136
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg er helt enig med Fløyel. Selv er jeg primært smakskaffesnobb, og selv om jeg helt sikkert kunne satt pris på en baristagjort cortado med ferske, nykvernede bønner og perfekt steamet melk, så har jeg tatt blindtest mang en gang på bønner fra fryseren fra Coop vs Stockfleths, altså. Det er ikke vanskelig å kjenne forskjell.

:hytte i Trysil, undervurderer stadig behovet for å ta med meg kaffebønner:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 08:17   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Og jeg er ikke snurt på hipsternes vegne, og ikke fordi jeg kanskje kunne blitt lurt selv. Det er akkurat poenget med å lage markedsstunt av å lure folk som jeg ikke kan fordra. Jeg synes for øvrig all form for drituthumor og skjult kamera er usedvanlig umorsomt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 08:27   #138
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Ikke sant, Candy? Her har de jo fått veldig mange mennesker til å delta og videreformidle en reklame, uten å vite at det er det de gjør. I tillegg mener jeg de misbruker det de sier er "resultatet". Man svarer høflig, men ikke nødvendigvis veldig ærlig når en smilende og grei barista spør om hva du syns om vedkommendes jobb.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 09:33   #139
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er ikke snakk om antall kr du har brukt. Men det er ikke ok å bedrive blindtest på folk uten at de vet at de deltar. Det blir som å filme folk med skjult kamera og ikke opplyse om det. Folk har uttalt seg på sosiale medier uten å vite at de har uttalt seg om et firma med en skjult agenda. Jeg liker ikke å bli lurt, og ser heller ikke humoren i det. Om det gjelder det ene eller det andre.

Men folk har da ikke blitt lurt?
Jeg fatter heller ikke Floksa-argumentet. Det ville jeg forstått om man ikke fikk vite hva man kjøpte.

Det blir veldig merkelig med bunadargumenter osv.
Kanskje kan det mer sammenlignes med at folk føler seg lurt når de kjøper en plysjelg med norsk flagg på og oppdager at det står "made in china" med liten skrift.
Ikke noe jeg tenker på som en stor sak, selv om det kan være litt kjipt for dem som trodde de hadde kjøpt en unik norsk plysjelg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 09:36   #140
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Tally: Oh, yes. Hvor mange ganger har man ikke sittet og småbitchet til sidemannen om maten, og bare smil, takk det var bra, så snart servitøren kommer og spør hvordan det smakte?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no