Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Coops kaffebøll på Løkka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-15, 13:42   #101
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Men det er vel det Tally mener de har gjort her?
Gitt skinn av å være småskala kaffebar uten kjedetilknytning, uten å være det?

Personlig er jeg ikke så opptatt av det akkurat på kaffe, men jeg, som andre, har mine egne kjepphester som jeg rir på.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:44   #102
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Men det er vel det Tally mener de har gjort her?
Gitt skinn av å være småskala kaffebar uten kjedetilknytning, uten å være det?

Personlig er jeg ikke så opptatt av det akkurat på kaffe, men jeg, som andre, har mine egne kjepphester som jeg rir på.

Nemlig. Og jeg mener at urbane hipsteres kjepphester er like lite til å gjøre narr av for å markere et poeng, som bærende, ullelskende mødres kjepphester.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:45   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg har for øvrig aldri påstått at de markedsførte seg som økologisk. Men Coop har Fairtradekaffe og det kan godt hende bønnene var det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:45   #104
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Guava: leser jeg deg rett om du ikke ser noe forskjell på å støtte en småskalaprodusent framfor en av Norges største kjeder?

Da leser du meg fullstendig feil.

Jeg tenker at poenget her er at det ikke nødvendigvis er på smak at småskalaprodusentene har sine fortrinn og at det er to ulike markeder her.

Hadde Coop markedsført denne kaffen som økologisk og rettferdig produsert og privatimportert til familiebrenneri så hadde det vært lureri og slemt mot småskalaprodusentene. Det hadde også vært direkte lovbrudd.

At dette stuntet er slemt mot småskalakjedene, som tross alt må ha andre salgsfremmende virkemidler enn bare smak kan jeg ikke se. Og om det viser seg at folk ikke merker så stor forskjell på smak må enhver som selger kaffe tåle det og selge deres mer unike sider.

Jeg velger mye heller en ikke-kjede kaffebar om jeg først skal på kaffebar, men uten illusjoner om at det smaksmessig overgår kaffebrenneriet eller Dromedar. Jeg har innbilt meg at jeg vil kjenne forskjell på dette og Coop, men der er jeg også usikker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:47   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg syns man godt kan gjøre litt narr av dem altså. Men her er det hele pakka som gjør det grumsete. Lureri+latterliggjøring, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:50   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg har fra første innlegg sagt at dette ikke handler om smak. Jeg har ikke drukket kaffen deres engang, og aner ikke om jeg hadde likt den eller ikke.

Men de har, med overlegg, fremstilt seg selv som en liten, uavhengig kaffebar med eget brenneri. Og det er de virkelig ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:52   #107
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

At store selskaper forsøker å lage innpakning som gjør at man skal tro at det man spiser er unikt og småskala er vel også vanlig over hele linjen.
"Noras hjemmelagede" er da gitt det navnet for å gi litt mer eksklusive assosiasjoner enn "Noras fabrikkproduserte" som det i praksis er.

En del spesialprodukter til de store kjedene kan ha fancy innpakning og skal gjøre inntrykk av å være eksklusive. "Eldhusrøkt pinnekjøtt" med bilde av et lafta eldhus er ikke nødvendigvis røkt i et laftet og koselig eldhus.

Man kan jo mene på generelt grunnlag at det er lureri og jeg tenker at det ofte kan være på kanten, men eksplisitt lureri er det ikke og det hadde også vært morsomt synes jeg om det hadde vært Gilde som i et prosjekt hadde solgt skinke i fancy innpakning og med det italienske flaggets farger på serviettene og folk av den grunn hadde konkludert med at skinka måtte være mer eksklusiv enn at den var fra fabrikkfjøs på Jæren.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:55   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Man vet at det er Nora som står bak syltetøyet. Her ble det hemmeligholdt at Coop sto bak. Stor forskjell. Men igjen, jeg gjentar meg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 13:59   #109
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man vet at det er Nora som står bak syltetøyet. Her ble det hemmeligholdt at Coop sto bak. Stor forskjell. Men igjen, jeg gjentar meg selv.

Jeg skal slutte nå altså.

Jeg ser at du synes det er en vesentlig forskjell. Der er vi uenige. Jeg ser at det er nyanseforskjeller her og jeg er ikke direkte uenig i at det er lureri, men uenigheten går nok mer på hvor uetisk og direkte lureriet er. Jeg ville reagert kraftig på om de ble konfrontert med eierskap og benektet på lik linje som jeg ville reagert kraftig på om det ble benektet at Rimi-Hagen var eier av en liten kaffebar (noe som godt kan være realiteten) om jeg hadde spurt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:05   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Men hvordan i all verden skal man spørre om noe sånt når det er ingenting som tilsier at det er det? Man kan jo ikke gå rundt og spørre nye steder om de er eid av Coop/Rimi/Reitan/Illuminati?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:08   #111
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.112
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg tror virkelig den småskala vs stor produsent har vært lite gjennomtenkt, altså. Jeg tror de har kopiert en "typisk løkkesjappe" slik de ser at de fremstår, og ikke tenkt at det også impliserer en del andre ting (småskala, fair trade, uavhengig, ikke eid av et sjelløst Private Equity-fond som Waynes og Espesso House) som har en verdi for de aktuelle kundene. De har nok kopiert et "uttrykk", ikke et etisk standpunkt, om du forstår hva jeg mener.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:09   #112
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvordan i all verden skal man spørre om noe sånt når det er ingenting som tilsier at det er det? Man kan jo ikke gå rundt og spørre nye steder om de er eid av Coop/Rimi/Reitan/Illuminati?

Nei og derfor vet man stort sett ikke sånt.

Veldig mye av det som fremstår som småskala har storkapital i eierskapet her til lands. Går jeg på en liten kafe eller kaffebar på Løkka kan det godt tenkes at eierskapet ligger hos storkapitalen. I alle fall er det noe jeg ikke vet om jeg ikke spør. Fredriksen, Hagen og Reitan er ikke forpliktet til å stemple navnet sitt veldig tydelig på alle sine investeringer.

Der hvor jeg kjenner eierskapet føler jeg meg trygg. Vet jeg at fine folk driver en bra kaffebar kan jeg finne på å velge dem av den grunn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:10   #113
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror virkelig den småskala vs stor produsent har vært lite gjennomtenkt, altså. Jeg tror de har kopiert en "typisk løkkesjappe" slik de ser at de fremstår, og ikke tenkt at det også impliserer en del andre ting (småskala, fair trade, uavhengig, ikke eid av et sjelløst Private Equity-fond som Waynes og Espesso House) som har en verdi for de aktuelle kundene. De har nok kopiert et "uttrykk", ikke et etisk standpunkt, om du forstår hva jeg mener.

Eg tenker og det. Og så tenker eg at det at dei ikkje har fått med seg kva det etiske dreier seg om i det heile tatt oppi dette og at dei trur at "hipsterkaffe" er ei image-greie er eit signal om at dei verkeleg ikkje har skjønt noko som helst og at heile kampanjen bare er urteit.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:11   #114
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg skjønner også hva Tallulah mener og sier, men jeg er uenig i at de fremstilte det på løgnaktig vis og slik sett lurer forbrukerne, herremin, det ligger jo i navnet at dette er hemmelig, så får man gjette og tro hva man vil.
Jeg synes ikke eksemplene med eggene og halalslakt er sammenliknbart, da blir man direkte ført bak lyset og varen selges som noe helt annet, mens i kaffesjappetilfellet er det ikke sagt noe om at det er småskala/økologisk/innhøstet av fattige bønder eller på annen måte høyverdig kaffe.

Jeg er selv en skikkelig kaffesnobb og innbiller meg at jeg kjenner kaffen på smaken, jeg bruker i stor grad kaffe fra mitt lokale brenneri og MÅ ha min kvadruple latte (helst halvt om halvt med vanlig espresso og lungo) i porselenskopp.
Jeg drikker ikke kaffe fra papp, så snobbing kan jeg alt om.

Jeg tror likevel ikke jeg ville følt meg ført bak lyset, sparket på eller på annen måte utilbørlig behandlet om jeg gikk inn på ei kaffesjappe som har hemmelig i navnet og som ikke oppgir merket sitt og fikk fortalt at det var koperativkaffe.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:14   #115
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvordan i all verden skal man spørre om noe sånt når det er ingenting som tilsier at det er det? Man kan jo ikke gå rundt og spørre nye steder om de er eid av Coop/Rimi/Reitan/Illuminati?

Jeg hadde støttet en kaffesjappe dersom Illuminati hadde drevet den!

Men ja, jeg er enig med Tally. Folk skjønner ikke at folk kan bli sure fordi det er liten forståelse for at engasjementet er ekte når det gjelder kaffeindustrien.

Hadde tilsvarende stunt blitt gjort i forhold til kjøtt, ull og andre ting så hadde det blitt kjempebråk, og ikke noe av dette "Haha, teitinger, merker ikke forskjell"-greia.

Jeg mener det viser at en god barista har ekstremt mye å si for smaken. For den Coopkaffen mine besteforeldre laget på "tradisjonelt" vis hadde på ingen måte kunnet lure noen i det hele tatt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:22   #116
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.112
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Åhå, jeg kan levende se for meg at mange hadde syns det var skikkelig festlig å servere økomat til økofolk og så le av dem når de ikke merket forskjell på smaken. Nettopp fordi det er mange som ikke catcher at det er andre ting enn egen smak som ligger bak valget.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:23   #117
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Pøbelsara

Nemlig. Og jeg mener at urbane hipsteres kjepphester er like lite til å gjøre narr av for å markere et poeng, som bærende, ullelskende mødres kjepphester.

Høh! Kaller du meg bærende mor?!



__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:30   #118
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg vil bare stille meg bak Tallulah og Floksa her (sent inne, mye sagt).

Jeg hadde blitt møkk sur, fordi jeg bevisst velger småskala/uavhengig i mange tilfeller. Og nei, det er ikke bare pga. smak og/eller kvalitet. Jeg er heller ingen hipster eller kaffenerd.

Og isolert sett ser jeg at kampanjen var en genistrek, og en suksess. Bare se på denne diskusjonen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:31   #119
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Sent inne, ja.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 14:42   #120
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Sent inne, ja.

Vi er jo ikke ferdig enda, så det er bare å stå på!

Jeg synes dette er interessant, å se hvordan folk tolker ting, og hvor ulikt dette stuntet ble oppfattet.

og jeg tror også at det ville blitt mye mer opprør hvis det hadde vært snakk om noe annet en løkkafolkets kaffe.

Hvor vellykket stuntet er, kommer an på øyet som ser. jeg ble ikke mer vennlig innstilt til Coop etter dette. Og jeg var litt skeptisk til dem allerede før kaffestuntet, jeg liker ikke måten de kjører frem Petter Nordthug på heller. :urban(forstads)jåle:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no