Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nyhetsartikkel eller klipp og lim?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-15, 10:22   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyhetsartikkel eller klipp og lim?

Nordlys/Nord24 har en "artikkel" på nett idag om Byggeriet som legger ned i Tromsø. Eller det de har gjort er å klippe og lime inn facebookstatusen som firmaets daglige leder la inn på sin private facebookside i går kveld.

Jeg syns dette er noe av det verste eksempelet jeg har sett på klipp og lim-journalistikk. Eller journalistikk er dette jo ikke.

Vad tycks?

http://www.nord24.no/bedriften-vokst...d/s/5-32-43432

Sitat:

Byggeriet i Tromsø legger ned: - Nå er det dessverre slutt


DEL


"Alt har sin ende", skriver daglig leder Trond Jaklin ved Byggeriet på Facebook.

Videre skriver han:

"Etter to fantastiske spennende år på Byggeriet Tromsø er det nå dessverre slutt. Det har vært en jobb hvor jeg har lært vanvittig mye om byggebransjen, men også om hva det vil si at å lede en bedrift."

ITromsø kom i kontakt med Jaklin tirsdag kveld, men han svarte han på en melding at det var for tidlig å kommentere saken ytterligere. Nordlys forsøkte i går kveld å få tak Jaklin, uten å lykkes.

I Facbook-statusen skriver daglig leder at bedriften klarte hele 36% omsetningsvekst i fjor.

"En ikke helt ubetydelig økning vi var bittelitt stolt av", skriver Jaklin, og legger til:

"Men det er ikke bestandig at stor pågang og innsatsvilje er nok. Store strategiske beslutninger tas sentralt og denne gangen var det vi som ble rammet. At det er skuffende må kunne sies, men vi respekterer beslutningen."

Han hyller en rekke navngitte ansatte:

"Til Vegard, Tor Rainer, Svein, Mikael og Eirik vil jeg si, dere har alle vært fantastisk å jobbe sammen med. Jeg har gledet meg til å gå på jobb hver dag og dere har vært store bidragsytere til det. Bare det å se hvordan dere har taklet nedbemanning og nå nedleggelse har imponert meg. "Dåkker e hel ved..." og det må vel kunne sies å være en god betegnelse på gutta i byggevarebransjen."



De kunne nøyd seg med bildet de har limt ihop, her står jo alt:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 10:26   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyhetsartikkel eller klipp og lim?

Da må du ta med denne også:
http://www.itromso.no/nyheter/2015/1...d-11680591.ece

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 10:28   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyhetsartikkel eller klipp og lim?

Tja, jeg vet ikke helt. Det er jo en nyhet at en bedrift legges ned og at arbeidsplasser formodentlig blir borte, og hvis ingen vil snakke med dem, så er det jo ikke så mye annet å gjøre enn å bruke det man har. Det er jo en etterrettelig kilde har brukt da, og de er jo helt åpne om hvor de henter stoffet fra.

At de siterer tekst fra en persons FB-profil er helt ok. Dette mener jeg er prøvd i lovverket og muligens også PFU flere ganger. Alt i alt, nei, jeg reagerer ikke så mye på dette, men de kan jo godt følge opp med en sak som går litt mer i dybden etterhvert, kanskje.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 10:34   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyhetsartikkel eller klipp og lim?

Den hadde jeg ikke sett, Katinka (det er ikke hos dem jeg har abonnement).

At ting man skriver på facebook ikke er privat, vet jeg. Det er det dommer på. Men denne saken var tynn, syns jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 10:40   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyhetsartikkel eller klipp og lim?

Jeg syns det er greit som en lokalnyhet, men bør følges opp med et intervju etterhvert tenker jeg. Nå sier han jo i lenka til Katinka at han ikke vil kommentere utover FB-statusen på næværende tidspunkt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no