Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-14, 13:01   #121
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

De har jo ikke plass til bøker i de idiotiske veskene!

Hilsen frustert lærer i videregående

Nei, men altså, jeg har undervist på to skoler i Akershus dette skoleåret, en i Lørenskog og en i Bærum. Det er en viss forskjell på prislappen på veskene, på samme måte som det er det på jakker og andre klær.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:02   #122
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Er vel ikke helt greia å bære sånne "hekte inn på albuen"-vesker hele dagen, er det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:03   #123
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Akkurat! Dette er damer i 40-årene som altså tror de kan rekke å jobbe fullt når barna blir eldre og dermed få grei pensjon når de hele livet har jobbet deltid i jobber som ikke er godt betalte.

Jeg som tjener godt vil jo i verste fall ha problemer om jeg ikke sparer ekstra så vidt jeg har skjønt.

Det er ganske sprøtt ja. Bare her på jobb, hvor vi er fem damer, jobber tre av dem et sted mellom 60-90 %. De er alle i 40-årene. Jeg jobber jo fullt, heldigvis, i en greit betalt jobb, men ser jo også at jeg bør tenke på sparing i tillegg for å kunne ha det greit helt uten hjelp i arv etc. Og det må jo være et mål, å klare seg selv - det andre blir eventuelt en bonus og ikke en "hvilepute" nå.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:12   #124
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

De har jo ikke plass til bøker i de idiotiske veskene!

Jeg møtte igjen ungdomskolelæreren min da jeg var litt oppi tjueåra og i samtalen sa jeg at jeg knapt kunne huske at jeg hadde en sekk. Hun kommenterte tørt: Joda, du hadde sekk, men du brukte den mest til å hvile bena på.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Er vel ikke helt greia å bære sånne "hekte inn på albuen"-vesker hele dagen, er det?

Men altså, siden når har det vært et godt argument overfor 14-årigene?

(eller 39-åringene som nettopp har kjøpt seg en overnight-bag i skinn framfor en sekk. )

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:15   #125
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men altså, siden når har det vært et godt argument overfor 14-årigene?


Tja, nei, jeg vet vel egentlig ikke om noe som helst som kan fungere som argument overfor fjortiser som mener det er en god idé å kjøpe veske til mange tusen spenn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:16   #126
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Jeg må jo bare tilstå at jeg pt har en MbMJ-veske på ønskelisten jeg, som kanskje sånn helt tilfeldigvis blir med meg hjem en dag når skattepengene kommer. Men den koster ikke fryktelig, hinsides mye da ...også er jeg 33 og har jobba for pengene! Så det så!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:16   #127
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, nei, jeg vet vel egentlig ikke om noe som helst som kan fungere som argument overfor fjortiser som mener det er en god idé å kjøpe veske til mange tusen spenn.

Jeg tror ikke argumentet om at det ikke er sunt for deg fungerer på de som ikke kjøper dyre vesker heller, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:19   #128
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke argumentet om at det ikke er sunt for deg fungerer på de som ikke kjøper dyre vesker heller, altså.

Det er sikkert noen det funker på. :hartrua:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:24   #129
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det er ganske sprøtt ja. Bare her på jobb, hvor vi er fem damer, jobber tre av dem et sted mellom 60-90 %. De er alle i 40-årene. Jeg jobber jo fullt, heldigvis, i en greit betalt jobb, men ser jo også at jeg bør tenke på sparing i tillegg for å kunne ha det greit helt uten hjelp i arv etc. Og det må jo være et mål, å klare seg selv - det andre blir eventuelt en bonus og ikke en "hvilepute" nå.

Akkurat!

Jeg må innrømme at jeg jobbet 80% i et par år, men hadde arbeidsgiver som "sponset" de 20% siste slik at jeg fikk full pensjonsopptjening.

Greit å ikke måtte være avhengig av en mann for å klare seg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:25   #130
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg må jo bare tilstå at jeg pt har en MbMJ-veske på ønskelisten jeg, som kanskje sånn helt tilfeldigvis blir med meg hjem en dag når skattepengene kommer. Men den koster ikke fryktelig, hinsides mye da ...også er jeg 33 og har jobba for pengene! Så det så!!

Nettopp! Det er da noe helt annet å kjøpe seg dette som voksen enn for en ungdom, synes jeg i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:28   #131
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nettopp! Det er da noe helt annet å kjøpe seg dette som voksen enn for en ungdom, synes jeg i alle fall.

Det syns jeg også. Men jeg syns allikevel voksne også kan tenke gjennom hva de bruker pengene sine på og hvilke forbilder de er. Disse barna har ikke skapt seg selv i et vakuum.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:29   #132
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det syns jeg også. Men jeg syns allikevel voksne også kan tenke gjennom hva de bruker pengene sine på og hvilke forbilder de er. Disse barna har ikke skapt seg selv i et vakuum.

Bøtt åffkårs!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 13:53   #133
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det syns jeg også. Men jeg syns allikevel voksne også kan tenke gjennom hva de bruker pengene sine på og hvilke forbilder de er. Disse barna har ikke skapt seg selv i et vakuum.

Nettopp. Og selvsagt handler dette ikke om designervesker. Eller Iphone. Eller en flott vinterjakke. Eller el-bil som bil nummer 2, ny modulsofa, restaurantbesøk, skiutstyr, weekendturer til New York, kompresjonstights, konsertbilletter, enda bedre løpesko, hytte på fjellet og kaffe to go. Det er summen av alt de ser rundt seg, det vi voksne vil ha, det vi har, det alle andre har og mener de/vi bør ha. Kresne, kvalitetsbevisste og fordringsfulle voksne skaper vel kresne, kvalitetsbevisste og fordringsfulle barn.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:14   #134
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Kresne, kvalitetsbevisste og fordringsfulle voksne skaper vel kresne, kvalitetsbevisste og fordringsfulle barn.

Dette går ikke på (bare) kvalitet altså. Det går på at man mener at kun det kuleste er godt nok, at vi ønsker statusprodukter, at vi blir påvirket av media til å ha det samme som de skikkelig rike og berømte. At vi er mer entitled enn andre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 14:51   #135
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Jeg tror ungdommene på skolen her hadde ledd om de leste artikkelen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 17:14   #136
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Eg har nettopp sendt åtteåringen på fotballtrening med mi fem år gamle "gøy på håret"-veske som eg ikkje bruke lengre til nærmere tusen kroner. I lys av denne tråden tok eg meg i å frykte at Tangerine såg henne.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 17:47   #137
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Hele klassen på 29 stk i bursdagsselskap og alle gjestene gir 150,- hver. Vips har man råd til veske.

Jeg har åttendeklassing på en oslovestskole og så og si alle jentene i klassen har slike vesker. Uniform, ja.

Men mange av dem som har ekstremvesker har arvet sine mødres avlagte, det skal sies. Men det gjør jo ikke presset mindre blant resten.

Og selvsagt påvirkes de av foreldrenes vaner. Fjortisenes favorittsyssel i helgen er å ta banen til Bogstadveien og gå på Starbucks og drikke frappuccino. Tilfeldig? Don't think so.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 17-06-14 kl 18:19.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 18:20   #138
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Men er det egentlig særlig ok å "avlegge" en veske i en slik prisklasse? Selvsagt er det bedre at den arves enn at det kastes, selvfølgelig, men jeg syns ikke noe om et forbruksmønster hvor man kjøper så dyre ting, for å deretter ikke bruke dem lenger etter et par år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 20:12   #139
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Det kan jo være noko fint i å arve også?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 20:31   #140
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre designvesker som skolesekk - hvor vanlig er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det kan jo være noko fint i å arve også?

Ja, som jeg sa: selvsagt er det bedre å arve enn å kaste. Men jeg syns ikke det er "greit" å kjøpe overprisede luksusvarer for å gå lei av dem etter noen år, uansett om noen arver eller ikke. Verden lider under et så enormt overforbruk at arv og veldedighet legitimerer det ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no