Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Erna Solbergs tale

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 19:01   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Erna Solbergs tale

Tenk at dette er en spinoff fra kjoletråden. Men altså: Hva synes FP om Erna Solbergs nyttårstale?

Jeg synes det var bra at hun valgte å snakke om psykisk helse og helsevern. Samtidig er jeg litt usikker på om jeg synes det var riktig å bruke halve talen på det. Det ble lite fokus på f.eks. miljøproblemer og andre strukturelle samfunnsutfordringer, og selv om en nyttårstale selvsagt ikke kan være for detaljpolitisk ble det for meg litt lite håndfast politikk i det hun sa.

Apropo diskusjonen om hvordan lærere ble omtalt i valgkampen lurer jeg også på hva FP-lærerne syntes om det hun sa om skole og lærere?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:22   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Mener du at man må mene noe om talen også?
Vel, litt fikk jeg da med meg, og jeg reagerte på følgende:
Psykisk helsevern fikk for stor plass. Det bekymrer meg at statsministeren har så stort fokus på dette og dermed ufarliggjør at snart annenhver nordmann er borte fra arbeidslivet i kortere eller lengre perioder grunnet diagnoser man knapt har hørt om i mange andre land, og iallfall ikke i den utstrekning som vi har i Norge. Hun får det til å høre ut som om Norge har vært uheldig og blitt rammet av den store folkesykdommen "lettere psykiske lidelser" og setter det ikke i sammenheng med den egentlige grunnen; Den rause velferdsstaten vår. Jeg synes hun burde vært tøffere her, rett og slett.
Jeg lar meg også provosere av at Solberg later som om dårlige lærere er den egentlige utfordringen i skolen. Alle som har satt sin fot innenfor et klasserom de siste 10-15 årene vet at det er lærernes rammevilkår som er hovedutfordringen: For mange elever pr. lærer og for mange små og store arbeidsoppgaver utenom undervisningen, som heller burde vært løst av helsesøster (i full stilling) psykolog/PPT kontorpersonale eller vaktmester. Høyre burde prøvd å sette inn støtet for økte ressurser på disse områdene, ikke på algebrakurs (såkalte "lærerløft" for lærerne i avspaseringsperioden deres.
At statsministeren ikke nevnte noe om miljøet er selvsagt trist, men ikke særlig oppsiktsvekkende, ettersom Høyre mest sannsynlig ikke har tenkt å bry seg nevneverdig om den "bagatellen" de neste fire årene. Det er andre og viktigere ting (skattelette f.eks.! ) som må løses først, må vite.
Det positive i talen var at hun oppfordret arbeidsgivere til å være rausere med å gi folk med hull i CV-en en sjanse. Det er viktig for å få flere tilbake i arbeidslivet etter en tids fravær.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:26   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Det meste var tannløst og kunne egentlig vært førsteutkastet til en tale som Stoltenberg kunne holdt. De har nok fundert på hvordan de kunne trekke inn rederne og klarte det, selv om også det ble komisk navlebeskuende. Altfor lite om utfordringer i verden, var det noe i det hele tatt? Hun var vel også programforpliktet til å snakke om skolen, det er det beste jeg kan si om akkurat den biten. Hun er ingen stor taler og egentlig synes jeg ikke det virket som om hun mente det hun sa, det var lite engasjement. Greit å være redd for å heve stemmen etter Siv-talen, men litt mer guts kunne hun vist. Hvor er høyrepolitikken i talen? Ikke at jeg savner den, altså. Skulle tro de ville benytte sjansen når de endelig fikk muligheten.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:28   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Kanskje Høyrepolitikk ikke tar seg ut i en nyttårstale?
Jeg er enig med deg i at hun ikke er en stor taler. Det var tydelig at hun "leste opp" og jeg irriterte meg flere ganger over at hun la trykk på feil stavelse og sånn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:29   #5
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Jeg er så frustrert over Høyres syn på lærerne at jeg egentlig bare har lyst til å hyle.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:32   #6
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Jeg synes hun snakket for mye og detaljert om psykisk helsevern. På et tidspunkt lurte jeg på om hun kom til å komme med tips til behandling og medisiner også. På et punkt ble det for mye av det gode for meg. Jeg savnet igjen klima og miljø i Ernas tale.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 19:33   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Det er interessant at hun gir psykiske plager så stor plass, og når hun sier at det rammer halvparten av oss, så mener hun jo virkelig alle typer psykiske plager. Det hun sa fryktelig lite om er hva som skal gjøres. Skal det bli bedre tilgang på offentlige psykologer som ikke koster en liten formue, kanskje? Jeg frykter at hun ikke helt forstår hva psykiske plager innebærer. Vi går kanskje se konkrete tiltak i månedene som kommer?

Jeg synes det er bra at hun snakket om et mer inkluderende arbeidsliv.

Selvfølgelig overraskes jeg også over at hun ikke snakker om klima og miljø. Jeg mener at dette må være den viktigste saken, men jeg stemmer jo ikke Høyre.

Når det kommer til skolepolitikk, så mener jeg at lærerene ikke er problemet. Skal norske skoler bli bedre må det gjøres helt andre ting enn å videreutdannelærerene. Begge ungene mine har helt fantastiske lærere i klasserom med altfor mange elever og altfor mye som tar tiden bort fra læringen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 20:57   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Jeg er enig med dere andre. Jeg synes det hun sa om drømmelærere var helt teit - sikkert fordi jeg vet litt om hvordan det står til i skolen og hvilke oppgaver man pålegges. Og så ble jeg selvsagt sur fordi hun sa a lærerne var VIKTIGST.

Det er fint at hun snakker om psykisk helse, men jeg syntes også det var viet for mye plass uten at hun sa noe konkret i det hele tatt. Å oppfordre til ansettelse av folk som hadde vært ute av arbeidslivet synes jeg var bra. Jeg savnet litt slik utover i verden og solidaritet og sånn, men det er vel ikke akkurat Høyre-poltikk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 07:47   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Hun er definitivt ingen stor taler, men jeg gir henne litt slingringsmonn siden det var hennes første store tale-ildprøve. Ellers er jeg stort sett enig med tidligere innleggere i tråden når det gjelder Ernas fokus på tema.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 08:14   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Jeg syns det er så hårreisende at regjeringen bryr seg null og niks om verden utenfor egen navle. Ikke i valgkampen, ikke i tiden etterpå og heller ikke i nyttårstalen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 08:33   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er så hårreisende at regjeringen bryr seg null og niks om verden utenfor egen navle. Ikke i valgkampen, ikke i tiden etterpå og heller ikke i nyttårstalen.

De virker en smule lunkne, ja. Selv om jeg synes Børge Brende har gjort en grei figur så langt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 08:39   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Jeg lurer på om klima og miljø er fordi det er nesten umulig å snakke virkelig konkret og forpliktende om det. Det er utrolig lett å dytte inn noen fraser om "sammen må vi gripe fatt i vår tids viktigste utfordring, blabla...", men så snart man skal bli konkret så blir det vanskelig. Jens prøvde, med tidenes største månelandingsmagaplask som resultat. Det blir litt å hoppe etter Eddie The Eagle etter det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 08:44   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Nå er jo ikke akkurat nyttårstalen særlig konkret på noe plan, så å putte inn noe om miljø og verden utenfor Norge syns jeg ikke er for mye forlangt altså. For å i det minste vise at man er klar over st det er noe som heter miljø, krig og fred og sånn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 08:46   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Syns du? Jeg syns det blir veldig bla-bla, men det syns jeg jo om det meste som sies om miljø og klima.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 08:58   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns du? Jeg syns det blir veldig bla-bla, men det syns jeg jo om det meste som sies om miljø og klima.

Hele talen er jo bla-bla, uansett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 09:01   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er så hårreisende at regjeringen bryr seg null og niks om verden utenfor egen navle. Ikke i valgkampen, ikke i tiden etterpå og heller ikke i nyttårstalen.


Vi får vel den regjeringen vi fortjener, dessverre. Folk flest bryr seg jo fint lite om verden utenfor sin egen navle.
Egentlig var det vel like greit at Erna holdt hyklingen på et noenlunde akseptabelt nivå i talen sin. Alle vet jo at Høyre ikke har klima/miljø særlig høyt oppe på prioriteringslista, og da er det kanskje greit å la være å late som?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 09:03   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Jeg synes festtaler generelt er lite givende, og har ikke hørt nyttårstalene de siste 5-6-7 årene, i hvert fall. Ikke har jeg sett dem diskutert noe særlig, heller.

Denne hørte jeg det meste av på radio i bilen, og synes den var omtrent like givende som de fleste andre. Det mest fascinerende er at lærere blir like forbannet over å bli kalt det viktigste yrket i landet som alt annet Solberg sier.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 09:04   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Hva snakket Stoltenberg om i fjor, da?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 09:23   #19
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hva snakket Stoltenberg om i fjor, da?

Krig og fred og sånn. Husker ikke helt, han kunne snakke om hva som helst med sitt blendende ytre.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 09:31   #20
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna Solbergs tale

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes festtaler generelt er lite givende, og har ikke hørt nyttårstalene de siste 5-6-7 årene, i hvert fall. Ikke har jeg sett dem diskutert noe særlig, heller.

Samme her. Jeg kan ikke huske sist jeg hørte en nyttårstale og forstår ikke helt poenget med den.

Ikke interesserer jeg meg for antrekket heller.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no