Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tar du "Selfies"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 14:34   #161
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg får fra mamma, svigermor og en tante av mannen. De liker alt,
og det holder egentlig for meg.

Jeg får også det. Det er noen trofaste likere i kretsen min. Mamma, blant annet.
Og så er det litt forskjellig hva folk liker, da. Bilder og film av bikkja genrerer alltid tilbakemeldinger fra andre enn youtubeklipp med favorittmusikken min, for eksempel.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:40   #162
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg får nok faktisk en del oppmerksomhet på Facebook. I'm just that funny. Eller har venner med like store fritidsproblemer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:45   #163
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg får spesielt mye oppmerksomhet på innlegg som kombinerer livsglede og eksentrisitet, gjerne illustrerte. Så jeg tar det som en ren oppfordring på at verden vil ha mer.

Jeg har en kompis som legger ut bilder av seg selv det han røyker, drikker cava og kysser folk. Elsker det! Det er så dekadent!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:48   #164
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Ikke å forglemme bilder av nudlige barn, HV! Mer av det!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:52   #165
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

neineinei - ikke bilde av nudelige barn. Folk kan tro at harriet tror at barna hennes er noe for seg selv og ikke bare helt Vanlige Barn.

Jeg gikk gjennom min egen feed og ser at et bilde der bikkja sitter oppå bordet (hvem fikk den ideen? ) mens pøbelprinsessen gjør matteleksene sin på det samme bordet, har fått 17 likes. En lenke til Elixias julekalender der jeg oppfordrer folk til å bli med og bli like spreke som meg, har fått nøyaktig 0 likes, gitt. I wonder why?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:57   #166
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg tror det bildet jeg har fått flest likes på er det der jeg ligger på stranden i påskeferien. (I Nordland. I full vinterhabitt. På en såvidt snøbar flekk av en sandstrand.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 14:59   #167
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er litt sur i dag og kjenner at jeg er dritlei av den derre kritiske tilnærmingen som du bla. har i innlegget ditt, Pida. hvis jeg ser på min egen nyhetsfeed så ser jeg egentlig forsvinnende lite usunn narsissisme der. Og da bruker jeg selvsagt det som empirisk grunnlag for å hevde at redselen for at vi skal bli mer narsissistiske og snokende, er overdrevet. Og jeg tenker at hvis vi skal diskutere FB som fenomen og hva det gjør med oss, bør vi diskutere det utfra hvordan det faktisk brukes av de aller fleste, ikke utfra hvordan noen få bruker det -det kan jo være at disse få er like dårlige på sosiale koder i det virkelige livet også.

Jeg legger ikke skjul på at jeg er kritisk til hva FB som medium gjør med grensene våre, men det er faktisk ikke noe angrep på hverken deg eller andre enkeltpersoner.

For å konkretisere:
Jeg husker med gru en av St. Lucia-feiringene sønnen min var på, hvor det plutselig gikk opp for meg at de små barna i toget hovedsakelig så mobiler, blitser og kameraer, i stedet for å få øyekontakt med foreldrene sine. Er ikke slikt litt trist da?

  Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:02   #168
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

For å konkretisere:
Jeg husker med gru en av St. Lucia-feiringene sønnen min var på, hvor det plutselig gikk opp for meg at de små barna i toget hovedsakelig så mobiler, blitser og kameraer, i stedet for å få øyekontakt med foreldrene sine. Er ikke slikt litt trist da?

Jo, enig. Men det er da egentlig en helt annen diskusjon enn den som dreier seg om å dele bilder av seg selv?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:03   #169
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Min vinner det siste halve året er en Snorkfrøken med én tann mindre, for første gang. ( )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:03   #170
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

neineinei - ikke bilde av nudelige barn. Folk kan tro at harriet tror at barna hennes er noe for seg selv og ikke bare helt Vanlige Barn.

Jeg gikk gjennom min egen feed og ser at et bilde der bikkja sitter oppå bordet (hvem fikk den ideen? ) mens pøbelprinsessen gjør matteleksene sin på det samme bordet, har fått 17 likes. En lenke til Elixias julekalender der jeg oppfordrer folk til å bli med og bli like spreke som meg, har fått nøyaktig 0 likes, gitt. I wonder why?

Sikkert mye fordi lenker til firmaers annonsekampanjer er slikt man (i hvert fall jeg) bare scroller forbi. Treningsupdates skal være rimelig spesielle for at jeg i det hele tatt tenker over de, for det er så veldig mange av de. Det betyr ikke at jeg synes det er teit at folk trener, lissom.

Hunder som hjelper barn med lekser, derimot. Slikt stopper man jo opp for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:04   #171
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg legger ikke skjul på at jeg er kritisk til hva FB som medium gjør med grensene våre, men det er faktisk ikke noe angrep på hverken deg eller andre enkeltpersoner.

For å konkretisere:
Jeg husker med gru en av St. Lucia-feiringene sønnen min var på, hvor det plutselig gikk opp for meg at de små barna i toget hovedsakelig så mobiler, blitser og kameraer, i stedet for å få øyekontakt med foreldrene sine. Er ikke slikt litt trist da?

Men har ikke foreldre alltid tatt bilder av sine barn i slike situasjoner?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:12   #172
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.


For å konkretisere:
Jeg husker med gru en av St. Lucia-feiringene sønnen min var på, hvor det plutselig gikk opp for meg at de små barna i toget hovedsakelig så mobiler, blitser og kameraer, i stedet for å få øyekontakt med foreldrene sine. Er ikke slikt litt trist da?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men har ikke foreldre alltid tatt bilder av sine barn i slike situasjoner?

Vi snakket om akkurat det fenomenet i går faktisk, at når barna synger, danser eller gjør et eller annet på en scene så ser de bare en haug med mobiltelefoner fra salen.

Mannen og jeg kom frem til at da vi var små så satt folk mer stille og fulgte med på barna, men at det alltid var en eller annen ivrig, gjerne litt rar, pappa med digert filmkamera som stilte seg foran alle de andre og filmet av hjertens lyst.

I våre dager er alle like ivrige og rare.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:15   #173
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men har ikke foreldre alltid tatt bilder av sine barn i slike situasjoner?

Før sparte man på filmen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:16   #174
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Ja, jeg gidder ikke å filme, så jeg tar et par bilder (med mobilen, siden jeg har glemt kamera), også smiler jeg henført resten av tiden. Og det synes jeg folk rundt meg gjør også - med unntak av den ene rare pappaen som filmer alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:17   #175
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Folk filmer vel mer og tar generelt ekstremt mye flere bilder nå enn før, med kameraet i hånden hele tiden, og da er jo barna (og bikkjer) yndede motiver. Og dagens middag, så klart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:24   #176
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg fikk nesten 100 likes på et bilde av selfie-fingre som perlet julekurver omkring midnatt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:26   #177
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Snøen, snøen har vært helgens mest brukte motiv tror jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:28   #178
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Helgens vinner hos meg var en youtube sang som fikk 12 likes. Gadd ikke scrolle lenger nedover for å finne gamle poppis-statuser.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:51   #179
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg synes definitivt dette er en viktig debatt, hva man deler og hva man vil med delingen, men jeg synes det kommer lite godt ut av streng selvsensur hos de morsomme og glade. Det er alltid feil folk som tar til seg budskap, for vi vil vel ikke ha færre selfies foran kirsebærblomstene?

Jeg vet ikke. Kanskje hvis blomstene er i fokus og et bittelite blide av deg sånn i utkanten.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Da vil jeg også ta med i diskusjonen hva fotomanipulering av reklamer og magasinforsider gjør, hvilket ideal kvinnemagasinene fronter, alle slike "slik blir du seende fantastisk ut"-artikler og programmer, og hva det er som gjør disse ungdommene så utseendefokusert at det er hvor mange likes du får på et selfie som definerer om du er vellykket eller ei. For jeg tror ikke det begynte med selfiene.

For meg blir dette søkt, og en avsporing av diskusjonen. Det blir som å nekte å diskutere private flyreiser fordi det tross alt finnes store fabrikker som er mye mer miljøfiendtlige enn det jeg er.

Selvsagt finnes det morsomme selfies og selfies som har et poeng og et budskap (hvis jeg legger godviljen til, iallfall ) osv. Det er heller ikke meningen å kvele livsgleden hos folk eller å være jantete. (Gi dere nå med den janteloven, forresten- det er pokker ikke det det handler om fra min side i alle fall. .)
Likevel finner jeg det mer enn besynderlig at de samme folkene, jeg antar at mange av de samme folkene var med i begge diskusjoner, som var kritiske til fotballfruens "budskap" med magebildet sitt, nekter å innse det bekymringsverdige i at en stadig økende del av vår voksne befolkning tilbringer timer (?) i uken med å posere for egne selvportretter som legges ut på sosiale medier og å kommentere andres utseende på de samme mediene.
Det er ikke utelukkende en Bra Ting, altså.
Og det må gå an å være med på, selv om man driver med det selv? Jeg er ikke venn med noen av dere på Face, så vidt jeg vet, så jeg aner egentlig ikke hva dere driver med der, men jeg synes det lukter ugler i mosen når dere avsporer med både kirsebærblomster, jantelov og ukeblader.

Det handler heller ikke om at vi tar med bilder enn før, selvsagt gjør vi det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:59   #180
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

For å konkretisere:
Jeg husker med gru en av St. Lucia-feiringene sønnen min var på, hvor det plutselig gikk opp for meg at de små barna i toget hovedsakelig så mobiler, blitser og kameraer, i stedet for å få øyekontakt med foreldrene sine. Er ikke slikt litt trist da?

Men det har jo egentlig ikke noe med sosiale medier å gjøre? Sønnen min gikk i luciatog lenge før Facebook eksisterte, og allikevel måtte barnehagen si i fra at foreldre ikke skulle ta bilder, slik at de ikke bare ble møtt av en blitzvegg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no