Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tar du "Selfies"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 12:45   #121
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er ganske stor forskjell på å ta et bilde per måned og et hver dag? Eller mener du at det ikke sier litt om en person, om de poster selfies hver eneste dag? Opptil flere hver dag?

Jeg tror at de som gjør det veldig ofte er de som ikke tror de er noe. Og det er ganske gjennsomskuebart.

Jammen, so what, egentlig? Jeg har et par sånne (av 250) i feeden min og tenker at de får holde på.

Jeg har forøvrig bestemt meg for å sjekke inn på Elixia på FB hver eneste (jævla) gang jeg trener neste år. Bare fordi det er det som irriterer folk mest på FB.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:46   #122
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke sant? Og det irriterer meg kanskje ekstra mye at det er så mye kritikk og latterliggjøring av noe som primært tenåringsjenter driver med. Jeg er enig i at det er synd med veldig sterkt utseendefokus på bekostning av andre ting, og synd om man blir overdrevet opptatt av bekreftelse fra andre, men det at tenåringsjenter definerer sin egen identitet er jo i prinsippet en bra ting - selv om vi ikke alltid er enige i hvordan de definerer den!

(Og hvorfor er det så mye mer spalteplass som vies jenters/kvinners usunne bruk av nettet i form av selfies i forhold til gutters/menns usunne bruk av nettet i form av trakassering av jenter og kvinner?)

Ikke sant! Det er jo helt hull i hodet!

Jeg syns dette sitatet fra artikkelen var bra:

Sitat:

Det er janteloven i ny forkledning. Regel nummer 1 er for eksempel «Thou shalt not take for granted that you are the most interesting photographical object on the planet.

If that was the case you would probably be famous and rich by now. #selfies.»

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:47   #123
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke sant? Og det irriterer meg kanskje ekstra mye at det er så mye kritikk og latterliggjøring av noe som primært tenåringsjenter driver med. Jeg er enig i at det er synd med veldig sterkt utseendefokus på bekostning av andre ting, og synd om man blir overdrevet opptatt av bekreftelse fra andre, men det at tenåringsjenter definerer sin egen identitet er jo i prinsippet en bra ting - selv om vi ikke alltid er enige i hvordan de definerer den!

(Og hvorfor er det så mye mer spalteplass som vies jenters/kvinners usunne bruk av nettet i form av selfies i forhold til gutters/menns usunne bruk av nettet i form av trakassering av jenter og kvinner?)

Veldig interessant og betimelig spørsmål, Skilpadda.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:47   #124
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.


Jeg har forøvrig bestemt meg for å sjekke inn på Elixia på FB hver eneste (jævla) gang jeg trener neste år. Bare fordi det er det som irriterer folk mest på FB.

Jess! Stå på!

Ikke like stas å sjekke inn på loftstua aka treningsbua mi, menmen. Kanskje jeg skulle begynne med det? Jeg sjekker forresten aldri inn noen steder, er det vanlig å gjøre?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:48   #125
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Vi burde sende Skilpaddas spørsmål til UngHjelp som sto bak Facebookforreal-kampanjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:49   #126
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi burde sende Skilpaddas spørsmål til UngHjelp som sto bak Facebookforreal-kampanjen.

Ja! Strålende god ide.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:51   #127
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke sant? Og det irriterer meg kanskje ekstra mye at det er så mye kritikk og latterliggjøring av noe som primært tenåringsjenter driver med. Jeg er enig i at det er synd med veldig sterkt utseendefokus på bekostning av andre ting, og synd om man blir overdrevet opptatt av bekreftelse fra andre, men det at tenåringsjenter definerer sin egen identitet er jo i prinsippet en bra ting - selv om vi ikke alltid er enige i hvordan de definerer den!

Jeg er enig. Og uenig. I det hele tatt er jeg fryktelig ambivalent etter et par uker med elleveåringen på insta og derfor etter å ha fulgt en bønsj med småjenter. "Å, du er så pen", "Å, hvorfor er ikke jeg så pen?", "WOW", "Du er verdens beste" osv. til hvert eneste bilde må jo gjøre noe med ungene? Jeg syns det blir som å delta på en evigvarende IDOL- audition der dommerne er overstrømmende fornøyde.

Samtidig så er det jo hyggelig med fine kommentarer, bekreftelse på at man blir likt og at vennskap befestes.

Men hva med dem som ikke får så mange likes eller kommentarer? Og hva når kommentarene blir stygge og de ikke er vant til annen omgangsform og tror at tilbakemeldinger på internett faktisk har noe med identiteten å gjøre?

Jeg er, som sagt, fryktelig ambivalent og har foreløpig sagt at det iallefall ikke er nødvendig med selfies hver dag. Og at klærne alltid skal være helt på (det ble møtt med iherdig himling da. Heldigvis)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:56   #128
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er enig. Og uenig. I det hele tatt er jeg fryktelig ambivalent etter et par uker med elleveåringen på insta og derfor etter å ha fulgt en bønsj med småjenter. "Å, du er så pen", "Å, hvorfor er ikke jeg så pen?", "WOW", "Du er verdens beste" osv. til hvert eneste bilde må jo gjøre noe med ungene? Jeg syns det blir som å delta på en evigvarende IDOL- audition der dommerne er overstrømmende fornøyde.

Samtidig så er det jo hyggelig med fine kommentarer.

Men hva med dem som ikke får så mange likes eller kommentarer? Og hva når kommentarene blir stygge og de ikke er vant til annen omgangsform og tror at tilbakemeldinger på internett faktisk har noe med identiteten å gjøre?

Jeg er, som sagt, fryktelig ambivalent og foreløpig sagt at det iallefall ikke er nødvendig med selfies hver dag. Og at klærne alltid skal være helt på (det ble møtt med iherdig himling da. Heldigvis)

Det jeg har uthevet her husker jeg fra jeg selv var fjortis. Fisking etter komplimenter. Det var ikke særlig populært å klage over sitt eget utseende da, men jeg vet ikke hvordan det håndteres nå.

Ut fra de små bertene jeg har i min insta virker det som om de fleste er greie med hverandre, de har lukkede kontoer og gir hverandre klems og kos og "du er best" om hverandre. Tenker det er greit, men selvsagt vil det være noen som får mindre av det og det er leit. Men de trenger heller ikke utsette seg for det tenker jeg. Noen er "flinke" (jeg legger på anførselstegn fordi jeg ikke i utgangspunktet synes de som legger ut fine selfies er flinke) i andre ting og har mer humor, legger ut andre typer bilder heller. De kan vel få ros på den måten heller kanskje? Selv om alle liker å høre at de er fine da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:57   #129
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jammen, so what, egentlig? Jeg har et par sånne (av 250) i feeden min og tenker at de får holde på.

Jeg har forøvrig bestemt meg for å sjekke inn på Elixia på FB hver eneste (jævla) gang jeg trener neste år. Bare fordi det er det som irriterer folk mest på FB.

Tenker ikke mer enn so what, jeg heller, men at det er snakk om jantelov, som Dronningen antyder, det mener jeg er feil. Er nok mer det at man kan stusse litt over at ganske mange har et så stort eksponeringsbehov. Ut over det så bryr det meg fint lite.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:57   #130
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Klokt sagt, Skilpadda. Det blir jo helt umulig å forholde seg til noenting som helst hvis man hele tiden skal ta ansvar for mottakerens reaksjon på det man legger ut.

Helt klart, og jeg gidder heller ikke selv å ta hensyn til om noen blir støtt eller himler over ting jeg legger ut. Jeg er ikke en av dem som irriterer meg over at naboen legger ut bilde av en happy familie på skitur når jeg faktisk hørte at han kranglet med kona like før de dro. FB er FB og jeg forventer ikke så mye annet enn smørsiden og overflatesnakk, verken av meg selv eller andre.

Likevel: Nå er det ikke lenge siden vi hadde en diskusjon om en viss fotballfrue og påvirkningen hun evt. har på unge jenter med sitt enorme fokus på utseende og jeg synes vi, som godt voksne damer og menn godt kan ta diskusjonen om hvilke signaler vi sender hvis vi stadig legger ut bilder av oss selv på sosiale medier. Gjerne tatt i fugleperspektiv, så ingen ser dobbelthaka og med filter på, slik at ingen ser rynkene. Joda, det er naturlig å ønske å se bra ut på bilder, men ikke pokker om jeg går med på at det ikke handler om et økende fokus på å bli sett og om at andre skal si at vi er peene, eller "pena" da, som det heter.
Jeg synes iallfall det er synd om diskusjonen blir avfeid med at "noen er nå alltid negative til FB" eller den evige Janteloven. Jeg koser meg på Facebook, men for meg er bilder av lørdagsmiddagen med rødvinsglasset og stadige selfies to forskjellige ting.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:05   #131
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Likevel: Nå er det ikke lenge siden vi hadde en diskusjon om en viss fotballfrue og påvirkningen hun evt. har på unge jenter med sitt enorme fokus på utseende og jeg synes vi, som godt voksne damer og menn godt kan ta diskusjonen om hvilke signaler vi sender hvis vi stadig legger ut bilder av oss selv på sosiale medier. Gjerne tatt i fugleperspektiv, så ingen ser dobbelthaka og med filter på, slik at ingen ser rynkene. Joda, det er naturlig å ønske å se bra ut på bilder, men ikke pokker om jeg går med på at det ikke handler om et økende fokus på å bli sett og om at andre skal si at vi er peene, eller "pena" da, som det heter.
Jeg synes iallfall det er synd om diskusjonen blir avfeid med at "noen er nå alltid negative til FB" eller den evige Janteloven. Jeg koser meg på Facebook, men for meg er bilder av lørdagsmiddagen med rødvinsglasset og stadige selfies to forskjellige ting.

Jeg synes det å legge ut bilder av seg selv som handler om en situasjon, eller som er morsomme, eller "ærlige", eller på en eller annen måte noe annet enn disse glansede, soft-fokus-bildene - det er en konstruktiv og sunn motreaksjon til det du beskriver. Det å problematisere alt som har med å vise frem hvordan man ser ut, derimot, det tror jeg for det første virker veldig dårlig, og for det andre blir det lett jantete. Selv om man, som du, ikke egentlig i utgangspunktet mener det sånn.

Jeg legger ut bilder av meg selv i ymse sammenhenger for å vise hvordan jeg ser ut i ymse sammenhenger og for de jeg kjenner som ser bildene. (Jeg liker selv å se denne typen bilder av vennene mine, og antar det er gjensidig.) Det er ikke noen "politisk" sak for meg, og jeg mener ikke å fronte noen kampanje, men det er faktisk et poeng (om enn lite og sekundært) for meg at man skal ha lov til å vises (og til å vise frem seg selv!) selv om man er tjukk, over førti, vanligvis usminket og sjelden spesielt fikst kledd.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:09   #132
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg er helt med Skilpadda, men jeg synes pokkern ta at det skal være lov til å legge ut bilder av seg selv som man synes man er fin på, og that´s it, også. Uten at det er morsomt eller situasjonsbetinget eller noe som helst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:13   #133
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg liker å se fine bilder av folk.


(Ok, på en vrang og sur dag kan jeg sikkert tenke at "det var da pokker hvor fotogen hun er, da? MÅ hun vise det frem, lizm?? Men det er da vitterlig mitt problem at jeg er sur, og jeg har det mye hyggeligere de 99% av dagene jeg tenker: Å, fin! "Like!")

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:19   #134
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er helt med Skilpadda, men jeg synes pokkern ta at det skal være lov til å legge ut bilder av seg selv som man synes man er fin på, og that´s it, også. Uten at det er morsomt eller situasjonsbetinget eller noe som helst.

Det er jeg også enig i.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:19   #135
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg også enig i.

Great minds, og så videre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:25   #136
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Enig i det altså, men det er ikke alltid jeg synes de selfiene som bare er selfies (i sofaen eller bilen eller hvorsomhelst) er så bra som de selfiene som har en setting/bakgrunn/historie. Og bilder som er tatt av andre er ikke selfies bare fordi om du selv er med på de og legger de ut. Synes jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:29   #137
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Og bilder som er tatt av andre er ikke selfies bare fordi om du selv er med på de og legger de ut. Synes jeg.

Nei, selfies er bilder man tar selv, det er jeg helt enig i. Har det også vært diskutert?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:37   #138
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er helt med Skilpadda, men jeg synes pokkern ta at det skal være lov til å legge ut bilder av seg selv som man synes man er fin på, og that´s it, også. Uten at det er morsomt eller situasjonsbetinget eller noe som helst.


Det er jo lov.

Men det er også lov å ønske en diskusjon rundt hvorfor vi gjør det, hva vi er ute etter og om hva vi lærer barna våre i forhold til det stadig økende fokus på utseende og tilbakemeldinger/bekreftelse som vi automatisk er med på når vi poster selfies på Facebook/instagram. Er du fjorten år og får under 10 Likes på en sefie eller en statusoppdatering, er du nærmest sosialt død. For oss voksne er det, heldigvis, ikke helt slik, men vi er rollemodeller og jeg mener at dette er en diskusjon som også er verdt å ta, selv om noen kanskje føler seg litt trengt opp i et hjørne. Det handler overhodet ikke om misunnelse over at andre er penere enn det jeg er, eller at de "tror de er noe" men om hvorvidt selfiefarsotten er positiv eller negativ i forhold til det enorme utseendefokuset som vi vet preger samfunnet vårt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:45   #139
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Definitivt, rine. Jeg tenker da også at vi innsnevrer debatten litt i overkant mye ved kun å fokusere på selfies, og på mange måter med fokuset at det er galt å legge ut et bilde på Facebook som man er fornøyd med uten at det er noe mer mening bak bildet.

Da vil jeg også ta med i diskusjonen hva fotomanipulering av reklamer og magasinforsider gjør, hvilket ideal kvinnemagasinene fronter, alle slike "slik blir du seende fantastisk ut"-artikler og programmer, og hva det er som gjør disse ungdommene så utseendefokusert at det er hvor mange likes du får på et selfie som definerer om du er vellykket eller ei. For jeg tror ikke det begynte med selfiene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:49   #140
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg tar ikke selfies for at noen skal si at jeg er peeeen, altså. Det er for å vise hva jeg driver med, mer live, mer actionpreget, mer midt i greiene. "Her er jeg og dette gjør jeg nå". Jeg er veldig trygg på utseendet mitt, så det er ikke rosfiske, det er rapportering. Jeg har masse slekt og venner på FB som jeg sjelden ser, og jeg liker å se dem og deres aktiviteter, jeg får tilsvarende fra mange av dem. Og kanskje sitter en og annen og mumler surt om at der er hun selvhevdende selvtilfredse drittkjerringa med hagen, ungene, baksten og alt, pokker ta henne, men drit og dra. Jeg kan da ikke føle for mye på sånt. Jeg elsker tralalahei og hopp-oppdateringer med bilder fra andre, og jeg foretrekker bilder av folk fremfor vinglass.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no