Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ransbølgen i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-13, 13:24   #1
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ransbølgen i Oslo

Ny stygg sak i natt. Og nå flommer det jo over av saker. Jeg må tilstå at dette bekymrer meg og jeg føler meg utrygg på steder jeg ikke har følt meg utrygg tidligere. For eksempel har jeg begynt å ta bilen til Elixia fremfor å gå eller løpe, slik jeg alltid har gjort, såfremt det er etter mørkets frembrudd. Det er sikkert overdrevent forsiktig, men dog. Jeg bor i utgangspunktet i en trygg del av byen, men det er ikke lenge siden det var et ran i nabobydelen.

Samtidig sier politisjefen (?) i Oslo at de er maktesløse. Jaha? Er det sånn vi skal ha det? Hva tenker dere andre som bor i Oslo, eller frekventerer Oslo jevnlig? Tar dere flere forholdsregler nå?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 13:38   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg synes også at det er veldig ubehagelig, men jeg kan ikke si at jeg tar noen spesielle forholdsregler annet enn at jeg følger og henter Storesøster mer enn jeg normalt ville gjort. For min egen del ferdes jeg som normalt i byens gater.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 13:41   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg tenker at jeg bør ikke være redd, men jeg tenker på det likevel. Men hva konkret gjøres egentlig? De satte ned en spesiell gruppe, men når politisjefen sier de er maktesløse så blir jeg virkelig bekymret altså! Er det sånn vi skal ha det fremover?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 13:44   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg bor ikke i Oslo lenger, men er der endel. Jeg kommer ikke til å gå alene på kvelden fremover.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 13:58   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg er ikke redd, og tar ikke spesielle forholdsregler.

Samtidig syns jeg ikke det skal være sånn, og tenker at man må endre hvordan politiet og kommunen arbeider med slike saker, hvor raskt de tar tak i det, ressurser de har tilgjengelig og hvordan de kan samarbeide med barnevern og andre instanser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 14:29   #6
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Hadde det vært en quickfix, regner jeg med at den hadde blitt satt i verk. Det er et problem som nok har mer enn en årsak.

Jeg har ingen tro på ungsomsfengsler eller institusjoner. Men jeg synes man bør se på hva de selv sier er årsaken til at de gjør det - blant annet at konsekvensene er så små. Jeg tenker at det vær då konsekvenser, men ikke konsekvenser som stigmatiserer og fjerner den ytterligere fra rett side av loven. Jeg tenker at en form for samfunnstjeneste hadde vært noe. Og kanskje de til og med kunne fått en form for lønn for det. Og lært at arbeid lønner seg.

Jeg tror på belønning framfor pisk, men jeg tror på konsekvenser av uønskede handlinger. Og at noe må gjøres.

Jeg er glad jeg ikke bor i Oslo. Jeg hadde nok vært redd.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 15:27   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg tror det er lettere å være redd for det som skjer i Oslo når man ikke bor her, for å være helt ærlig. Ikke for å minimere alvorlighetsgraden av dette, men det bor 600.000 mennesker i Oslo, og de aller, aller fleste av dem har ikke blitt ranet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 15:39   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg tar ingen forholdsregler ift. ran, men har sluttet å gå alene i Slottsparken på kveldstid, etter flere overfall og voldtekter.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 15:43   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Det har du sikkert rett i, Tallulah. Jeg fikk jo mange "tør du la ungene gå alene til skolen?!" fra folk i Norge, da vi bodde i USA. Men det var jo uken farlig.

Jeg ville nok vært trygg så lenge jeg var edru og ikke vifter med verdisaker.

Det er vel heller fokuset som gjør at man blir ekstra bekymret. Fire ran til dagen er mange. Men du har rett i at det blir en minimal sjanse for å være den uheldige. Selv om det ikke betyr at det ikke er et problem.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 15:47   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg går ikke alene fra sene middager i byen og til bane eller taxi. Jeg har telefonen i hånda og mannen venter på meg. Det gjør meg lite å bli fratatt ting, men å bli truet med våpen eller slått er noe helt annet. Synes det er særdeles grovt at ca 12 ungdommer overfaller to. Hadde det bare vært å gi fra seg verdisaker og ferdig med det, men de slår, truer og er hissige.

Jeg jobbet med ofre etter ransbølgen vinteren 1999/2000. Og synes ikke at sanksjonene ungdommene får, står i forhold til den skaden de gjør, og alt det koster bedrifter og samfunn å rydde opp. I en samtale i Konfliktrådet sitter de å svare unnvikende og ser unnvikende på den andre part, litt samfunnstjeneste eller en liten bot, så ferdig med det.

Jeg jobber ved Oslo S og går mye i området. Hører litt for mye om det som skjer utenfor hos oss. Vi vurderte pepperspray sist fredag, det er det eneste lovlige vi kan beskytte oss med. Og værre skal det bli når vi skal over til Vaterland med inngang fra offentlig garasje hvis vi bruker bil eller sykler.

Skal sies at jeg oppholder meg i den mest belastede bydelen, og bor i et område hvor barn og unge blir ranet for jakker og telefoner så fort det er mørkt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 16:10   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Det var fire politibiler som kjørte rundt med blålys samt hundesøk etter det som angivelig var fire ranere i vårt område i går kveld. Tre ble først tatt og så tror jeg de fikk fatt i den siste etter at de stoppet et t-banetog i 5 min og gikk igjennom vognene. Jeg må si at jeg ikke liker det og jeg er ikke skremt av meg, men det blir noe annet når det er så nært boligen vår som ligger i et rolig strøk. Jeg kommer uansett å gå kveldsturer med hunden uten å være redd, men i dag har vi satt opp lys med sensor på fremsiden av huset. Jeg merker at jeg ikke liker tanken på at noen prøver å komme seg inn i huset når vi er hjemme.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 17:36   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg tenker at noe viktig man kan gjøre for å beskytte sine barn/ungdommer, er å ikke gi dem siste nytt innen ekstremdyre jakker, mobiltelefoner og annet stæsj.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 17:43   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg synes de gjør ganske mye, jeg. Jakter på ranerne med politihelikopter, stopper t-banen og gjennomsøker, etc etc. Det står referert flere nylige dommer i Oslo Tingrett i avisene, hvor ranerne har fått både 1 og 2 og 3 år i fengsel (mer enn mange får for voldtekt!). Ungdommer som raner er vanskeligere å gjøre noe med, men byrådet har kalt inn Politirådet til hastemøte for å drøfte mulighetene barnevernet har får å stanse ranende ungdommer.
Ja, jeg føler meg mer utrygg (men ikke mer utrygg enn jeg pleier å føle meg, som kvinne). Men det er jo noe med at nå som det er fokus på problemet skriver avisene om hver eneste ranshendelse. Det er jo helt klart med på å forsterke frykten hos folk, samtidig som det er viktig å legge press på politiet og politikerne om å gjøre noe med situasjonen fort.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 17:51   #14
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

hvor ranerne har fått både 1 og 2 og 3 år i fengsel (mer enn mange får for voldtekt!).


PS Minstestraffen for voldtekt er 3 år, snittstraffen er visstnok 4 år.

Sitat:

§ 192. Den som a)skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, ellerb)har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, ellerc)ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,
straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.
Straffen er fengsel i minst 3 år dersom
a)den seksuelle omgang var samleie, ellerb)den skyldige har fremkalt en tilstand som nevnt i første ledd bokstav b for å oppnå seksuell omgang.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 18:06   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Bor i bydel Grünerløkka og er hverken mer utrygg eller tar noen andre forholdsregler en det jeg ellers gjør når jeg oppholder meg ute i det offentlige rom. Pussig greie det der med at de som leser om det i media er mer bekymret en oss som bor i bydelene mest berørt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 18:08   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Nå har de fleste av sakene skjedd mens jeg var borte, så jeg har ikke så mange detaljer i saken. Men stemmer det at det er kjente gjerningsmenn i mange av tilfellene, men at de er for unge for fengsel og kan ikke sendes ut av landet?

Jeg husker så godt en tilsvarende bølge i København for noen år siden, med ungdom i samme alder. De var åpenbart fritatt for konsekvenser, og det er jo ikke et ansvar man kan legge på så unge mennesker. Der endte det med at de voldtok en kvinne på åpen gate, midt på dagen, med tilskuere. Fordi de kunne.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 18:14   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Jeg er skuffa. Vi var tre dager i hovedstaden og jeg vifta med iPhonen så godt jeg kunne, men tok den den? Nei! 4S er vel ikke godt nok for dem heller...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 20:06   #18
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 256
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg tenker at noe viktig man kan gjøre for å beskytte sine barn/ungdommer, er å ikke gi dem siste nytt innen ekstremdyre jakker, mobiltelefoner og annet stæsj.

La oss kle oss i filler, slik at de ikke blir fristet til å rane oss, liksom....? Jeg tar poenget ditt altså, men det ble litt "du må forvente at du blir voldtatt når du går med så korte skjørt".

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 20:18   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men stemmer det at det er kjente gjerningsmenn i mange av tilfellene, men at de er for unge for fengsel og kan ikke sendes ut av landet?

I noen av tilfellene vet de hvem det er, men det snakk om ungdom under 18. Det kan godt tenkes at noen av dem er norske statsborgere også, eller med oppholdstillatelse. De er kjenninger av politiet, med lang historie innen barnevernet. Det er da på ingen måte gitt at de er asylsøkere som venter på behandling av søknaden sin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 20:55   #20
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

La oss kle oss i filler, slik at de ikke blir fristet til å rane oss, liksom....? Jeg tar poenget ditt altså, men det ble litt "du må forvente at du blir voldtatt når du går med så korte skjørt".

Det finnes en mellomting mellom filler og 8000,- jakker, kjøpt av foreldre.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no