Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-12, 00:39   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Vi har blitt fratatt både James Bond-pistol og magic eight ball.

Pistolen var en ren forglemmelse, og jeg kunne ikke annet enn le da vi ble stoppet. Men jeg fikk gå i kiosken og kjøpe en konvolutt og sende pistolen hjem til oss i posten.

Magic eight ball-en var mannens feil. Han hadde ikke tenkt over at den inneholdt vann. Men der endte det med at vi la den i en sekk som vi sjekket inn i stedet.

I begge tilfellene var de ansatte veldig beklagende. De skjønte jo at det ikke var noe farlig de hadde med å gjøre, men regler er regler. Og vi slo oss virkelig ikke vrange på det. Ærlig talt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 00:45   #22
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Vi pakket Sabeltann-sverdene i kofferten når vi dro fra Kristiansand, men de sa ved baggasje-innsjekking at vi hadde fått de med gjennom sikkerhetskontrollen på Kjevik. Forsto det sånn at det var et unntak de gjorde der.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 00:45   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Jeg og storesøster ble tatt til sides av en heller streng dame på flyplassen på Mallorca i sommer. Vesken min og sekken til storesøster lå i samme eske gjennom kontrollen, og ble da dratt til sides.

Vi gikk da selvfølgelig bort for å høre hva det var, og denne damen ser strengt på oss og peker på veskene og spør "liquid??"
Jeg blir litt paff, for væske vet jeg jo at ikke er lov, men da bryter storesøster inn med et OI... Hun hadde glemt at hun hadde en halvtom vannflaske i sekken.

Kontrolldamen sa ikke stort, men hun var streng i væremåten. Vi på vår side beklaget bare det hele med et smil, og gikk videre uten flasken.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 00:48   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Jeg så innslaget på TV2, og jeg tror jeg hylte sikkert 5 ganger gjennom innslaget:
- DETTE.*ER.*IKKE.*NYHETER!!

Nuff said.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 00:49   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

De skjønte jo at det ikke var noe farlig de hadde med å gjøre, men regler er regler.

Men her er jo regelen at det ikke er lov å ta med seg våpen eller våpenlignende saker. Hvem i alle dager ville ha trodd at de greiene der var ekte våpen?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 00:57   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men her er jo regelen at det ikke er lov å ta med seg våpen eller våpenlignende saker. Hvem i alle dager ville ha trodd at de greiene der var ekte våpen?

Så lenge det ligner på våpen, så er det ikke lov.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:00   #27
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Altså, selv om de Sabeltannvåpnene er veldig plastic fantastic så kan de jo se ekte nok ut sånn i farta. Akkurat det gjaldt vel, såvidt jeg kan huske, ikke for den Donald-greia. Uansett, ting jeg har den minste mistanke om at kan være ugreit, sjekkes inn. Kosegrisen har ikke protestert noe større på det, forklaringer av typen "dette får vi ikke lov å ha med inn i flyet" har vært nok. Utrolig egentlig, siden hun gjerne hyler i en halvtime over beskjeder som f.eks "dette er hva vi har til middag i dag".. Men - jeg skjønner at det blir vanskelig når ikke de praktiserer likt på de forskjellige flyplassene. På Kvernberget (Kristiansund) nekter de passasjerene å ta med Antibac i håndbagasjen, på Gardermoen er det greit. De har fått tilbakemeldinger på det også, men nei. Det er jo filleting, men jeg syns ikke det er merkelig at sånt skaper irritasjon.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:02   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så lenge det ligner på våpen, så er det ikke lov.

Men det ligner jo ikke på våpen. Det er ingen våpen som ser slik ut i dag (kommentaren var egentlig ikke rettet mot deg, det er flere som nevnte det i tråden. Poenget med regelen er vel at man ikke skal kunne lure folk til å tro det er et ekte våpen)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:05   #29
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men det ligner jo ikke på våpen. Det er ingen våpen som ser slik ut i dag (kommentaren var egentlig ikke rettet mot deg, det er flere som nevnte det i tråden. Poenget med regelen er vel at man ikke skal kunne lure folk til å tro det er et ekte våpen)

Men det er ikke alle plasser det passer seg å leke at man har våpen, som for eksempel på fly og andre offentlige steder med større folkemengder. Selv om det ikke ser ut som ekte våpen så mener jeg at våpenlek ikke hører hjemme på flyet eller på en flyplass. Om sikkerhetskontrollen skal ta slike hensyn er vel kanskje et annet spørsmål.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:10   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Men det er ikke alle plasser det passer seg å leke at man har våpen, som for eksempel på fly og andre offentlige steder med større folkemengder. Selv om det ikke ser ut som ekte våpen så mener jeg at våpenlek ikke hører hjemme på flyet eller på en flyplass.

Nei, men det tenker jeg mer er på linje med å la ungene sitte og sparke i stolsetet forran seg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:14   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Sverdene og knivene er ganske harde og kan på avstand forveksles med ekte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:18   #32
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sverdene og knivene er ganske harde og kan på avstand forveksles med ekte.

Ja, det kan godt hende. I artikkelen som du lenket til var det bilde av munnladeren til kaptein sabeltann, så jeg trodde det var de det var snakk om.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:18   #33
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sverdene og knivene er ganske harde og kan på avstand forveksles med ekte.

Det må være på rimelig lang avstand. Og Sabeltann-pistoler, er det virkelig noen som tror at de kan være ekte? Dette her syns jeg bare er regelrytteri.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 01:38   #34
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det kan da umulig være noe å springe til media med? Og snerpete som jeg er synes jeg vifting med sverd og andre lekevåpen er en uting, flyplass eller ikke.

Jeg kjenner jeg får litt fnatt nr folk løper til media med slike dumme ting. Det virker sytete og pr-kåt for meg.

Jeg er forresten helt enig i at regelen ang våpen og våpenlignende gjenstander håndheves med fast hånd, selv om det bare er en leke. Når det gjelder sikkerhet ombord i fly, så må vi ha strenge regler, og minst mulig slakke på de reglene.

Så får heller foreldre ta ansvar og pakke ting som ikke er lovlig som håndbagasje ned i koffertene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 07:49   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Jeg lar ikke engang ungene mine eie slike muskedundre.

Jeg så "nyheten" på tv. Det som overrasket meg mest, var at foreldrene fremstilte det som at de holdt på å ikke komme seg med flyet fordi de ikke kunne ta med våpnene. De kunne vel bare lagt dem igjen hvis de gjerne ville komme med flyet? Heldigvis ble de reddet av en slektning som kunne sende dem i posten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 08:41   #36
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Vi fekk med eit maskingevær i plast som såg ganske så ekte ut (sånn bråkegreie med lyd) då vi reiste heim frå Mallorca for to veker sidan. Eg blei veldig overraska over at vi ikkje blei stoppa! Det låg demontert i tre delar i ein boks oppi sekken som blei gjennomlyst i sikkerhetskontrollen. Vi tok den sjølvsagt ikkje ut av sekken på flyet.
Vi diskuterte veldig fram og tilbake i forkant om vi skulle pakke det i kofferten som blei sjekka inn eller om vi skulle ta den i handbagasjen. Vi kom fram til at det var best å ta det i handbagasjen sidan vi då ville vere der under gjennomlysinga og kunne forklare innholdet. Og viss vi måtte kaste det hadde det ikkje vore krise sidan geværet berre kosta 3-4 euro. Men no fekk vi altså ingen spørsmål sjølv om eg er overbevist om at det ikkje var vanskelig å sjå at det var ein våpenlignande gjenstand.
Og snart 8-åringen presterte til og med å rope i det eg tok sekken av rullebandet etter gjennomlysing: "Gjekk det mamma? Fekk vi geværet med oss?"

Akkurat Sabeltannpistolar syns eg ser ganske forhistoriske ut, så tvilar på at nokon trur at dei er ekte. Sabeltannsverd syns eg også burde få sleppe gjennom. Men maskingeværet vi fekk med oss kan nok mange som ikkje har særlig peiling på våpen tru er ekte. I alle fall heilt til du trykker inn avtrekkeren og det kjem maskingevær-lyd og ein stemme som roper "Fire! Fire!".
Ein kan jo sjølvsagt seie at vi ikkje burde ha tatt det med oss i handbagasjen, men eg såg faktisk på det som ei god anledning til å bli kvitt heile skiten. Eg var motstander av kjøpet i utgangspunktet (Pappaen kjøpte det til 1-åringen!) og tenkte at det ville vere veldig greit om geværet blei konfiskert i sikkerhetskontrollen

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:05   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Min sønn ble fratatt en lekepistol, pappaen hadde puttet den i håndbagasjen uten min viten. Jeg gjorde ikke noe stort oppstyr av det, og var vel heller glad til for å bli kvitt den.


Men kanskje jeg burde kontaktet media, og fått mine 15 minutter i rampelyset?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:08   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, men det tenker jeg mer er på linje med å la ungene sitte og sparke i stolsetet forran seg.

Jepp, men det er litt vanskelig å nekte unger å ha med seg beina på flyet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 09:57   #39
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Lillemor hos oss ble fratatt en håndfull nydelige, glatte, runde steiner som hun hadde funnet på stranden, og som uforvarende hadde havnet i bunnen av sekken hennes da vi skulle hjem fra Tyrkia for et par år siden. Jeg visste det jo ikke, og var litt avventende til hva de kunne tenkes å finne. Personalet var überstrenge, firkantede og dro ikke et øyeblikk på smilebåndet, og lillesnupp ble hysterisk rasende og skrek til hun sovnet en halvtime senere..

Enig i at lekepistoler ikke bør fraktes i håndbagasje, langt mindre dras frem og lekes med i slike settinger, men også veldig enig i at sikkerhetspersonell på flyplasser mange ganger her helt blottet for både pedagoiske evner, "bedside manners" og fleksibilitet . De blir så opptatt av å følge firkantede regler at folk som virkelig har ondt i sinne uten videre problemer kan jobbe rundt reglene, mens personalet er opptatt av å kroppsvisitere barn eller ta fra dem lekepistoler eller tåteflasker..

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 10:12   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det må være på rimelig lang avstand. Og Sabeltann-pistoler, er det virkelig noen som tror at de kan være ekte? Dette her syns jeg bare er regelrytteri.

Sitter du bak i flyet og en person langt fremme i flyet vifter med en Sabeltannkniv eller sverd er det ikke veldig enkelt å se at det ikke er ekte vare.

Kniven er også ganske skarp og jeg har beslaglagt ungenes etter litt vill herjing.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no