Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-12, 22:12   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Av alle uviktige nyheter i dag kom jeg over denne

På en dag med så mye alvor og med avslutning av OL så behøvde vel Dagbladet en skikkelig agurk.

For noen uker siden var jeg ute og reiste med fly og ble litt paff da unger med store sabeltannsverd fikk passere sikkerhetskontrollen veivende med sine digre plastsverd. Ikke at det er farlige sverd, men jeg ble likevel overrasket over at det var lov. Selv har jeg blitt stoppet med en papirsaks i plast en gang.

Ville dere regnet med at det var OK å ta med våpenleker gjennom sikkerhetskontrollen?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:17   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Nei, jeg synes ikke våpenleker har noe på et fly å gjøre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:17   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Gutta fikk noen lignende saker fra Gardaland i Italia, men det kunne ikke falt meg inn å la de veive rundt med det på flyplassen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:18   #4
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Ja så den på TV2s nyhetene nå i kveld. Greit nok at vaktene sikkert kunne vist skjønn, men min første tanke var også at de burde tenkt på at dette ikke ville være lov å få igjennom sikkerhetskontrollen. Og ikke bare tatt det som en selvfølge siden de var av plastikk.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:19   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Var det på TV2-nyhetene også?

Jeg trodde dette var en ren Dagblad-agurk. Snart går det vel verden over via Reuters.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:20   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Jeg husker enda den idiotiske saken der en liten gutt ble fratatt en Donald-leke (tror det var en liten vannpistol) i sikkerhetskontrollen. Rett innenfor solgte de det samme Donaldbladet, så de kunne bare kjøpe bladet på nytt. Det går an å vurdere litt. Men jeg må si foreldrene er svært korttenkte når de lar ungene gå rundt med disse før de skal gjennom kontrollen. Hadde ikke falt meg inn i måneskinn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:20   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Nå er det jo sånn at kaptein sabeltann er en farlig mann, så det sier seg jo selv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:22   #8
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Jepp, var en sak på tv2 nyheter kl 21, med intervju med foreldrene og ungene.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:24   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Jeg blir alltid så overrasket over hvor redde barna blir alltid. Hvis foreldrene hadde latt være å lage oppstyr, hadde det jo ikke vært noe å være redd for. Likevel er det vaktenes feil at barna er redde.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:05   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Herlighet, tenkte jeg da jeg så overskrifta tidligere idag.
Og så er jeg enig med Input. Alltid noen andres feil.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:05   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Regelverk er regelverk, uansett hvor idiotisk regelverket kan synes til tider, så slik sett syns jeg ikke vekterne har gjort noe galt her.

At barna blir redde, ja - det har jeg tenkt på mange ganger - mon tro om det kan ha noe med hvordan foreldrene reagerer i situasjonen? For en stund siden leste jeg om en far som var skikkelig forbannet, barnet hadde blitt hysterisk redd da hun/han ble kroppsvisitert på flyplassen - ja, for tenk, barnet ble altså kroppsivisitert... raste faren, og raste videre om hvor redd barnet var.

Vel - min megaengstelige lille pingle på ni år, måtte gjennom det på Gardermoen i sommer. Vi hadde kledd ham etter kunstens regler, så det ikke skulle pipe på ham - han er livredd uforutsigbare lyder, og den greia man går igjennom er dødsskummel. (Han har en, til tider, litt interessant diagnose.)

Nuvel - alle forholdsregler til tross, det peip som juling, og ungen var blitt plukket ut til rutinekontroll - en sånn sporadisk sjekk.

Det kunne gått to veier - jeg kunne auset meg opp, blitt sur, hylt opp om hvor hysterisk og unødvendig dette var, og ser dere ikke ungen er redd!?!

Eller - jeg kunne gjøre, som jeg gjorde, velge å ta det med et smil - berolige Guttungen med at så lenge han bare sto stille og gjorde som mannen sa, ble han fort ferdig, og vi kunne gå videre. Jeg var rolig - jeg var blid, fyren i kontrollen var rolig og blid - og ungen slappet av og det endte opp med at han i grunnen syntes det var litt kult - rett og slett fordi ingen av oss voksne este oss opp og bekreftet redselen hans.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:07   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Og fullstendig enig med Inagh. Barn er utrolig enkle å få til å reagere som vi voksne vil.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:10   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Helt enig, Inagh! Noen foreldre innser ikke at det er deres reaksjon som gjør barna redde. Jeg ville aldri latt ungene vifte rundt med plastvåpen på en flyplass.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:12   #14
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Men dette er jo en fast agurk Hver sommer er det triste og redde barn på nyhetene, som ikke fikk med seg sabeltannsverd gjennom sikkerhetskontrollen. Godt med forutsigbarhet

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:13   #15
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nå er det jo sånn at kaptein sabeltann er en farlig mann, så det sier seg jo selv.




Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg blir alltid så overrasket over hvor redde barna blir alltid. Hvis foreldrene hadde latt være å lage oppstyr, hadde det jo ikke vært noe å være redd for. Likevel er det vaktenes feil at barna er redde.

Jeg blir litt glad når andre folk (les: andre foreldre) sier slikt når jeg selv har sittet å tenkt det. Føler alltid at jeg ikke helt "har rett" til å si det selv, siden vi ikke har noen barn. Alltid greit å vite at det finnes foreldre der ute som tenker som meg. Og jeg konstaterer fornøyd at dere er mange her inne som tenker sånn. Fine FP-foreldrene.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:15   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nå er det jo sånn at kaptein sabeltann er en farlig mann, så det sier seg jo selv.


*fnis*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:18   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Jeg hadde blitt både overrasket og opprørt hvis jeg så unger med lekevåpen på fly, og jeg himlet veldig godt da jeg leste både avisartikkel og så TV2-nyhetene i dag. Makan til idioti! Og hva lærer barna av dette? At klinkende klare regler er til for å forsøke å bryte, og ikke minst kverulere i forhold til.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:27   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Slike lekevåpen ville blitt lagt i bagasjen hos oss, nettopp for å unngå en slik skuffelse for barnet.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg blir alltid så overrasket over hvor redde barna blir alltid. Hvis foreldrene hadde latt være å lage oppstyr, hadde det jo ikke vært noe å være redd for. Likevel er det vaktenes feil at barna er redde.

For noen år siden så ble guttungens sekk stoppet i kontrollen, og jeg ble tilkalt. Guttungen kom selvfølgelig også bort, og så storøyd på den uniformerte damen som sto med sekken hans i hendene.

Damen spurte meg om det var metall i sekken, og om hun kunne få se oppi. Jeg sa som sant var at han hadde en pose med div lekebiler nedi der, og det var bare å se.

Da ble gutten skeptisk...skulle damen TA sekken hans, eller bilene hans?

Jeg forklarte han rolig at damen bare måtte se at vi snakket sant, at det bare var leker. Damen på sin side bekreftet dette for han.

Nå var det riktignok ikke noe som ble beslaglagt hos oss den gangen, men guttens engstelse kunne fort blitt verre om ikke vi voksne forholdt oss rolige og forklarte hva som skjedde.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:32   #19
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

(Har ikke sett på TV, eller lest artikkelen). Greit nok at sikkerhetsvaktene tar ting fra ungene som ikke er lov. Vår yngste måtte gi fra seg plastballen (pga trykkabin) og det er selvfølgelig greit.

Men jeg hadde ikke tenkt tanken på at det ikke var lov å ta med seg leker ombord i fly. Så jeg hadde blitt veldig overrasket om det hadde skjedd. Hva var begrunnelsen, egentlig?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:35   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk ikke ta med seg Sabeltannvåpen på flyet

Begge mine (4 og 8 år gamle) er blitt kroppsvisitert på flyplassen. Alarmen går alltid når eldste går gjennom kontrollen, av en eller annen grunn, så det er hun blitt vant med. Begge har bare syntes det var morsomt, jeg har jo stått på sidelinjen og humret og de har ikke syntes det var skummet i det hele tatt. Enig i at det mest sannsynlig er foreldrene som hauser dem opp. Idiotisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no