Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-11, 14:12   #41
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hva gjør man med resten av brødet hvis man bruker sånne fancy kutte-figur-dingser?

Jeg kaster det
Det er ikke mye igjen, da.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:13   #42
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg kaster det
Det er ikke mye igjen, da.



Jeg tenker nemlig på det hver gang jeg ser sånne kule saker.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:16   #43
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hva gjør man med resten av brødet hvis man bruker sånne fancy kutte-figur-dingser?


Det blir stort sett bare skorpa igjen og den spiser jeg med litt smøreost på. Topp!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:17   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hva gjør man med resten av brødet hvis man bruker sånne fancy kutte-figur-dingser?

Gir det til pippen?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:20   #45
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det blir stort sett bare skorpa igjen og den spiser jeg med litt smøreost på. Topp!

Godkjent! :stempel:

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 15:48   #46
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det blir stort sett bare skorpa igjen og den spiser jeg med litt smøreost på. Topp!

Det er sikkert lurt. jeg er på slankern og styrer hårdt unna sånn "spise opp etter ungene"-spising. det er kalorier i det selv om det er rester, fant jeg ut

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 20:10   #47
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Hvor kjøper man sånne fancy kutte brød saker, eller eggformedingser da???

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 20:26   #48
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Har bakt pølsehorn i helgen. De gikk unna! Delte en kyllinggrillpølse i to, og rullet rundstykkedeig rundt.

Gode oppskrifter på matmuffins, anyone?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 20:38   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg tror jeg må prøve meg på noe mer spennende enn brødskiver og oppkuttet frukt/grønnsaker, for brødskivene kommer hjem dag etter dag.

Jeg har i mitt hode hengt meg litt opp i at mye sånne alternative greier passer bedre til lunsj enn til frokost, Knerten har bare med seg matpakke til å spise klokken 8.30, lunsj får de i barnehagen. Han har jo spist (motvillig) frokost hjemme før vi drar også, for han sier han er sulten, men å jobbe i ham ei skive "en løvebit til..." klokka 7-7.30, og ei skive han ikke spiser en time senere, det er ikke en spesielt velfungerende løsning.

Matmuffings, grove pizzasnurrer, festlige pannekaker... helt ok som frokost (del 2) ja? Evt som del 1 også, selv om jeg ikke fristes av slikt før jeg har fått noen timer på meg?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:46   #50
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Ja, absolutt ingenting i veien med å serevere grove vafler og pannekaker som frokost, syns jeg Malama.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:51   #51
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Pitabrød med ulikt fyll og tortillalefser med det barna liker inni er en slager her i huset.
Kalde, grove pizzasnurrer (veldig enkelt å oppbevare i fryseren og ta opp etter behov).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:54   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Akkurat vafler/pannekaker er jeg med på (vi har jo av og til grove vafler som frokost i helgene når mannen regjerer på kjøkkenet) men en del annet tenker jeg mer lunsj enn frokost om.

Men i dag sov Knerten lenge, og jeg fikk ånden over meg, så det ble havremelspannekake, planen var egentlig å stikke ut med kakeformer, men de var søkk forsvunnet og jeg hadde brukt for lite fett så det hele satt fast i stekepanna, så det ble bare servert som biter i stedet. Han fikk spise litt før han dro, og fikk med seg en del i matboksen, i tillegg til kokt og avkjølt fullkornspasta, gutten var meget fornøyd da han fikk se det. Og litt druer.

vi får se hva han har spist av det når jeg henter ham i dag før jeg tar en avgjørelse på hva jeg skal finne på i morgen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:55   #53
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For meg ser det alt annet enn moro ut. Jeg vil gjerne bruke tiden min på annet enn sånt.

Det beste er at det kan du få bestemme helt selv!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:16   #54
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Har bakt pølsehorn i helgen. De gikk unna! Delte en kyllinggrillpølse i to, og rullet rundstykkedeig rundt.

Har du lyst til å dele en litt mer detaljert framgangsmåte? Begge mine hadde elsket pølsehorn, tror jeg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:17   #55
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Spennende tråd, skal se om jeg har noen tips - men nå skal jeg begynne med middag

Middagsrester er forresten veldig fint som matpakke

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:27   #56
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Har du lyst til å dele en litt mer detaljert framgangsmåte? Begge mine hadde elsket pølsehorn, tror jeg.


Jeg lagde en gjærdeig, hevet den, delte den i 4, rullet ut hver klump som en rund pizzabunn, skar den den i 8, la en halv pølse i hver trekant, rullet sammen som et horn. Legg evt. ost og skinke i i stedet for. Etterheve og stekes. Fryses.

Se tre forskjellige og litt grundigere oppskrifter her:

http://arla.dk/opskrifter/polsehorn1/

http://www.matprat.no/kos/koseoppskrifter/polsehorn/

http://www.maduniverset.dk/opskrift....rit-poelsehorn

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:29   #57
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

I vintsesongen lager jeg pølsesnurrer - pølser med grov deig snurret rundt - steiker, og fryser i folie. Når det så er turdag på skole/barnehage er det bare å ta opp en foliepakke og legge i matboksen, så kan den stekes på bålet, varmes i folien eller spises kald.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:14   #58
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg elsker å lage matpakker - både til meg og ungene. Dagens barnematpakker herifra;

Lillesøsters formiddagsmat;
1 grov brødskive med leverpostei
2 tørkede aprikoser
1 liten yoghurt
1 mini grønnsaksspyd med tomat, agurk og paprika
1 liten boks med mandler

Lillesøsters ettermiddagsmat;
1 liten boks med pasta
2 minispyd med kjøttboller, tomat og paprika
1 tørket aprikos

Storebrors matpakke;
8 matspyd med kjøttboller, paprika, tomat og agurk
1 babybellost
1 liten boks med pasta
1 liten yoghurt

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 090820111363.jpg (189,6 KB, 164 visninger)
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:50   #59
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Det så godt ut, Mei. Jeg elsker sånt, og har hatt god og lang ferie og er nå klar for ny økt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 19:04   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Hvilke matbokser bruker dere til disse matpakkene? Knerten har to matbokser han har fått, hver av dem med en "etasje" man legger oppi, men tett er det ikke i noen retninger. Han pleide få brødskvie oppe, og frukt/grønt under, men i dag fikk han den som har to oppe-bur, en med havrepannekakebiter, go en med druer, og pasta nede. Det var altfor mye luft til at noe så stabilt da, men det ble litt sånn i full fart.

Men i alle fall, i dag var matboksen skrapa tom når han kom hjem, i stedet for at jeg måtte kaste ei brødskive det var spist en bit av, så det blir nok noe alternativ mat i morgen også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no