Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 12:58   #41
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg mener på ingen måte å håne dem som faktisk kjøper dette. Jeg og mannen var bare veldig overrasket begge to over at det faktisk selger og i det hele tatt finnes. Som bananene igjen, står man foran bananhaugen på kiwi så er det jo ofte litt ulike størrelser på dem. Men å putte de minste i egne poser, merke det med "Kids" og slenge oppi tre armbånd og forvente (og få?) økt salg av disse, ja det er jeg overrasket over.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:04   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.112
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Sitat:

Egg (98,3%), salt (0,8%), Konserveringsmiddel E202. Surhetsregulerende middel E 303

Ikke så veldig mye muffens, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:05   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Bedre enn jeg trodde, altså. Jeg ble bare litt sjokkert da jeg så reklamen. Knuste egg på boks, liksom. Men jeg gir meg, det er sikkert et helt supert produkt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:05   #44
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

De små bananene er vel en egen bananplante som gir mindre og litt søtere bananer? Var ihvertfall det sist jeg så små bananer i salg.

Her er bilde av forskjellige banantyper:


Fun Facts About Chiquita Minis Bananas

  • Chiquita Mini Bananas are a naturally smaller, sweeter variety of our regular banana.
  • Their skin is thinner than the familiar Cavendish variety, so sometimes it's easier to peel them from the bottom.
  • Two Chiquita Minis a day equals a full serving of one regular banana.
  • Chiquita Minis contain no fat, cholesterol or sodium.
  • Chiquita Mini Bananas taste just like our regular bananas but just a little sweeter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:54   #45
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Tenkte også at den omelettrøra var først og fremst ment til tur/hyttebruk siden den ble lansert nå rett før påske.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:05   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Bakepapir i ark er nok for dem som har dårlig finmotorik og ikke kan klippe selv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:07   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Er det noen som KLIPPER bakepapirark? Når mannen min kjøper med seg feil rull bruker jeg den derre hendige rivesaken på pakken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:08   #48
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg stusset også litt over den omelettsaken, men ser absolutt bruksområder for den, så hvorfor ikke. Små bananer er kjempegodt, søte og gode og passelig størrelse!

Det er i hvert fall bra at det kommer produkter på markedet som er reinest mulig og uten masse tilsetningsstoffer, og sånn sett så jo den omelettrøren "snill" ut.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:08   #49
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg klipper. Jeg har 90 cm ovn og god finmotorik.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:09   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det noen som KLIPPER bakepapirark? Når mannen min kjøper med seg feil rull bruker jeg den derre hendige rivesaken på pakken.

Jeg river. Skeivt hver eneste gang. Liker også de ferdigkuttede arkene godt, jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:12   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Små bananer er jo mye bedre enn store bananer, mer smak. Det kan jeg godt finne på å kjøpe. Men å kalle det barnebananer blir jo litt fnisete. Men omelettrøre? Det må jo være det aller raskeste i verden å lage selv.

En ulempe med at man får kjøpt ferdig ditt og ferdig datt er at man innbiller seg at det er vanskelig å lage selv etterhvert. Jeg har blitt langsomt sjokkert flere ganger etter å ha laget diverse torofiserte produkter på egen hånd etter jeg flyttet hjemmefra, og sett hvor fantastisk fort man lager det selv. De må ha vært gode på reklamen siden de greide å overbevise foreldregenereasjonen vår om at de sparte så mye tid hvis de kjøpte disse ferdigvarene. For stort sett gjør man jo ikke det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:13   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff. Det finnes en middelvei, altså. Nei, jeg kommer nok neppe til å kjøpe dette selv, men om noen ønsker det så må de få lov til det uten at jeg skal le meg ihjel.

Hm...jeg er absolutt ikke noen sjefskokk -bruker både tacokrydder fra pose og har minst en Toro-middag i uka, men akkurat den omelettreklamen(annonsen) måtte jeg fnise litt av. Så den for første gang i dag, og trodde først det var en ferdig omelett, (med skinke eller ettellerannet oppi) men da jeg skjønte at kartongen faktisk bare inneholdt 8 egg som var pisket sammen, synes jeg det ble litt komisk. Sorry.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:16   #53
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg fniser jo av frosset potetstapp også. Forundrer meg ikke av om folk kjøper det nei..

Dette er faktisk et produkt jeg kjøper. I en travel hverdag er det ikke alltid jeg har tid til å sette på poteter slik at de blir ferdige i normal middagstid. Med en datter som har soya og melkeallergi er det perfekt for meg å kunne kjøpe et "halvfabrikat" om man kan kalle det det, som er 100% uten tilsetningstoffer. Jeg kan tilsette den melken og det smørret hun tåler og det tar meg 5 min å lage i stand

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:19   #54
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Bruker ikke seks timer på kjøkkenet (med mindre jeg lager Noe Skikkelig Fænsi, og sannsynligvis ikke da heller), kjører tungt på gyllen middelvei, er ikke på Torokjøret men står i mot sunnhetstyranniet.
Og jeg syns vispa egg på kartong høres skikkelig, skikkelig ekkelt ut.
:står frem:

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:21   #55
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Mye lettere å skrelle en gjeng poteter, dele opp i små terninger og koke i noen minutter for så å stappe og ha i melk og smør.
Her måtte du jo først tine på ganske svak varme for ikke å svi hele greia, og så tilsette. Tror faktisk ikke det tok kortere tid i det hele tatt. Blir ikke kjøpt flere ganger i dette huset i alle fall.

Du har brukt feil fremgangsmåte

Kok opp melk og smør. Hell i posens innhold (Rett fra fryseren) og bare la det koke opp før du trekker kjelen til side. Ferdig.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:46   #56
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg bruker forøvrig heller ikke 6 timer på kjøkkenet selv om jeg lager fra bunnen, altså. Det er veldig få hverdagsmiddager her i huset som tar mer enn en halvtime å lage.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:09   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Syns den potetstappa hørtes smart ut jeg.
Jeg skulle ønske man fikk kjøpt ferdig mat i butikken som var sunn og god sånn at man kunne droppe all matlaging i sin helhet, jeg for min del. Jeg er ikke glad i å lage mat i det hele tatt, men jeg vil ha sunn mat og da må jeg lage.

De små bananene er jo knallgode, jeg ser en klar fordel i skikkelig utvalg av frukt og grønt. For eksempel er jo skikkelige tomater et must, og ikke bare sånne dødkjipe til tredve kroner kiloet.

  Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:15   #58
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva ER det i den eggemassen? Det kan da umulig være bare egg? *skeptisk*

Det er jeg også skepisk til...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:18   #59
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.



Jeg stusser også over halvferdig paideig, den tar jo lengre tid å lage enn å fikse en paideig fra bunnen.

:kan vist ikke lese:

Men jeg har ikke uansett overlevd uten FERDIG paideig
Halv ferdig har jeg aldri sett.


Jeg hadde ikke overlevd uten ferdige paideigen,men når jeg trenger det finnes jeg det ikke.
For jeg får ikke til å lage paideig. Blir sånn som reklamen for ferdig pai
Altså bare gris. Har prøvd mange ganger med forskjellige oppskrifter.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 19-04-11 kl 17:15.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:23   #60
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Den potetstappa har jeg faktisk vurdert å prøve. Ferdige sauser kan også være veldig kjekt. Det er ting som tar litt tid å lage. Å skrelle poteter tar jo tid og er slitsomtn. Men omelettrøre? Da erstatter man noe det tar 2 minutter å lage, det er det som gjør at jeg fniser litt av det. Men på tur kan det jo være kjekt, selvfølgelig. Jeg er ikke en som må ha alt fra grunnen av , men skal jeg kjøpe meg fri fra jobb må det være noe jobb å kjøpe seg fri fra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no