Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kiwi avblåser bleiekrigen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 11:15   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Vi har hamstret 2 pakker, ja.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:18   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

11,50 pr. pakke, det ER virkelig vilt. I 1986 kunne full pris for en pakke være Liberobleier rundt 120 kroner i de dyreste butikkene. Hvis man var heldig kunne man finne på salg til 79, 59 eller en sjelden gang 49. Sett i forhold til hva folk tjente den gangen er dette helt vilt mye dyrere. Så de som klaget over dyre bleier til 49 kroner pakken i 2002 hadde jeg liten forståelse for, altså.

Nå har jeg ikke bleiebarn og dermed ikke noe bleielager.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:22   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

11,50 pr. pakke, det ER virkelig vilt. I 1986 kunne full pris for en pakke være Liberobleier rundt 120 kroner i de dyreste butikkene. Hvis man var heldig kunne man finne på salg til 79, 59 eller en sjelden gang 49. Sett i forhold til hva folk tjente den gangen er dette helt vilt mye dyrere. Så de som klaget over dyre bleier til 49 kroner pakken i 2002 hadde jeg liten forståelse for, altså.

Nå har jeg ikke bleiebarn og dermed ikke noe bleielager.

Og sånn er det vel i de fleste andre land nå i dag også? Dyre bleier, mener jeg. Jeg har ikke akkurat oversikten over priser, men jeg husker ei venninne som flyttet til Sverige, fikk sjokk over bleieprisene der, og jeg hører jo stadig at folk tar med seg bleier når de skal til "syden" fordi bleiene er så dyre. Norske bleier er billige ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:25   #24
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Har kjøpt litt ekstra, på coop og rimi siden det er pampers vi bruker. Er neppe nok for bleieperioden, kunne godt ha fortsatt litt til den kampanjen i butikkene! Det var brå overgang fra prematurbleier fra apoteket til 64kr for en liten pakke til pampers til krigs-pris!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:27   #25
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Handler bleiene på Coop Extra, der er det uansett halv pris på Pampers for medlemmer, både før og etter bleiekrigen

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:49   #26
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Vi har hamstret ja. Mannen har vært mer ivrig enn meg, da, så jeg vet ikke helt hvor mange pakker det ble til slutt.. Men det ble endel. På nyttårsaften skulle vi sove borte, og glemte helt å ta med oss bleier. Det var ikke bare-bare å få tak i da altså, så hamstringen var rimelig utbredt. Den ene Kiwien vi var innom var helt ribba for bleier, en annen hadde heldigvis to pakker igjen i riktig størrelse.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:57   #27
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Jeg småhamstra litt jeg også. Den lokale icaen solgte pampersen til fire kroner pakken. Det aner meg at det ikke var helt meninga.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 12:54   #28
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Vi har hamstret litt gjennom hele bleiekrigen, men liker faktisk Landlordbleiene vel så godt som libero, så det satser vi på at vi får brukt en god stund her nå.
Vet ikke hvor mange pakker det ble, men vi har et fjell av pakker både på vaskerommet og i boden.
Merka kaoset på Kiwi her de to siste dagene før nyttår ja, det var ikke en handlevogn uten en eske eller to.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 13:15   #29
Tuste
Aktiv
 
Tuste sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 185
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Av ulike grunner ble tøyløsningen ofret til fordel for papir denne gangen. Nå har vi et berg av bleiepakker i kjelleren. Ved siden av står den lille esken med tøybleier vi brukte sist. Litt kontrast Men ja, vi har hamstret. Noe fra Kiwi og noe fra Coop som hadde Pampers på tilbud. Det billigste var Coops eget bleiemerke som kostet 4.50 per bleiepakke. Var forresten innom Rimi også og kjøpte newborn bleier. Kom ut med 4 pakker gratis.
Så ingen tvil om at noen må ha gått i underskudd i bleiekrigen

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 13:59   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Jeg har ca 30 pakker liggende, blanding av libero og pampers.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 14:21   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Nei, vi bruker tøybleier, og det selger de ikke på kiwi.

Droppa de det om at barnemat er inkludert i avtalen også da? Siden lillesøster enda ikke er født er det såpass lenge til hun skal over på "fast føde" at jeg ikke gikk løs på å hamstre inn middagsglass...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 14:34   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

På et Annet forum jeg er, har opptil flere som venter barn i juni hamstret både bleier og barnemat... Jeg har ikke.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 14:53   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Barnematen har heldigvis lang holdbarhet, men jeg håper nå at de har sjekket utløpsdato likevel.
Jeg har ikke tenkt å kjøpe barnematen, så middagsglass gidder jeg ikke hamstre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:11   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

JEg hadde heller ikke tenkt å kjøpe barnematen sist, men Knerten avviste egentlig alle hjemmelagede forsøk, så jeg ramlet ned på middagsglass likevel...

Men jeg prøver igjen med hjemmelaget til lillejenta også (Jeg har dog ikke prøvd meg mye på hjemmelaget grøt) så får vi se. så snart vi kom over på mat med konsistens/biter ville ikke Knerten ha glass uansett, så fra han var et år omtrent har han bare spist vår mat, heller voksenmat i biter enn babymos med biter i, åpenbart. Så det er jo en begrenset periode de får babymat da. Jeg har ikke giddet hamstre, mye også fordi Knerten hadde sine absolutte favoritter, og andre han nektet å spise, og det visste man jo ikke før man hadde prøvd, så jeg gidder ikke sitte med 30 glass av en smak hun ikke liker...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:48   #35
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

"Hamstret" 4 pakker pampers i romjula og håper å slippe flere bleier i mitt liv. Hun bruker uansett bare nattbleier, så det holder da til ca mars tenker jeg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:55   #36
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Niks, kjøpte 4 pakker på nyttårsaften bare. En jeg kjenner har hamstret big time, de har 50-60 pakker i kjelleren. Det burde holde for noen år, til deres ca 2 måneder gamle jente er et par år.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:56   #37
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Iseta vi bodde i Sverige var det vel 120 sek for en dobbelpakning. Så det var ganske dyrt ja,jeg reiste til Norge for å handle.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 21:57   #38
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Jepp har hamstret litt

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:00   #39
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Hmmmm....har ikke hamstret nei, men ser jo at jeg burde...akk ja! Har en sønn som ikke har tenkt å slutte med bleier med det første - ifølge ham selv iallefall

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:05   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kiwi avblåser bleiekrigen

Ingen hamstring her, men så er vi på stadiet der vi tenker å slutte, så jeg har ikke tenkt på det. Har en 4-5 pakker liggende, som alltid, uansett. Hadde vi hatt enda mindre barn hadde jeg sikkert hamstret som en gal!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no