Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Diskriminering å ikke få leie med hund?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 14:18   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diskriminering å ikke få leie med hund?

Aftenposten har denne artikkelen i dag med en dame som ikke har fått leie leilighet i Trondheim sentrum med hund, og mener at hun er utsatt for diskriminering. Hun skjønner ikke at folk ikke vil møte hunden en gang, for den er jo så snill.

Jeg på min side har null forståelse for henne. Jeg ville garantert ikke leid ut leiligheten min til noen med hund, samme hvor stille og grei den var. Det har å gjøre med lukt og slitasje å gjøre.

Hva syns dere?
http://www.aftenposten.no/bolig/article3868984.ece

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:19   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Jeg er enig med deg. Om man ikke vil ha dyrehold i leiligheten, så er det en grei sak. Men man må huske på at folk kan skaffe seg kanin som gnager opp ledninger og dørterskel osv. Så da må man ha totalforbud om det skal være noe poeng.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:20   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Jeg har vanskelig for å se at det skal være en menneskerett å få leie med hund.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:20   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Har mann dyr, så får man ta konsekvensene av det. Og en av konsekvensene er at man ikke står like fritt på boligmarkedet. Sånn er det bare.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:21   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Sur for at folk ikke vil møte hunden hennes, fordi den er så snill? Uff, det er skrekkelig irriterende med hundeeiere som ikke greier å forstå at ikke andre ser på dyret deres slik de gjør selv. Jeg er selv veldig glad i hunder, men det er det ikke alle som er, og det bør man greie å forholde seg til på en ordentlig måte dersom man har hund.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:23   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

I tillegg skjønner jeg ikke helt at dette er verdt spalteplass. Hva er vitsen? Prøver man å oppnå noe? Eller bare sutre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:24   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Høres ut som om dama har vært igjennom en realitetsorientering, ikke diskriminering.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:27   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

For en artikkel!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:29   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Lite forståelse hos meg heller. Forøvrig er jeg forundret over at det skal være så vanskelig her i Trondheim. *Vet om en alene mor med 2 små barn + ett på vei OG en hund som fikk leilighet i Trondheim på kortere tid*

Vil tro hun har vært særs selektiv og, kanskje...

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:30   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Mange sliter virkelig med å få leie fordi de har barn. Jeg skjønner at det er kjipt. Hund? Not so much.

  Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:30   #11
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Dette var rett og slett en fjollete artikkel.

Mens hun lette etter ny bolig i Trondheim har hun blant annet blitt syk av en soppinfisert leilighet og måttet bo noen uker på campingplass.

Og det var relevant fordi?

Jeg har hatt hund selv i mange år, og hadde selvsagt også blitt fortvilet om det var vanskelig å leie et sted med hund. Men jeg skjønner jo godt hvorfor det er færre som leier ut til folk med hund, enn uten. Det blir mye slitasje på hus av hundehold. Hadde jeg hatt utleieleilighet selv, så hadde jeg helt sikkert valgt å forby dyrehold.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:32   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Altså, jeg liker i utgangspunktet ikke spekulering i enkeltsaker. Menn sånn generelt sett kan det være flere årsaker til at man ikke kommer seg inn i boligmarkedet. Og hunden er da lett å plukke ut som syndebukk, også for utleier som gir avslag.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:35   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Kjenner jeg får endel hundeeier-fordommer bekreftet her. Diskriminering? Hilse på hunden for å se hvor snill den er?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:35   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Skulle jeg leid ut tror jeg at jeg hadde foretrukket noen med barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:36   #15
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Jeg forstår godt at folk ikke vil leie ut til hundeeiere.
Vi har selv hund, men jeg er ikke glad i å ha den inne bl.a pga hår og lukt som kommer av hunden (ikke at den vil være særlig mye inn heller, det blir for varmt). Leide og en stund et hus det hadde bodd hunder i, og det luktet av teppene.

Nå hadde jo damen i artikelen fått seg leilighet, og helt ærlig synes jeg ikke 35 minutters kjøring fra jobb er veeeldig langt, bare et godt stykke, og turområdene er sikkert helt på topp

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:39   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Buhu - hun må kjøre i 35 minutter for å komme seg på jobb.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:40   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mange sliter virkelig med å få leie fordi de har barn. Jeg skjønner at det er kjipt. Hund? Not so much.

jeg skjønner også at det er kjipt, men synes ikke det er private utleieres ansvar å sørge for at alle ulike grupperinger skal ha tak over hodet.

Jeg har leid ut selv (også til barnefamilier) - og er veldig glad for at det var vi som skulle bestemme hvem som skulle bo i huset vårt. Og det ble ingen hunder, ingen katter. Unger passet inn i den leiligheten, selv om det sikkert ga mer slitasje. Men hadde det vært en annen type leilighet kan det være jeg helst hadde leid ut til enslige, pensjonister, eller what not - men poenget er - at det er opp til meg som utleier å bestemme hvem jeg vil leie ut til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:40   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Skulle jeg leid ut tror jeg at jeg hadde foretrukket noen med barn.

Enig, da er det i hvert fall begrenset med næsjspiel.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:42   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Altså, jeg liker i utgangspunktet ikke spekulering i enkeltsaker. Menn sånn generelt sett kan det være flere årsaker til at man ikke kommer seg inn i boligmarkedet. Og hunden er da lett å plukke ut som syndebukk, også for utleier som gir avslag.

Dette er jeg VELDIG enig i. Vi hadde mye 'rart' som kom for å se på leiligheter. Og om det fulgte en hund med så var det veldig lett å skylde på den for å bli kvitt dem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:45   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering å ikke få leie med hund?

Selvfølgelig er det ikke diskriminering å ikke leie ut til en person med hund, men jeg skjønner at en person med hund tror at det er diskriminering.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no