Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mulige konsekvenser av vaksiner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-10, 17:40   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulige konsekvenser av vaksiner

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo et veldig godt poeng at det er til samfunnets beste at flest mulig vaksinerer seg.

Men det er jo, satt på spissen egentlig foreldrene sine man bør saksøke, være seg om man får en sykdom som man kunne blitt vaksinert mot eller får en vaksine som man får en uheldig virkning av (nå er jo vaksinering noe av det aller aller tryggeste man gjør, det er jo fler som blir skadd av ibux enn vaksiner).

Jepp, det er til samfunnets beste at alle vaksineres, og derfor så anbefales jo vaksineprogrammet sterkt. Og da kan man jo ikke klandre foreldrene sine heller for at de fulgte anbefalingene og valgte å vaksinere en. Men om man da blir syk, "til samfunnets beste", så bør jo samfunnet ta ansvaret for det. Som du sier er det jo veldig få som faktisk blir syke.

Det blir i alle fall latterlig i mine øre å si at vaksiner er frivillige, ergo har man ikke krav på erstatning om noe går galt. Jeg kunne svelgt unna det argumentet feks mht kosmetisk kirurgi, der snakker vi ekte frivillighet. Vaksiner er i mine øyne ikke frivillig i like stor grad all den tid vi har en stat som pusher dem på oss.

Jeg er for vaksineprogrammene, altså.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 08:25   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mulige konsekvenser av vaksiner

Jeg mener det først og fremst er for individets beste at man vaksinerer seg - men så får det en heldig samfunnseffekt i tillegg når det blir mindre sykdom?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no