Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En liten oppfordring? (Blodgivning)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-10, 00:41   #81
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Pga at man er mer mottakelig for infeksjoner. Jeg tror bare dette gjelder dersom piercingen er i nese, tunge, leppe og underliv.
Ører, øyenbryn og sånn tror jeg ikke er noe problem for å gi blod.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 00:45   #82
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Pga at man er mer mottakelig for infeksjoner. Jeg tror bare dette gjelder dersom piercingen er i nese, tunge, leppe og underliv.
Ører, øyenbryn og sånn tror jeg ikke er noe problem for å gi blod.

Jeg har en under leppa, vil det da være et problem? Har hatt den i over 10 år, aldri hatt en infeksjon, men det betyr kanskje ikke så mye i sammenhengen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 00:50   #83
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Nei, tror ikke det betyr noe om du har hatt infeksjon i den - poenget er at den kan (hevdes det) forringe immunforsvaret, tror jeg. Men jeg kan ta feil... Men jeg synes å huske det var det jeg fikk beskjed om.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 01:17   #84
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Hvorfor er det et hinder med piercing?

piercing i slimhinner (tunge, leppe osv) er ikke tillatt. Regnes på en måte som et åpent sår. Inngang for bakterier f.eks.

Ører, navle, øyebryn er ok.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 09:45   #85
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Jeg synes det er tungvint å måtte dra inn til Ullevål sykehus for å gi blod,- det vil ta omlagt o og en halv, -til tre timer tilsammen for meg å dra inn, traske til blodbanken,sitte i blodkø, gi blod,vente, og deretter dra hjem igjen. Jeg kunne ønske meg at man kunne gi blod flere steder i Oslo. Det er ofte vanskelig å få til i en travel hverdag.

Vil forøvrig presisere at jeg har vært blodgiver i mange år tidligere.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 09:50   #86
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

http://www.blodbanken-oslo.no/praktisk/stoppesteder.html

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 10:42   #87
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Takk for link!
Nå har jeg registrert meg på en buss som stopper i nærheten. Håper at mange nok har registrert seg slik at jeg får gitt blod her.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:22   #88
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg synes det er tungvint å måtte dra inn til Ullevål sykehus for å gi blod,- det vil ta omlagt o og en halv, -til tre timer tilsammen for meg å dra inn, traske til blodbanken,sitte i blodkø, gi blod,vente, og deretter dra hjem igjen. Jeg kunne ønske meg at man kunne gi blod flere steder i Oslo. Det er ofte vanskelig å få til i en travel hverdag.

Vil forøvrig presisere at jeg har vært blodgiver i mange år tidligere.

Du kan gi i Hausmannsgate også, hos Røde kors, om det hjelper?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:28   #89
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Da spørs det om jeg er aktuell som kandidat da. Piercingen har jeg hatt så mange år at om jeg skulle tatt den ut så vil det fortsatt komme til å være en form for et hull der selv om det tilsynelatende vil se lukket ut.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:47   #90
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Man får gi 6 mnd etter at piercingen er fjernet, sa de til meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:51   #91
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

6 mnd etter den er satt, 1 mnd etter den er tatt ut.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:52   #92
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

6 mnd etter tatt ut, sa de til meg. Jaja, det er nå ikke så farlig om man venter for lenge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:03   #93
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten oppfordring? (Blodgivning)

Jeg var og ga blod for første gang igår. Drit vondt i armen idag og litt slapp. Men jammen er jeg stolt av meg selv!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no