Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarer mot fødestuer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 22:08   #21
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Jeg mener pasientens ve og vel alltid må veie tyngst og dermed bør vel strengt tatt flere små steder legges ned. Det hjelper så lite at folk ønsker et tilbud i geografisk nærområde hvis faktum er at den kompetansen helsepersonell faktisk skal ha ikke er der (av naturlige årsaker, mye av dette går jo på erfaring som allerede sagt)

Samme med kreftenheter på sykehus. Det er jo helt forferdelig og sjokkerende spør du meg at hvor du bor i landet har så mye å si for om du overlever kreft eller ikke. At noen tør å la seg behandle på små sykehus med "dårlig" statistikk er og forblir et mysterium for meg. Mange har en falsk forestilling om at alle sykehus er like, men det er jo ikke fakta. Hensynet til nærhet veier jo ofte tyngst, som da jeg nærmest måtte tvinge min mor til å bli operert og behandlet for brystkreft på Ullevål i stedet for på sitt "lokale" sykehus. Nå i ettertid er hun sjeleglad for at hun valgte det sykehuset i landet der den aller beste kompetansen ligger men der og da var det trygge hjemmlige omgivelser hun ville ha.

Det føres statistikk i Norge og det er fritt sykehusvalg. Det er enormt store forskjeller i tilbud og suksess rate.

Det handler om økonomi men det handler også om at vi tross alt bare er 4.6 mill mennesker i dette land og det finnes begrensinger på hvor mye speisalkompetanse det er mulig å spre rundt omkring. Jeg har stor sympati for de som bor langt vekk fra de beste tilbudene men jeg mener faktisk at det nesten bør bli slik at flere "tvinges" til behandling på disse stedene rett og slett fordi "alle" skal ha krav på den beste behandling som landet kan tilby.

sorry, nå gikk jeg langt utenfor tema om bare fødestuer men mener prinsippet er det samme.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:08   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Jeg "fødte" jo på ett stort sykehus, St.Olavs, og jeg synes du tegner ett litt enkelt bilde av å kalle de upersonlige etc.
Jeg følte ikke at de nye fødestuene der har særlig institusjonspreg og valgmulighetene for fødende er ganske store.
Man kan føde i vann f.eks., det var dempet belysning, kunne spille sin egen musikk, føde i saccosekk etc. Dette viser jo at de nye store fødestuene i større grad prøver å sette litt andre rammer for en fødsel for de som ønsker det. Og da får man jo det beste fra to verdener. Ekspertise, men også det personlige.

Jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om telyseholdere og saccosekker, og ser frem til en "fødsel" på operasjonsstue neste gang, så vi to har nok ett litt ulikt syn på det å føde.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:08   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Sånn sett ser jeg definitivt poenget med å opprettholde fødetilbud i distriktene, i hvert fall.

Eller å utvide luftambulansetilbudet, kanskje?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:09   #24
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Flere ulike tilbud til fødende ved de store sykehusene hadde vært langt å foretrekke, tror jeg.


Det er jo selvsagt også et poeng. Hvorfor ikke utvide tilbudet ved de større enhetene?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:09   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Flere ulike tilbud til fødende ved de store sykehusene hadde vært langt å foretrekke, tror jeg.

Men det er likevel ikke holdbart. Hadde jeg skullet blitt gravid igjen så måtte jeg jo planlagt å ikke bo mer enn en halv times kjøring unna sykehus. Ikke har jeg lyst å føde på sykehus engang. Men nå er jo det en irrelevant problemstilling. Jeg ser jo at dere har mye rett her, men jeg klarer likevel ikke bli helt enig ut fra personlig grunnlag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:10   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller å utvide luftambulansetilbudet, kanskje?

Problemet vil vel gjerne være at man ikke skjønner at man trenger luftambulanse før man sitter der med ungen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:10   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Jeg har også født på RiT og St. Olavs, og jeg har utelukkende positive erfaringer fra begge mine fødsler og barselsopphold.

Nå skal det sies at mine fødsler har vært totalt ukompliserte da, så det skulle jo bare mangle at de ikke skulle kunne gi meg et skikkelig tilbud.

Jeg synes for øvrig, som Vianne, at tilbudet på St. Olavs har blitt veldig bra og burde kunne tilpasses de flestes behov.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:12   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Problemet vil vel gjerne være at man ikke skjønner at man trenger luftambulanse før man sitter der med ungen.

Jeg ser den, men da får man i alle fall fraktet en lege og nødvendig medisinsk utstyr til hjemmet på kort tid. Det er da folk som føder i drosjen på vei til sykehusene i Oslo også, så de virkelige hastesakene klarer man neppe å helgardere seg mot uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:13   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg mener pasientens ve og vel alltid må veie tyngst og dermed bør vel strengt tatt flere små steder legges ned.

Nå er vel strengt tatt en frisk fødende ikke en pasient.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:14   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

I dette langstrakte og tildels grisgrendte landet, kommer vi nok ikke utenom en fødestue hist og her. Og som Esme sier, så hjelper det jo ikke en døyt med siling om folk ikke hører etter og "gjør som de vil uansett".
Ja, det er sikkert fint og flott og god karma og greier å føde på en koselig liten plass, om alt går greit. Men de gangene det er så mye som en liten brøkdel av en sjanse for at noe kan være galt, så bør man skysses videre for å ha best mulig sjanse.

Store sykehus er ikke bare-bare de heller, det er ganske mange bergensere som tar seg en time-halvannen lengre biltur for å føde på Voss ... Og det kommer jeg selv til å vurdere helt til termin ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:15   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men hjerneressurser hjelper ikke så mye når man føder prematurt alene eller når man setter en uerfaren turnusjordmor til en komplisert prematurfødsel.

Nei, men noen garanti har man jo aldri. Det er konsekvensen av at jordmødre, barnepleiere og leger bare er mennesker de også. Og at man nødvendigvis må lære noe før man kan jobbe som det. Jeg holdte selv på å stryke med på St.Olavs etter mitt keisersnitt så jeg er fullstendig klar over at å ha de beste ressursene tilgjengelig ikke betyr at man får optimal oppfølgning, men rent statistisk sett er behandlingstilbudet bedre.

Og det med turnuslege/ turnusjordmor er vanskelig synes jeg. De må jo lære de også, det er jo poenget med turnusen, samtidig er det kanskje ikke i de mest kompliserte tilfellende de bør få sin ilddåp.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:15   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå er vel strengt tatt en frisk fødende ikke en pasient.

Det er jo ikke bare fødende det er snakk om på distriktssykehusene da. Og er man ikke pasient når man ligger på barsel da? Jeg følte meg i alle fall som en etter begge mine fødsler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:16   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo ikke bare fødende det er snakk om på distriktssykehusene da. Og er man ikke pasient når man ligger på barsel da? Jeg følte meg i alle fall som en etter begge mine fødsler.

Ja, det har jeg også følt meg som. Takket være den såkalte kompetansen de hadde der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:17   #34
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå er vel strengt tatt en frisk fødende ikke en pasient.

Jo det mener jeg i aller høyeste grad hun er så fort hun kommer inn på en klinikk eller fødestue. En gravid kvinne er en pasient med akkurat samme rettigheter som andre "pasienter", og i Norge har vi heldigvis masse rettigheter som pasienter (og det skulle bare mangle om gravide ikke skulle ha de samme rettighetene)

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:18   #35
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jo det mener jeg i aller høyeste grad hun er så fort hun kommer inn på en klinikk eller fødestue. En gravid kvinne er en pasient med akkurat samme rettigheter som andre "pasienter", og i Norge har vi heldigvis masse rettigheter som pasienter (og det skulle bare mangle om gravide ikke skulle ha de samme rettighetene)

Dermed er det ikke det spor merkelig at jeg ikke ønsker å sette mine bein der, da jeg ikke ønsker å sykeliggjøres uten at det er behov for det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:21   #36
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dermed er det ikke det spor merkelig at jeg ikke ønsker å sette mine bein der, da jeg ikke ønsker å sykeliggjøres uten at det er behov for det.

Jeg følte meg overhode ikke syk fordi om jeg fødte på et sykehus? Hvorfor i alle dager skulle jeg det?

Så du mener ikke at gravide skal ha samme rettigheter som andre "pasienter" har i Norge?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:24   #37
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg følte meg overhode ikke syk fordi om jeg fødte på et sykehus? Hvorfor i alle dager skulle jeg det?

Så du mener ikke at gravide skal ha samme rettigheter som andre "pasienter" har i Norge?

Nå vrir du og vender som du selv ønsker og det kan du få lov til å fortsette med uten min innblanding.

Ha en fortsatt fin kveld.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:26   #38
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå vrir du og vender som du selv ønsker og det kan du få lov til å fortsette med uten min innblanding.

Ha en fortsatt fin kveld.

Jeg har spurt to ganger og du svarer ikke. Du definerer ikke fødende som pasienter og da går jeg ut fra at du heller ikke mener de skal ha samme rettigheter som fødende og det synes jeg er pussig.

Jeg kan godt forstå at noen ønsker å unngå svære sykehus akkurat som noen av oss ønsker å føde der. Å påstå at sykehus sykliggjør en gravid synes jeg er er tull og tipper ikke er en situasjon mange kjenner seg igjen i.

(Fastleger derimot som spør om man "orker å jobbe fullt" når man er gravid er noe annet, men det er en helt annen diskusjon).

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:29   #39
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Store sykehus er ikke bare-bare de heller, det er ganske mange bergensere som tar seg en time-halvannen lengre biltur for å føde på Voss ... Og det kommer jeg selv til å vurdere helt til termin ...

Personlig er jeg glad om jeg rekker frem til Haukeland om det blir en neste gang for min del, vi tenkte på voss men slo det fra oss (langt nok til haukland, når man må få tak i taxi først.) og siden jeg fødte en time etter jeg kom til sykehuset, ville jeg neppe rukket frem til Voss. (og nei, jeg gikk ikke hjemme lenge egentlig, men han var født 5 timer etter første rie) Sånnsett skjønner jeg de som vil ha tilbud litt i nærheten... jeg var førstegangsfødende uten noen grunn til å forvente at jeg ikke skulle ha minst et halvt døgn på meg fra første rie til baby på magen, men dengang ei, og da kan det virke litt småskummelt å bo timesvis fra fødeenhet, jeg synes halvtimen til haukeland herfra er lang nok

Likevel, selv om in fødsel var ukomplisert, og jeg fødte på Storken, så vet jeg ikke om jeg ville turt å ta sjangsen på en liten enhet med 50 fødsler i året og en legevaktlege som backup... Da tar jeg heller "samlebånd" på haukeland. Eller storken da, slike mykenheter er flotte greier.

Men ja, de store sykehusene burde hatt "venterom" for de som kom langveis fra. Absolutt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 22:31   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot fødestuer

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


Men ja, de store sykehusene burde hatt "venterom" for de som kom langveis fra. Absolutt.

Er det da gitt at alle skal ha mulighet til å reise fra alt hjemme i flere uker? Jeg tror neppe staten arrangerer barnepass.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no