Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sjokoladepålegg til barn

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 21:00   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det som regel, men det er lørdag/helgemat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:19   #22
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Mine får lov til å spise det i helgene, men som regel spiser de annet pålegg da også. Jeg husker ikke når vi kjøpte det til eldsten første gang. Kanskje han var 3-4 år? Han hadde i hvert fall fått det andre steder før han fikk det hjemme.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:26   #23
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Turbo tåler ikke fruktose så har ikke noe med sukker eller frukt(syltetøy) i hus
Hadde en stund prim (litt sunnere for var litago med jern) når snoopy hadde vært syk en stund.Var eneste hun ville ha

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:28   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har en boks i skapet, men knerten liker det ikke så er bare jeg som spiser det. Hadde litt dilla i svangerskapet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:31   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg er så barnslig at jeg synes det er stas at vi har Nugatti av og til bare fordi de som er PK i barnematveien aldri har det.

Våre får Nugatti på lørdagsmorgener. Men det kan gå ukesvis mellom hver gang de husker det selv.

Det er forøvrig i tråd med min barnekostholdsfilosofi generelt - avslappet og litt av hvert av og til; da får man ikke barn som bor i sukkerskåla (evt. Nugattiboksen) når det blir tilbudt.

:gammelt jungelord:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:36   #26
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har bevisst ikke kjøpt sjokoladepålegg av noe slag. For meg var det viktig å introdusere sunt pålegg. Nå er han 7,5 år og spiste nugatti for første gang i sitt liv for noen dager siden. Da var det tanten og bestemoren som mente at han selvfølgelig måtte få smake dette. Som om han har lidd noen nød. Jeg kommer uansett ikke til å kjøpe det her. Ikke etterspør han det heller.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:44   #27
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi spiser ikke sjokoladepålegg på skiven, kan hende en sjelden gang at mannen kjøper inn til seg selv, men da blir det kun spist etter at barna har lagt seg.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:48   #28
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har alltid Nugatti i skapet. Barna får en skive til hverdags eller helg hvis de ønsker det. Det er imidlertid sjelden at de spør. Vi har et naturlig forhold til både sukker og sunn mat.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:50   #29
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det ikke. Ingen har spurt etter det, og de trenger ikke det sukkeret i tillegg til det andre de får i seg... Syltetøy og prim har de ganske fri tilgang på.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:54   #30
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Har aldri vært i vårt hus, og kommer aldri inn der. Hva ungene får hos andre skal jeg ikke legge meg oppe i, så sant ikke meg og mannen er tilstede.
De får mye annet med sukker i, så jeg tror ikke vi utløser noen hysterisk må ha nugatti unger av dette.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:55   #31
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har alltid nugatti i hus, men det spises ikke hver dag. Pappan i huset spiser det mest.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:58   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg kjøpte en boks som skulle brukes som kakefyll da snuppa ble 5. Vi brukte ikke hele boksen, så de har fått det på brødskiva en og annen lørdag. Det serveres kun på lørdager og de må selv huske å spørre etter det. Jeg tror vi har brukt opp den kakefyllboksen og nå er på boks nr 2. Jeg må vel ærlig innrømme at jeg spiser mer enn ungene.

Unger trenger vel egentlig aldri, og i hvert fall ikke når de er 20 måneder. Men større barn skal få lov til å skeie ut litt en gang i mellom, synes jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:04   #33
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har nugatti i hus innimellom, men ikke som fast invetar i skapet

Store og miste liker det, men mellomste vil ikke smake engang

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:05   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det av og til, og da får de spise til boksen er tom. Det er lillebror som er mest glad i det, storebror velger like gjerne noe annet. Det er forresten pappaen som oftest har kjøpt det, så jeg tror kanskje det blir enda sjeldnere nå som vi har flyttet fra hverandre. Vi har en boks i skapet nå som de ikke vet om, og jeg tenker det blir en stund før de får vite om den(pappaen kjøpte endel mat som jeg fikk da vi møttes, og deriblandt nugatti)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:19   #35
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det av og til, men barna mine er større. Ville ikke introdusert det til en på 20 mnd. nei.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:20   #36
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

VI har ikke det, men når han blir så stor at han spør etter det så kan han få i helgene altså. Det er mest det at vi ikke er så glade i det. Han får syltetøy og prim på skiva av og til og det er vel nesten like sukkersøtt det. Han er nå bare litt over to og jeg tror det hadde blitt et mas uten like om det hadde blitt indrodusert. Han har nemlig veldig sansen for det som er godt!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:21   #37
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Det er nok ikke vanlig til så små barn, iallfall. Med mindre de har eldre søsken som maser om det.

Stjernekikkeren er på samme alder, og det ville ikke falt oss inn å gi ham Nugatti. Han har vel knapt smakt vanlig sjokolade.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:21   #38
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg er langt fra hysterisk eller PK når det kommer til mat, men jeg vokste selv opp med nugatti på absolutt alle brødskivene og det er ikke en vei jeg ønsker for mitt barn. Han får i seg nok sukker og vil helst ha på leverpostei eller brunost. Og jeg spør han alltid hva han vil ha på.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:26   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Det hender at det står i skapet, og det hender at noen spør etter det. Da kan de få en skive. Jeg rir ingen kjepphester når det gjelder pålegg, stort sett går det i ost, leverpostei, salami og periodevis servelat.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:27   #40
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har aldri sjokoladepålegg hjemme, men de får på hytta. Dvs. at det går ca. tre bokser i løpet av sommeren og en i påsken, men de er ikke aleine om å spise det. Og de har ikke fått før de var ca. tre år - storesøster større, så klart. Småsøsken kommer lettere til det...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no