Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sjokoladepålegg til barn

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 18:47   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sjokoladepålegg til barn

I følge min x er det vanlig at små barn får spise nugatti på skiva innimellom. Selv trodde jeg faktisk ikke det var så vanlig, og jeg kommer ikke til å ha dette i hus på veldig, veldig lenge. Helst aldri. Såh, synes dere det er greit at barn spiser sjokoladepålegg, er det bare jeg som nok en gang er for hysterisk og må svelge nok en kamel? Jeg mener at et barn på 20 mnd ikke har det minste behov for sjokoladepålegg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:51   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har ikke sjokoladepålegg, og ikke hatt på mange mange år.
Jeg har fire barn i alderen 23,21,16 og 7 år.
Kun jenta på 21 år som spiste litt i en periode.
Jeg selv liker ikke søtt pålegg på brødskiva, det eneste er syltetøy. Som jeg har lagd selv.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:52   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

At barn får det innimellom er nok ganske vanlig ja.
Poden her liker det ikke, så vi har det heller ikke i hus.

De jeg kjenner som har det , har som regel at de får det på en brødskive i helgene.


Sist redigert av Chablis : 15-07-10 kl 19:00.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:55   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg kan kanskje forstå det når barna er gamle nok til å be om det selv, men til et barn som bare tar til takke med det som blir servert synes jeg det er unødvendig. Blir det ikke da et voksent behov å gi barnet sjokolade på skiva?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:57   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Her er Nugatti boksen mamman sin
Lillebror har nok skjønt hva det er, men får det ikke på skiva nei. Storebror tror jeg ikke vet hva det er, men så er han ikke så glad i sjokolade uansett

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:57   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg ville forsøkt å unngå å servere det til et barn som er såpass lite at det ikke nytter å forklare at dette er et pålegg man har unntaksvis. Men jeg tror ikke det er så uvanlig å servere innimellom. Selv kjøper vi en boks nugatti til jul og en i sommerferien. Om Lillemor hadde vært mer altetende når det gjelder pålegg og mindre masete, hadde jeg ikke hatt noe imot å ha en boks i skapet for å ha til ei skive eller to i helger.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:59   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

At barn får det innimellom er nok ikke uvanlig, men jeg har ikke planer om å introdusere ham for det før han ber om det. Da kan han få, men ikke til hverdags.

Han er snart to nå, og selv syltetøy får han ikke ofte, fordi det bare blir skrik og skrål, han vil gjerne ha det, men ikke skiva...så nei, jeg introduserer ikke "sjokolaka!!!!" (slik han uttaler, med den iveren, sjokolade) på skiva nei...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:07   #8
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg tror også det er ganske vanlig å ha det i hus.
Vi serverer det i helgene.
Barna får forklart at det er kun i helgene de får det og dette aksepteres.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:09   #9
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Har ikke hatt nugatti i hus på flere år!
Får besøk av flere barn som bare vil ha nugatti på skiven når det er kveldsmat her, da er det spis det vi har eller lavære!!!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:18   #10
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

En stund var det Nugattiskive på lørdagmogener her i huset, men nå har vi ikke hatt det på enn stund. Jeg kjøper ikke ny før ungene spør etter

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:21   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Her er det sjokoladepålegg på 1 skive lørdag morgen, samme regel for alle i huset Det ble ikke innført før guttene begynte å spørre etter det etter å ha sovet over hos andre og fått det der.
Hadde aldri i livet kjøpt det til en tass på 20 mnd !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:21   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har nugatti innimellom, og da får begge ungene det på brødskiva om de vil. Når boksen er tom etter noen dager (mannen spiser mye av det ), er det kanskje 3 måneder til neste gang vi kjøper en boks.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:26   #13
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det i hus, men storebror spør så godt som aldri etter det.. her går det i tonnevis med leverposten..

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:28   #14
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg ville forsøkt å unngå å servere det til et barn som er såpass lite at det ikke nytter å forklare at dette er et pålegg man har unntaksvis. Men jeg tror ikke det er så uvanlig å servere innimellom.



De to største får Nugatti på skiva på lørdager, dersom vi har det i hus.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:31   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg kjøpte en boks med Sjokade(har ikke hattdet i hus på lenge) i dag og junior fikk smake, men likte det ikke og han har aldri smakt det før, han er 10 år, så da er det ikke noe problem.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:47   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg tror det nok er rimelig vanlig, men det betyr jo ikke at man behøver det. Vi har aldri hatt det i hus, og glitterbarnet var 5,5 år før han fikk smake det hos en venninne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:50   #17
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi kjøper Sjokade i feriene (feriepålegg). De må spise noe sundt først og så får de sjokade på de neste skivene. To av barna elsker det og ett liker det ikke i det hele tatt.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:57   #18
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Hovedregelen er på lørdag og innimellom i ferier. Da er det ei brødskive først med noe annet,så nugatti etterpå.Minste her spiser det ikke,men vi andre så.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:57   #19
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi kjøper det til jul og kanskje en gang til i løpet av året. Som regel så går de ut på dato før det er oppspist for jeg har en fast regel om at de først må spise en skive med noe sundt

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 19:58   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har aldri hatt det i hus (bortsett fra da jeg var gravid, men da var boksen min, bare minminmin). Resultatet av det er at ungene ikke tenker over at det er mulig å få og aldri etterspør det, selv om i alle fall Frøkna har fått det borte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no