Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 12:16   #21
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Libra, jeg vet ikke om ednne kommer i kategorien desperat hjemmesnekret, men et par stykker skal få noe slikt av meg til jul (i større format):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg scan.jpg (160,3 KB, 144 visninger)
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 12:22   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Sydde gaver: F.eks. bærenett, kleenexetui, legoteppe, barneklær, voksenklær, brødkurv, mobiltelefonetui, firkantposer.

Her er en firkantposeoppskrift: http://www.liv-toril.no/Nedlasting/Firkantposer.pdf

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 15:09   #23
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Her er bilde av grytekluter: Legger opp ca 40 masker med ullgarn på pinne nr 5, strikker rillestrikk til den er kvadratisk. Hekler hempe. Nålefilter mønster med ei spesiell nålefilte-nål jeg har kjøpt på en hobbybutikk, og har en tjukk skumgummi under, og et blad under der igjen så jeg ikke stikker i bordet. Bruker enten vanlig ullgarn eller et spesielt garn som er både tykt og tynt, husker ikke navnet.
Så tover jeg det i vaskemaskinen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Håndarbeider 09 001.jpg (200,9 KB, 45 visninger)
Filtype: jpg Håndarbeider 09 009.jpg (187,0 KB, 33 visninger)
Filtype: jpg Håndarbeider august-desember 08 001.jpg (192,4 KB, 45 visninger)
__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 15:18   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

strikkede kluter til kjøkkenet (kopptuer på trøndersk)kom jeg plutselig på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 17:43   #25
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Så mange flotte ideer. Kjenner at jeg gjerne skulle ha kommet på julegavelisten til dere alle sammen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:45   #26
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Åh, den hårpynt-rammen var kjempesmart!!! Jeg strikka masse masse Blåfjell-greier i fjor, det ble godt mottatt.. Men kanskje ikke så aktuelt i år. Får prøve meg på noe Linus-greier!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:50   #27
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Her er bilde av grytekluter: Legger opp ca 40 masker med ullgarn på pinne nr 5, strikker rillestrikk til den er kvadratisk. Hekler hempe. Nålefilter mønster med ei spesiell nålefilte-nål jeg har kjøpt på en hobbybutikk, og har en tjukk skumgummi under, og et blad under der igjen så jeg ikke stikker i bordet. Bruker enten vanlig ullgarn eller et spesielt garn som er både tykt og tynt, husker ikke navnet.
Så tover jeg det i vaskemaskinen.

De var fine!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:17   #28
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Hvis du har epler i hagen kan du lage eple- og chilichutney. Det kan kokes av (pen) nedfallsfrukt også, så får du brukt den.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:22   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Den rammen til hårpynt var kjempefin! Jeg tror jeg skal lage noe sånt til jentene vi gir gaver til.

Til vennefamilier og naboer skal jeg kjøpe små kakebokser fra Tilda og GreenGate og fylle med hjemmelagede kjeks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:37   #30
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Heklet juletrepynt - røde hjerter og hvite snøstjerner.

Oppskrift og bilder?

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Her er bilde av grytekluter: Legger opp ca 40 masker med ullgarn på pinne nr 5, strikker rillestrikk til den er kvadratisk. Hekler hempe. Nålefilter mønster med ei spesiell nålefilte-nål jeg har kjøpt på en hobbybutikk, og har en tjukk skumgummi under, og et blad under der igjen så jeg ikke stikker i bordet. Bruker enten vanlig ullgarn eller et spesielt garn som er både tykt og tynt, husker ikke navnet.
Så tover jeg det i vaskemaskinen.

Kjempefine!! Har sånn filte-nål så dette kunne kanskje vært noe til de som har alt...

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:39   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Jeg har heklet juletrepynt etter oppskrifter på garnstudio.com: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=44&lang=no

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:42   #32
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har heklet juletrepynt etter oppskrifter på garnstudio.com: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=44&lang=no

Et år fikk jeg mange hvite heklede stjerner, i forskjellige stjerneformer og størrelser. Det er en av kjæreste julepyntene jeg henter frem, har de hengende i rekker på tre snorer og de pynter opp kjøkkenvinduet mitt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:44   #33
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Libra, jeg vet ikke om ednne kommer i kategorien desperat hjemmesnekret, men et par stykker skal få noe slikt av meg til jul (i større format):

Så utrolig stilig.

Når jeg snakker om desperat hjemmesnekret så er vi vel mer over i kategorien "det vil hun sikkert ha da blir hun sikkert gla og at det er en nyttig ting kan ingen komme fra" - laget av voksne som ikke helt har fått til det de har forsøkt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:45   #34
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Niobe: Kjempefin!! Skal sjekke linken

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:52   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Jeg hadde en oppskrift på juletrehjerter fra samme sted, men jeg finner dem ikke igjen...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:56   #36
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Noe sånt som dette kunne jo vært litt artig å gi bort:


Herfra.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 21:11   #37
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Her er bilde av grytekluter: Legger opp ca 40 masker med ullgarn på pinne nr 5, strikker rillestrikk til den er kvadratisk. Hekler hempe. Nålefilter mønster med ei spesiell nålefilte-nål jeg har kjøpt på en hobbybutikk, og har en tjukk skumgummi under, og et blad under der igjen så jeg ikke stikker i bordet. Bruker enten vanlig ullgarn eller et spesielt garn som er både tykt og tynt, husker ikke navnet.
Så tover jeg det i vaskemaskinen.


De var kjempefine.

Dere som tover sitteunderlag: Hvor mange masker leggger dere opp og er det best med litt tykt ullgarn? Altså litt tykkere enn 10-kroners garnet fra REMA.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:22   #38
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Pingis, de kakenemixene var kjempesøte og anvendelige. Endelig noe som mine talenter strakk til for også. Så fint at de hadde merkelapp klart. De skal prøves! Jeg skulle bare ønske at noen kunne fixe en merkelapp der man kunne Insert'e navnet til den som gav bort eller fikk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:30   #39
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

De kakene til Pingis skal forresten tilsettes vaniljeekstrakt, så det passer kjempegodt å kombinere med oppskriften til Libra.

Libra, det står at det skal stå i 4 - 5 uker, men vet du hvor lenge det er holdbart etter det igjen? En god stund?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

En av mine favoritter som jeg har fått selv er ekte vanlijeekstrakt etter oppskrift fra Nigella Lawson:

Legg tre splittede vaniljestenger på et glass med tett lokk. Løs opp 1 ss sukker i 3 dl varm mørk rom og hell over stengene.

Oppbevar mørkt og kjølig - klar til bruk etter 4-5 uker.

Dette er fantatisk til bruk i kaker, men noe jeg mer eller mindre aldri tar meg tiden til å lage selv. Nå har jeg et glass på ca 1 dl stående i kjøleskapet etter at jeg fikk det i gave fra ei venninne.

Ellers synes jeg det er stas med biscotti, det er kjeks som lett står seg litt og som du kan bake og legge i litt celofan. Voila - superduper gave.

Noen med flere ideer?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 09:30   #40
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Ideer til hjemmelagede gaver

Abbonerer på denne jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no