Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Nugatti og prim - like uegnet som pålegg?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-08, 21:12   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Nugatti og prim - like uegnet som pålegg?



Det har vært foreldremøte i bhg ang kosthold bla. Og der ble det tatt opp at det var mye søppelmat og av den grunn så har de nå forbudt potetgull, loff, sjokolade, nugatti, syltetøy med sukker, lyse pannekaker, kaker og Prim.

Så argumentene mine om at de kanskje bør fokusere på litt flere ting enn bare akkurat sukkerinnholdet falt før døve ører, f.eks det at prim er en av de bedre jernkildene små barn har.

Så spørsmålet er vel; forsetter jeg å sende en brødskive med prim eller skal jeg respektere dette... Jeg har allerede protestert på både referatet som er omskrevet til å passe til ped.leders virkelighet og måten dette bare ble "innført".

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:17   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Tja, barn som spiser normalt med grovt brød og endel kjøtt vel ikke ha jernberiket prim for å å i seg nok jern?

Jeg greier ikke helt å hisse meg opp over dette, men det har sikkert noe med at vi ikke spiser prim selv. Hvis det er noe barnehagen og de andre foreldrene har bestemt i felleskap så hadde jeg respektert det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:21   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Det var ingen på foreldremøtet som ville forby prim. Kun ped.leder. Ellers var vi skjønt enige om at resten av listen var helt greit å forby.

Junior spiser ikke kjøtt, utenom pølser og kjøttkaker.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:22   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Men altså, blander de seg inn i hva ungene har på maten i matpakka?
En ting er jo hva man serverer i barnehagen når man har varmmat og smørelunsj, og hva man har til bursdagsfeiringer og slikt, men jeg er nå en gang av den oppfatning at det poden får på skivene han har med seg til frokost, det er helt opp til oss/han å bestemme.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:26   #5
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:27   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Jeg har ikke noe problemer med å droppe prim på matpakka selv, men jeg kjenner jeg har litt problemer med slike påtvungne bestemmelser.

Jeg er for individuelle valg. Være seg klær eller mat.

Vi har selv aldri hatt problemer med hva vi kan ha på matpakkene våre, verken i fom av hva vi faktisk har på eller forbud fra barnehagen.
Ville jeg hatt prim på matpakka, så hadde jeg gjort det med god samvittighet.
Vi har et normalt sunt kosthold, så vi trenger ikke bli fanatiske på verken det ene eller det andre.

Vår barnehage er forresten (tilnærmet) sukkerfri, men jeg ser unger som har både vafler i matpakka og prim. Har ikke hørt noen si noe på det, men det er mye mulig de tar det opp individuelt?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:28   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).


Det synes jeg er litt vel i overkant.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:30   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).


Jeg syns det burde være opp til hver forelder hva de sender med barna, selv om barnehagen godt kan komme med råd og anbefalinger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:30   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Men kan de pålegge dere å endre matpakkeinnholdet? Trodde de bare kunne oppfordre jeg...

(Mamma til en som i 3 1/2 år kun har fått leverpostei og Prim på brødet i matpakka)

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:31   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Jeg er mest interessert i hvordan de har planer om å detektere sukkerinnholdet i syltetøyet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:33   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).

Da ville jeg være fristet til å sitere femåringen vår, som påpeker (når vi f.eks. sier at nå må han komme og spise hvis han i det hele tatt vil ha mat før han legger seg) at det er ikke lov til å ikke gi barn mat.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:38   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da ville jeg være fristet til å sitere femåringen vår, som påpeker (når vi f.eks. sier at nå må han komme og spise hvis han i det hele tatt vil ha mat før han legger seg) at det er ikke lov til å ikke gi barn mat.

Han er smart, han gutten din.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:41   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Men kan de pålegge dere å endre matpakkeinnholdet? Trodde de bare kunne oppfordre jeg...

(Mamma til en som i 3 1/2 år kun har fått leverpostei og Prim på brødet i matpakka)

Jeg vet ikke om de kan pålegge oss med lov, liksom, men jeg er nå litt sånn at jeg følger slike "påbud".

Junior er ganske sær på pålegget, det er prim og brunost som gjelder, og så spiser han spekepølse, kaviar og makrell i tomat innimellom.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:41   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).

Selv om jeg er sukker-nazi, så synes jeg dette er langt over streken. Det verste er at de overstyrer foreldrenes avgjørelser på en slik måte at barnet blir klar over det, og det er temmelig grovt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:44   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Selv om jeg er sukker-nazi, så synes jeg dette er langt over streken. Det verste er at de overstyrer foreldrenes avgjørelser på en slik måte at barnet blir klar over det, og det er temmelig grovt.

Det som egentlig var problemstillingen, var at det kom klager fra foreldre på den strengeste avdelingen om at de var for strenge. Det var bla et barn som fortalte foreldrene sine at de hadde et forferdelig kosthold og måtte nå på slanking.

Så når dette ble tatt opp på vår avdeling, var målet å prøve å finne en standard som kan gjelde for hele bhg, og slippe at noen avdelinger var strengere enn andre. F.eks er det kun en avd i bhg som forbyr yoghurt, mens det er lov på alle andre og dette ser jo barna på den strengeste avdelingen og det oppleves urettferdig.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:53   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Barnehagen deres høres ganske spesiell ut.

Og hvordan i all verden skal de kunne etterleve sine egne regler? Hvordan skal de sjekke om syltetøyet er uten sukker og om pannekakene ikke er fine?

Det hender at jeg sender med vafler eller pannekaker i matpakka fordi når vi lager slikt hjemme så er det grove saker som egner seg som ordentlig mat. Jeg har spurt barnehagen om det er greit, og de sa at det bare var fint om ungene fikk i seg mat. Men hvordan skal små barn kunne se forskjell på de pannekakene jeg lager og de dessertgreiene moren min lager?

Jeg ville i hvert fall i starten forsøkt å etterkomme kravet deres, og heller sendt med brunost (som strengt talt ikke er det minste sunnere enn prim).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:07   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Den barnehagen høres helt vill ut, hvertfall personene som jobber på den strenge avdelingen. Jeg skjønner at de ønsker å finne samlende rettningslinjer for barnehagen som helhet, men syns det burde gå mer på hva de serverer enn å kontrollere hva foreldrene sender med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:13   #18
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Føler litt for å forsvare barnehagen min, som jeg egentlig er veldig fornøyd med.

Men akkurat håndteringen av dette syns jeg går litt over alle støvelskaft, og den strengeste avdelingen måtte de bare ta et tak i.

Bhg serverer da 2 brødmåltider, havregrøt en dag, yoghurt og musli en dag og varmmat siste dagen, jeg tipper den strengeste avdelingen har noe annet på yoghurt dagen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:16   #19
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Snodig barnehage...og ikke særlig pedagogisk å ta vekk mat som er "forbudt" fra barna? Er selv førskolelærer i barnehage med fokus på sunn mat, men vi legger da ikke ned forbud på den måten? På møter informerer vi om sunne matpakker, kommer med forslag osv, men til syvende og sist er det foreldrene som bestemmer.

Vi har blitt informert om at mager prim er mye bedre enn vanlig prim og serverer dette i barnehagen...men ikke hver dag

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:29   #20
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Mine fire unger spiser mager Prim NÅR de har lyst på, går i bølgedaler... Men jeg har ingen intensjoner om å kutte ut det, selv om jeg nok er sukkernazi... På groooovt brød spiser de det. Er det eneste "søt"pålegget vi kjøper.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no