Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 15:27   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Ja, da har jeg fått ansvaret for å finne egnet sted for julebordet vårt...og trenger hjelp.

Vi er 30 stk (ansatte med partnere) og ønsker flotte/spennende/stilige lokaler vi kan ha for oss selv, evnt restaurant som har eget avlukke til så mange.
Målet er at en svært god middag, gjerne mange retter, og god vin skal være sentrum, og at stemningen skal være stilfull, men avslappet. Ikke rølp altså, sjefen vil at våre partnere skal føle seg vel...
Har noen tips? I Oslo eller omegn sentralt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:21   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Ekebergrestauranten har flere rom i forskjellig størrelse det går an å bestille - var der på et større jobbarrangement m/partnere nylig og det var veldig bra!

Ellers er Wallmans salonger artig, og litt harry

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:26   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Wallmans er hverken stilig eller spennende; god mat og vin kan vel også diskuteres. Det er moro der altså, men jeg synes ikke det høres så egnet ut for Lykkelitens setting.

Ekebergrestauranten var et bra forslag. Jeg har også vært fornøyd på Ylajali, det er billigere, men hyggelig. Mulig de kan lukke av.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:43   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Oslo Militære Samfund, der får man eget rom/sal, og vi hadde også en egen salong til dans og underholdning etter maten.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 21:53   #5
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Ekebergrestauranten har flere rom i forskjellig størrelse det går an å bestille - var der på et større jobbarrangement m/partnere nylig og det var veldig bra!

  Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 22:07   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Tusen takk for alle svar.
Ja, Walmanns går nok ikke, de hadde visst vært på noe liknende ifjor med sangunderholdning og det var visst ikke helt vellykket.
Jeg har vært inne på Ekebergrestauranten, det er jo veldig fine lokaler og flotte omgivelser hvis været tillater utsikt. De hadde noe som var egnet for lukket selskap og det har jo M^3 vært på ser jeg. Og godt å høre at dere synes det er bra, for jeg har sett flere varierende anmeldelser.
Ellers har jeg sett på Bar&Restaurant på Majorstua, skal være svært god mat, det ser jo ganske så fancy ut, men med eget rom som kan lukkes av. Har sendt mail, for spørsmålet er om de kan ta over 20 i det rommet. Også sett på Statholdergaarden, de har noe som heter Krostuen for lukket selskap. Noen med erfaring? Så også på Villa Kruse på Frogner, det blir jo mer selskapslokaler, men vil vil jo gjerne være alene...Det er litt vanskelig, det skal liksom være eksklusivt med topp mat og drikke, men samtidig ikke for stivt eller for trendy til at folk blir sittende som pinner, vi har jo tross alt med partnerne våre som ikke kjenner noen.
Hvis noen vet om kule lokaler som man evnt kan ordne catering til er det også veldig interessant.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:47   #7
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Hva med Madserud gård? Jeg vet ikke om de har noen egne rom der, men jeg vil anta det. Der er det vakkert og det er sentralt.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:48   #8
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

De kuleste selskapslokalene i Oslo synes jeg er Stratos på toppen av folketeaterbygningen, men det blir kanskje vel uformelt igjen.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 11:55   #9
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Madserud har egene rom og nydlig mat.Men dere bør nok skynde dere, for det blir fort booket overalt.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:37   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Ja, da har jeg sendt mail til Madserud, takk for tips.
Ekebergrestauranten og Statholdergaarden var desverre fullbooket. Vi har fått nytt tilbud fra Sofienlund v/Terje Ness (samme som Haga Restaurant, men andre lokaler på Skøyen) og mulig vi går for dette.
Men jeg venter svar fra Bar&Restaurant, Villa Kruse, Klosteret, Oslo Militære Samfund og Restaurant Christiania.
Stratos har jeg vært på julebord, kjempefint, men vi var veldig mange og jeg tror ikke det egner seg for så lite selskap som oss.
Tusen takk for tilbakemeldinger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:33   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Det går også an å høre med det nyåpnede Litteraturhuset i Wergelandsveien 29. Jeg vet at de skal ha åpning for lukkede arrangementer, men er usikker på hvordan det ligger an nå i åpningssesongen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 15:40   #12
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det går også an å høre med det nyåpnede Litteraturhuset i Wergelandsveien 29. Jeg vet at de skal ha åpning for lukkede arrangementer, men er usikker på hvordan det ligger an nå i åpningssesongen.

Jeg kjenner den ene kokken der og to av de drev Madserud før. Anbefales.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 18:41   #13
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Feinschmecker har eget chambre separee, men om det er plass til 30 stykker der er jeg litt usikker på. Du kan jo ringe og høre

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 18:55   #14
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Hva med Festsalen på Gamle Ringnes Bryggeri? Flotte lokaler, god mat og mye god drikke. Mulig det blir litt for stort når dere "bare" blir 30 stk. Muligheter for å kombinere det med øl-skole (noe som er veldig artig faktisk, har selv vært på det 3 ganger).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 19:08   #15
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Brasserie Blanche høres ut til å være midt i blinken for dere. Kjøkken og viner holder høy kvalitet, og i andre etasje kan man ha det hyggelige rommet for seg selv.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 19:09   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Eller så er kanskje det seperate rommet på Smia galleri stort nok for dere?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 21:19   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til julebordlokaler/restaurant for firma

Beklager at jeg ikke har oppdatert meg her, vært mye til og fra i det siste.
Tusen takk for alle svar, de lagres til senere anledninger.
Det ble Sofienlund, selskapslokaler vi har helt for oss selv med mat og arrangement fra kokken Terje Næss. Det blir nok en bedre middag. Jeg har også bestilt middag til en mindre gruppe på Ekebergrestauranten i november, så da får vi prøvd det også.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no