Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 09:03   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

[Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Jeg frykter tidenes sneglesommer her i hagen, og kunne i grunnen tenke meg å prøve å bekjempe svineriet mest mulig naturlig. Jeg har tidligere holdt bestanden av brunsnegler nede med å gå grundig til verks og plukke de jeg har funnet, og det må jeg vel sikkert gjøre i år også, men litt hjelp hadde vært fint. Derfor ønsker jeg meg en Leopardsnegle eller to. De loves fri tilgang til hele hagen, garantert sneglegiftfritt, og masse mat.
Er det noen i området som har en Leopardsnegle å avse?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 09:38   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Jeg har ikke sett noe hos meg enda, og ikke har vi vært plaget heller. Men hvorfor tror du at det kommer mye?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 10:34   #3
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Takk, Marit, nå fikk du meg til å sette beina opp i sofaen.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 10:48   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Det kan skaffes etterhvert. Mannen går forbi en koloni til jobb tidlig om morningen, og tar med seg noen tilbake til hagen med jevne mellomrom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 10:49   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ikke sett noe hos meg enda, og ikke har vi vært plaget heller. Men hvorfor tror du at det kommer mye?

Alt tyder på det. De er nokså aktive allerede. :grøss:
I tillegg har vinteren vært slik at "ekspertene" også spår mye snegler denne sommeren, og her i området har slike spådommer ofte slått til, dessverre.

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Takk, Marit, nå fikk du meg til å sette beina opp i sofaen.

Selv ikke på din kant av landet er snegleplagen så voldsom at de kryper rundt på gulvene innendørs hos folk.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 10:50   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Forøvrig anbefaler mine naboer, som er gartnere og jobber på en økologisk gård, ferromol. Blå kuler du strør rundt som fyller opp magen og lar dem sovne inn. Jeg fikk hetta første kvelden jeg strødde det ut i fjor. Det krydde av snegler på dem! Håper alle døde, har ikke sett mange i år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 10:50   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det kan skaffes etterhvert. Mannen går forbi en koloni til jobb tidlig om morningen, og tar med seg noen tilbake til hagen med jevne mellomrom.

Fantastisk!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 10:52   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Han sier han ikke har sett noen snegler hittil i år, så jeg tror ikkeboomen har vært enda.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 16:34   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Her er et flere uker siden jeg så de første.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 16:36   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 16:38   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Jeg har også funnet snegler i hagen altså, men ikke så mange som i fjor. Stedet mannen finner boasnegler pleier å være fullt lenger ut i sesongen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 17:35   #12
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva er det du grubler sånn over?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 17:48   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Hvor finner jeg de? Jeg har lass med maur over alt, og så har jeg vanlige snegler med skall. Men sånne uten skall har jeg knapt sett her i løpet av de syv årene vi har bodd her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:12   #14
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Nei, den som hadde visst.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:17   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Blå kuler du strør rundt som fyller opp magen og lar dem sovne inn.

Det var en veldig snill måte å beskrive sneglenes død på, men det funker som bare det!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:19   #16
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvor finner jeg de? Jeg har lass med maur over alt, og så har jeg vanlige snegler med skall. Men sånne uten skall har jeg knapt sett her i løpet av de syv årene vi har bodd her.

Nei, altså det er ikke et mål å finne boasnegler i hagen, altså. Har du kanskje en hage med mye bartrær i? Det skal visst ikke være noe fristende sted å bo for brunsneglene.

Jeg så et "følge" med brunsnegler snegle seg avgårde mot bakgården vår for en ukes tid siden, det så nesten ut som at de kom fra sitt vinter-skjulested bak en trafo-kiosk.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:30   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Etter drenering har vi lagt ferdigplen og jeg har plantet roser med torner, lagt noen tornekvister i krattet mot naboen og sådd lavendel og sitrontimian. Jeg har ikke plukket snegler, bank i bordet, vi hadde veldig mye sommeren 2007. Så en snegle returnere til naboen. . Vi har også fjernet alt kratt, søppel og nedfalls epler plukkes med en gang.

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men lykke til! Mitt tips er å plante vekster brunsneglene ikke liker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:34   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det var en veldig snill måte å beskrive sneglenes død på, men det funker som bare det!

Jeg strødde ut litt i går kveld og i formiddag var alt borte. Spiser fuglene slikt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:17   #19
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Spiser fuglene slikt?

Det skal være uinteressant og ufarlig for andre enn sneglene, men det går virkelig unna når sneglene glefser det i seg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:28   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Ønskes: Leopardsnegle/Boakjølsnegle

Har jeg så mange snegler på besøk på natta altså? Rubbel og bit er borte under hekken mot nabotomta.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no