Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 10:22   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Poden spiser 1 youghurt hver dag. Han får vanlig Tine Youghurt som vi blander med havregryn.

Noen Youghurter er det 8 % sukker i andre er det 5. Hva utgjør det?

Er det uvanlig mye å spise youghurt hver dag?


Forresten så er han litt rar i matveien... Han spiser alt av brød/knekkebrød med alt av pålegg. Han spiser frukt (eple, banan og apelsin og noen til), og av grønnsaker spiser han tomat, agurk og mais. Men middag spiser han ikke. Eller, det er vel varm mat han ikke vil ha. Han spiste rester fra lasagnen vi hadde en dag. Da hadde den stått i kjøleskapet i ett døgn (og var hard og ekkel...). Men generelt vil han ikke ha mat som er varm/lunken, og heller ikke mat som har vært varm, men som har kjølnet.

Hvorfor ikke?

Jeg pleier å servere han det vi spiser hver dag, og jeg lar han smake alt han vil. Jeg sier aldri "jeg tror ikke du liker dette" eller slike teite ting.

Hvordan er det mulig å ikke like middag da?! Det er jo det beste måltidet.

Han spiste slike middagsglass da han var mindre, og han har spist fiskekaker, pølse og slike ting før også.


Er det best å bare la det gå sin gang og håpe på at han blir mer interessert i middagen etter hvert? Poden er forresten litt over 1 1/2 år. (20 mnd)

Hilsen en plutselig veldig usikker Kirsebær.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:49   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Poden spiser yoghurt nesten hver eneste dag han også. (Tine eller Q-yoghurt. Ingen EU-yoghurt i mitt hus!)
Han har en boks med økogryn i barnehagen som de blander oppi når han vil det.
Sukkerinnholdet i yoghurtene er ikke noe jeg gidder å stresse med. Han får ikke særlig med sukker ellers.

Min spiser middag, men lite pålegg. Dvs. han spiser mye rart, men ikke når det er oppå skiven.
Frukt og grønnsaker og slikt går stort sett ned på høykant, bortsett fra sopp, druer og salat (også kalt gress ...).

Jeg tror nok du bare får fortsette som du gjør Kirsebær, det er sikkert bare et innfall han har fått som snart går over.
Det viktigste er jo at han får i seg mat, om den er varm eller kald spiller jo egentlig liten rolle.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:54   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Prinsen spiser også endel yoghurt. Det er mindre sukker i Litago'en enn i vanlig yoghurt. Her er det Biola som gjelder - den som er naturell er litt sukret og kjempegod! En ts er vel 5 gram, er den ikke? - så det er en ts sukker hver dag da (tror et beger er i overkant av 100 gram og da vil jo 5% være fem, sant?) - Er du bekymret, kan du jo gi naturellyoghurt og tilsette frukt da....

Min er et vandrende matvrak når det kommer til brød og grøt, men spiser mindre når det kommer til middag - noe er han veldig glad i (chicken tikka massala f.eks)

Poden din er som meg: Jeg kunne glatt ha levd på kald mat og foretrekker deg framfor middag.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:07   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kunne glatt ha levd på kald mat og foretrekker deg framfor middag.


Det var da voldsomt!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:09   #5
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Spiser ca en youghurt hver dag her og. Litago eller Biola.
Det er sukker i den ja, men det er også fint for fordøyelsen.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:11   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det var da voldsomt!!

Bauche liker kirsebær.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:54   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Næmen Bauche da...

Så hyggelig å bli foretrukket over middag. :gladsukk: Sambo som er et middagsvrak ville nok ikke valgt det samme.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:06   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Selvfølgelig er ikke for mye sukker bra, men dette er sukker som en "bivirkning" av at han får i seg mye bra også! Jeg gir også en yoghurt om dagen til Plutten, som er omtrent like gammel som gutten din og skikkelig vanskelig å få i mat om dagen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:11   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Takker for tilbakemeldinger. Jeg så i en annen tråd at noen reagerte på at barna fikk yoghurt hver dag, så det var derefor jeg tenkte på det.

I forhold til middag så tror jeg nok bare jeg lar ting gå og satser på at det går seg til av seg selv. Jeg har i hvertfall ikke lyst til å bli sånn matmasemamma.
Det er ikke noe hyggelig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:26   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

har i hvertfall ikke lyst til å bli sånn matmasemamma.
Det er ikke noe hyggelig.

Det er ikke hyggelig nei, og jeg tror faktisk det kan være direkte skadelig.
Moren min maste konstant på maten i vårt hus og det bidro til et veldig usunt forhold til mat for familien vår.

Jeg synes det høres ut som at du gjør det du kan. Tilby han middag, men ikke mas om det blir liggende.
Han er veldig liten enda, det retter seg nok etterhvert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:31   #11
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Jeg bør kanskje ikke si så mye, siden yogurt kun er "lørdagsgodt" her; til datteren min som er på alder med poden din. Men det hører med til historien at hun spiser så og si alt hun blir tilbudt - bortsett fra salatblader. Jeg tenker på at det er en del sukker i yogurt, og det er noe med vaner som etableres. Men hvem vet hva jeg hadde gjort hvis hun IKKE hadde spist så bra. De andre fikk mye mer yogurt da de var mindre, men da var det også mindre fokus rundt sukker.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:39   #12
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg bør kanskje ikke si så mye, siden yogurt kun er "lørdagsgodt" her; til datteren min som er på alder med poden din. Men det hører med til historien at hun spiser så og si alt hun blir tilbudt - bortsett fra salatblader. Jeg tenker på at det er en del sukker i yogurt, og det er noe med vaner som etableres. Men hvem vet hva jeg hadde gjort hvis hun IKKE hadde spist så bra. De andre fikk mye mer yogurt da de var mindre, men da var det også mindre fokus rundt sukker.

Det er nettopp det. Mitt barn vil jo nesten ikke ha NOE. Så om en youghurt og et glass saft er det han får i seg av sukker hver dag, så bekymrer jeg meg ikke fordet. Bekymrer meg mer for alt han ikke spiser

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:25   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Mine spiser også yoghurt nesten hver dag. En litago youghurt til kveldsmat. Det er mindre sukker i Litago enn i den andre Tine youghurten.

Ellers kjenner jeg meg igjen i dette med middagen. Det er helt klart det minst populære måltidet. Jeg vil ikke stresse med dette. Vi snakker ikke om å like eller ikke like mat, men de får velge hvor mye de har på tallerkenen og delvis hva. Nå er mine heldigvis glade i grønnsaker og spiser variert pålegg på skiver så jeg tror ikke at det er en fare for at de ikke får i seg det de trenger. Kalde kokte grønnsaker fra middagen er en populær kveldsmat.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:38   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

[

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg bør kanskje ikke si så mye, siden yogurt kun er "lørdagsgodt" her; til datteren min som er på alder med poden din. Men det hører med til historien at hun spiser så og si alt hun blir tilbudt - bortsett fra salatblader. Jeg tenker på at det er en del sukker i yogurt, og det er noe med vaner som etableres. Men hvem vet hva jeg hadde gjort hvis hun IKKE hadde spist så bra. De andre fikk mye mer yogurt da de var mindre, men da var det også mindre fokus rundt sukker.

Poden spiser jo bra han også, så det er liksom ikke derfor han får yoghurt. Det har vært litt for å variere, litt for at han syns det er godt, og litt fordi jeg egentlig ikke har tenkt over at det kan være usunt.




Ser at flere nevner at Litago har mindre sukker. Jeg har bevisst IKKE kjøpt slike barneyoghurter fordi jeg var sikker på at det var mye mer sukker i dem enn i alt annet... Da vet jeg det...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:41   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Jentungen spiser en yogurt hver dag. Hipp sin økologiske fruktmos. Den liker hun veldig godt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:45   #16
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Mine får også yoghurt hver dag i perioder, men det går stort sett i naturellyoghurt. Ofte blander de med banan, kiwi eller skogsbær for å variere smaken litt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:52   #17
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jentungen spiser en yogurt hver dag. Hipp sin økologiske fruktmos. Den liker hun veldig godt.

Det er vel ikke det samme som yogurt?

Naturell yogurt blandet med bær eller frukt bruker vi også en del, altså.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:53   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men generelt vil han ikke ha mat som er varm/lunken, og heller ikke mat som har vært varm, men som har kjølnet.

Hvorfor ikke?

Jeg mener å ha hørt at barn er mer følsomme for varme enn vi voksne. Det stemmer i alle fall på mine barn, de vil gjerne dusje i kaldere vann enn meg, spise kaldere mat etc

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær

Hvordan er det mulig å ikke like middag da?! Det er jo det beste måltidet.

Iom at han spise kald lasanje er det vel mer temeraturen han reagerer på enn maten i seg selv?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 14:07   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Ztjerna spiser gjerne yoghurt flere ganger om dagen i de periodene han er brødlei (les: ofte). Da får han naturell yoghurt med usukret musli og tørket frukt oppi. Og innimellom et par spiseskjeer usukret eplemos eller annen fruktmos.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 14:09   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt

Jeg har gjort det til en vane å lese bakpå yoghurtpakken: der står det hvor mye sukker som er tilsatt. Det er alltid en noe melkesukker/fruktsukker i yoghurt/bær/fruktblanding.

Nå har nesten alle yoghurten nedsatt sukkermengde i forhold til tidligere. Vi skifter mellom litago, yoplait (med apekatt og elefant), og de sukkerreduserte variantene av de vanlige yoghurtene.

Jeg har også vært inne på tanken om dette er så farlig, eller ikke. Tinkeliten får ofte yoghurt med gryn og "rosiner" (rosiner eller annen tørket frukt) til kvelds. Det er lett og lettvint for både store og små mot slutten av en lang dag. Prøver å begrense det, men nå har denne gutten på 2,5 fått det for seg at dette er en fast rutine... Spør etter yoghurt etter barne tv, og jeg tvinger nedi noe havregryn for at det skal være litt mer mat i det. Ikke alltid like populært.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no