Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-11, 23:27   #81
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Jeg ammer liggende i den senga vi begge sover i, da er det jo vesentlig enklere.... Slipper dansebandgreier, bare sovner... Hadde blitt gal i sofaen ja, Knerten var til tider altså på 1-2-timers intervaller mellom ammingene. Lite aktuelt å gå opp i stua, det varvdabjeg fant teknikken med å amme fra begge sider uten å flytte barnet, jegvble lei av å flytte ham fra side til side hele natta... Så å stå opp hadde jeg nok ikke orket nei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:27   #82
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Jeg slet også med liggende amming i begynnelsen, fikk sinnsyke kramper og smerter i ryggen, så det ble sofaen og tv de første månedene på meg og. Etter hvert ble det lettere å amme liggende, og nå gjør jeg bare det. Rusket sov forøvrig vesentlig bedre etter introduksjon av mat, selv om det bare var på smaksprøvestadiet. Min eldste gjorde ikke det, snarere tvert imot.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:32   #83
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Haha gammel tråd ja. Jeg stusset veldig på hvorfor Hønni lurte på dette.

Jeg skvatt enda en gang.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:50   #84
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

I fare for å bli halshøgd, så startet vi faktisk med de aller første små smaksprøveporsjonene da storebror var bare 3,5mnd.. Ammingen var gått i dunken og han drakk over 1,5liter mme i døgnet. Dette er ikkje anbefalt over tid. Og det er heller ikkje det å begynne med mat før 4mnd. Og prøv å fortell en baby at han ikkje kan få mat når han er sulten da, eller at flasken er tom når han vil veldig ha mer... Vi var veldig usikre, og spurte foreldrene våre hva de hadde gjort, og de mente vi kunne prøve forsiktig med litt veldig tynn grøt/velling. Vi gav litt på kvelden og gikk fra å måtte mate og bysse hver til annenhver time dag og natt, til at han sov i 6 timer sammenhengende om natten! Nevnet igrunnen aldri at vi begynte så tidlig å gi mat på helsestasjonen, for det hadde neppe vert populært... men eg syns vår avgjørelse var riktig. Ungen ble roligere og mye mer tilfreds og helsestasjonen ble endelig fornøyd med vektoppgangen hans.

Denne gangen er vi mer stødige i foreldrerollen og eg tar helsestasjonen mer som støtte og veiledende istedetfor fakta politi...

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:51   #85
vevina
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4
vevina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

tror det er mange hs som burde oppdatere seg litt.
her har vi i alle fall funnet gledet ved samsoving, og da går nattamingene mye greiere. mior føler hun soer mer, og gullet får nok mat og mer til

vevina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:07   #86
Aqua
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 35
Aqua har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Det gikk vel på mye avakado og banan her også ja. jeg fikk det anbefalt og var i begynnelsen litt skeptisk til å gi henne avakado, men det gikk strålende, i begynnelsen var hun selvfølgelig veldig mye mer interessert i å mose det mellom fingrene enn å smake på, hehehe.

__________________
Mother is the name for God in the lips and hearts of little children.
Aqua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 00:50   #87
mariak
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 5
mariak har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Junior fikk smake avocado da han var nærmere fem måneder. Veldig fornøyelig affære

mariak er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no