Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Proteinmangel??

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 14:57   #1
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Ulykkelig

Proteinmangel??

Huff, sønnen min på 7 er nesten helt umulig i matveien. Han liker ikke kjøtt, ikke fisk og ikke kylling/fugl. Han spiser nesten ikke noen typer pålegg, lever så å si på "hvitt" brød (når han får tak i det, dvs. så hvitt som mulig), eller ganske fint grovbrød (han hater nemlig hele korn), grønnsaker, det han får av søtsaker (det er vel en del, men ikke SÅ mye), yoghurt (ikke så veldig mye, det er så søtt), pasta, rett-i-koppen (siden han er så kresen lar jeg ham få det oftere enn jeg egentlig synes er greit, men det er vel tross alt noe næring i det...)
Nå er jeg engstelig for proteininntaket hans. Kan man få i seg tilstrekkelig proteiner ved kun å spise:
– en hel masse joikaboller til middag én gang per uke ca,
– et par kalkunpølser,
– noen skiver ost,
– kanskje et par-tre egg (bare hviten)
en uke?
For det er jo svært lite proteiner i rå gulrøtter, epler, druer, kiwi, brød uten pålegg og yoghurt?
Han tar tran og han spiser faktisk litt nøtter. Men i det siste har han kanskje vært litt mer slappfisk enn han har pleid før, kan det være proteinmangel?
(Kan legge til at han ikke er tynn, han er ikke underernært, selv om han kanskje kan være (litt) feilernært...

(Huff, man blir både redd og flau over sånt.)

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no