Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Når bør jeg flytte hortensiaen fra potte til bed?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-13, 17:48   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Når bør jeg flytte hortensiaen fra potte til bed?

Jeg har en hortensia som trives i en stor krukke på terassen, men siden den neppe kan overvintre der, og den visstnok skal kunne overleve om den plantes i bed, tenkte jeg å gjøre nettopp det. Men når bør det gjøres?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 19:57   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bør jeg flytte hortensiaen fra potte til bed?

Jeg tenker jo før jo bedre, så den får tid til å etablere seg, og spre røttene til beste plass og sånn før frosten kommer. ( Sånn generelt. Jeg vet ikke så mye om akkurat Hortensia.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 17:19   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når bør jeg flytte hortensiaen fra potte til bed?

Jeg har kjøpt en nydelig hortensia og tenkte å overvintre den. Jeg leste at den må overvintre inne. Hvis kvistene fryser blir det ikke blomstring neste år, fordi de blomstrer på fjorårskvist. http://www.felleskjopet.no/butikk/Si...hortensia.aspx

Jeg antar at det er hagehortensia vi har, den er ihvertfall stor hos meg! Jeg tror ikke jeg får den til å overvintre. Kansje hvis jeg kjøper en "frostvakt" til en kald kjellerbod.

PS: Hvilken sone bor du i? Kansje den kan overvintre ute på Sørlandet?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 21:45   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når bør jeg flytte hortensiaen fra potte til bed?

Her jeg bor, sone 3 - 4, skal de kunne overvintre ute i bed (men ikke i krukke tror jeg). Hortensiaen gikk i bakken i dag. Leste at rotknollen skulle få stå en stund i vann før den ble plantet om, så da gjorde jeg det også. ...og ikke lenge etter at den var satt ned kom det kraftig regnskyll (eller tre).

Så nå er det bare å krysse fingrene.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no