Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Holder gullfisken min på å dø?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 22:41   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Holder gullfisken min på å dø?

Den oppfører seg litt...rart. Det kan se ut som om den vil over på siden, eller at den ufrivillig legger seg over på siden. Svømmer litt rart. Krampaktig på en måte. Men den spiser. Merkelig nok.
Er den i ferd med å dra til fiskehimmelen?

  Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:43   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Doffen har dævva.




Jeg aner ikke. Jeg er ikke så kjent med fisker. Jeg bare fjaser, egentlig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:44   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Har du hatt den mer enn en uke?

Åh, nå kom jeg på at jeg vil ha fisker igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:47   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Det høres slett ikke bra ut nei.
Hvordan er vannverdiene ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:47   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Doffen er iferd med å dævve. Send den hit, så kan nymfeparakitten min få et festmåltid.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:47   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Tror det er kjørt gitt.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:50   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har du hatt den mer enn en uke?

Åh, nå kom jeg på at jeg vil ha fisker igjen.

Jeg har hatt den i 3/4 år ca tror jeg. Har to til, og de ser ut til å ha det finfint. Kanskje den er gammel?
Aner ikke hvor lenge gullfisker lever jeg

  Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:51   #8
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Doffen har dævva.




Han har fått slagside!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:53   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Ingen av mine sidesvømmere har noen sinne rettet seg opp riktige veien for å si det sånn. Dessverre.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:54   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Det var nok det jeg tenkte meg. Da er han/hun/den på vei til de evige gullfiskdammer

  Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:56   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Oi - bør jeg ta den ut før den er helt...død? Eller skal jeg la den være til den er helt død?

  Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:57   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Bare vær kjapp med å ta den ut når det er overstått, så går det nok bra. Evt dra den ned i do. *brutalt men skånsomt*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:58   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Det høres ikke bra ut nei...

Er forresten ikke et ukjent fenomen at gullfiskene får problemer med svømmeblæra si, noe som det jo kan høres ut som din har.

Men som et siste forsøk på å berge fisken, så ville jeg prøvd å tatt et vannskifte. Ha også lit salt i karet når du har i nytt vann. Har du ikke akvariesalt, så bruker du vanlig bordsalt, UTEN jod. En liten t-skje pr 50 liter.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:00   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Høres stygt ut. Jeg holdt på å ta livet av en av våre en gang, da jeg var litt kjip med temperaturen i vannet ved vannskifte. Den rettet seg, faktisk. Herdet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:01   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Jeg har akkurat bytta vann, så det er nok ikke det.

  Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:01   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Bare vær kjapp med å ta den ut når det er overstått, så går det nok bra. Evt dra den ned i do. *brutalt men skånsomt*

Du drar vel ikke en levende fisk ned i do??

Om jeg tar opp fisk som er i en slik forfattning at jeg vet at døden er eneste utvei, så avliver jeg dem før jeg kaster dem i do. Bruker da kokende vann.

Høres brutalt ut, men døden inntreffer umiddelbart, uten at fisken lider mer enn nødvendig.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:01   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Om det er et akvarie, så er det vel ikke nødvendig å skifte vann med mindre flere fisker virker syke. En bolle derimot.
Bare det å ha litt mer salt i er visstnok "medisinsk" for fisker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:02   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Doffen er iferd med å dævve. Send den hit, så kan nymfeparakitten min få et festmåltid.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:03   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Det høres ikke bra ut nei...

Er forresten ikke et ukjent fenomen at gullfiskene får problemer med svømmeblæra si, noe som det jo kan høres ut som din har.

Men som et siste forsøk på å berge fisken, så ville jeg prøvd å tatt et vannskifte. Ha også lit salt i karet når du har i nytt vann. Har du ikke akvariesalt, så bruker du vanlig bordsalt, UTEN jod. En liten t-skje pr 50 liter.

Det som er merkelig, er jo at den spiser? Trodde ikke dausjuke fisker gjorde det? Minnes fra hine dager at de jeg hadde da ikke gjorde det. Kanskje det er svømmeblæra? Men den dør av det også eller?
Fy på meg egentlig, jeg vet alt for lite om de stakkars fiskene. Det må jeg prøve å gjøre noe med

  Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 23:05   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holder gullfisken min på å dø?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det som er merkelig, er jo at den spiser? Trodde ikke dausjuke fisker gjorde det? Minnes fra hine dager at de jeg hadde da ikke gjorde det. Kanskje det er svømmeblæra? Men den dør av det også eller?
Fy på meg egentlig, jeg vet alt for lite om de stakkars fiskene. Det må jeg prøve å gjøre noe med

Jeg tror ikke fisken er syk, i den forstand, siden den spiser.

Gi den en sjanse, med mindre du er redd for de andre fiskene da. Ta hyppige vannskift, og bruk salt. Ikke overdriv saltet, da for mye salt kan gjøre vondt verre.

Retter den seg ikke opp etter et par dager, så bør du kanskje vurdere å la den slippe.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no