Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kypros (sandy bay) vs Mallorca (sea club)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 11:40   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kypros (sandy bay) vs Mallorca (sea club)

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Hei Elisabet. Og takk for fint innlegg. Jeg er enig med deg angående Kypros. Charterfeber skal jo lage litt "skandale" og man kan jo fint holde seg unna de mest hekstiske stedene sent på kvelden. Jeg tror ikke ungene tar skade av litt "sirkus".
Og som du sier, så ligger jo resort langt unna partylivet. Det man har angst for når man skal reise til et sted man aldri har vært, er jo å bli holdt våken hver natt av festing og bråk. Og vi som foreldre skal jo ikke på ferie for å dra på party. Ser fram til kvelder med noen glass rødvin på verandaen. Kanskje bli kjent med noen naboer som også har barn, kose oss og slappe av....

Man må ikke reise til Aya Napia heller da, selv om jeg vet om flere som har bodd i utkanten av stedet og merker ingenting til festelivet.
Vi bodd i Protorias/Fig Tree Bay som ligger et par mil fra Aya Napia, og vi var veldig fornøyd med dette. Romslige leiligheter og flott basseng-strand-leke-hageområde. Lite sentrum, men begrenset uansett hva man trenger, og flere restauranter hadde fine lekeområder, så det ble litt avslappende for mor og far.
http://www.apollo.no/Travelling+with...tm?Search=True&

Når det gjelder å oppleve noe, så føler jeg at Mallorca er mye bedre, du bør absolutt ta noen få minutters taxitur til gamlebyen i Alcudia, mye mer sjarmerende og avslappende med bedre spisesteder enn i neonlys turisthovedgata. Som du sier, det er kanskje begrenset hva dere gidder av bilturer med så små barn, men man har ihvertfall Palma by som absolutt er verdt besøket og kjøre langs kysten og oppi fjellene er nydelig. Porto Soller etc. Neste gang vi skal til Mallorca vil jeg prøve Cala d'Or, det ser fint ut der.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 17:43   #22
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Kypros (sandy bay) vs Mallorca (sea club)

Nå skummet jeg bare litt igjennom her, men ville bare si at jeg har vært både på Sandy Bay og Sunwing Resort i Alcudia. Jeg har disse to stedene som favoritter blant Vings reisemål av denne typen. Sandy Bay er flott med alt man kan tenke seg i nærheten, dog jeg kan ikke fordra maten på Resorten (La Tasca) . I Alcudia trenger man ikke gå mange skritt før man har mangfoldinge restauranter å velge i. Sist jeg var på Sandy Bay var det litt lengere å gå..

Vanskelig å velge, begge øyer har mye fint man kan oppleve samt varmen og det avslappende miljøet man søker når man reiser på tur med barn.

Lykke til med valget

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 23:14   #23
Tulla
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9
Tulla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kypros (sandy bay) vs Mallorca (sea club)

Hadde ikke vært i tvil mallorca,
Alt bare mye bedre der :-)

Tulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 23:23   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kypros (sandy bay) vs Mallorca (sea club)

Vi har vært både på Alcudia og Kypros og jeg velger definitivt Kypros om vi skal reise igjen.

Alcudia er og blir fryktelig kjedelig, men veldig safe. Vi var der i månedsskiftet mai/juni (Sunwing Nuevas Palmeras) et år og da var det litt for kaldt både i havet og bassenget. Var der i august et annet år (bodde da på Blue Village) og da var temperaturen bra, men en del grums i vannet.

Kan virkelig anbefale Sunwing på Kypros, begge guttene storkoste seg. Strand rett ved og kjempeflott bassengområde som har noe for alle fra de helt minste til de største.

Red.: Ser nå at dere har valgt, men men...

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no