Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lego World 1-4. mai

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-08, 16:39   #1
Anthonsen
Sportsidiot
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9
Anthonsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lego World 1-4. mai

Er det noen som har tenkt seg på denne legofestivalen i Oslo?

www.legoworld.no

Anthonsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 16:50   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

HAr ikke hørt om denne festivalen før du skriver det her. Vi skal bort den helgen så uansett er det uaktuellt for oss. (Skal til Liseberg og det er nok vel så gøy for barna.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 17:04   #3
Anthonsen
Sportsidiot
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9
Anthonsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

HAr ikke hørt om denne festivalen før du skriver det her. Vi skal bort den helgen så uansett er det uaktuellt for oss. (Skal til Liseberg og det er nok vel så gøy for barna.

Liseberg er knall!


Sist redigert av Anthonsen : 15-03-08 kl 18:41.
Anthonsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 17:09   #4
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Det var et godt tips!

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 18:35   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av Anthonsen, her.

Er det noen som har tenkt seg på denne legofestivalen i Oslo?

www.legoworld.no

Siden du kjenner til LEGO som selskap, så har jeg et spørsmål: Hvorfor kan ikke vi i Norge handle i nettbutikken? Den annonseres jo i den norske LEGO-katalogen.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 18:43   #6
Anthonsen
Sportsidiot
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9
Anthonsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Siden du jobber for LEGO, så har jeg et spørsmål: Hvorfor kan ikke vi i Norge handle i nettbutikken? Den annonseres jo i den norske LEGO-katalogen.

Etter det jeg vet vil den bli lansert i løpet av april.

Anthonsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 18:47   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av Anthonsen, her.

Etter det jeg vet vil den bli lansert i løpet av april.

Glimrende!

Jeg har forsøkt å handle der i noen år nå, har vært annonsert i den norske katalogen i alle fall siden 2004. Jeg har tidligere ringt til Lego i Danmark, fikk beskjed om at jeg måtte kjenne noen i et av de landene som støttes, sende til dem og få videresendt til Norge. Men jeg fikk ingen forklaring på hvorfor det var helt umulig for Lego-nettbutikken å sende til Norge.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 18:57   #8
Anthonsen
Sportsidiot
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9
Anthonsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Glimrende!

Jeg har forsøkt å handle der i noen år nå, har vært annonsert i den norske katalogen i alle fall siden 2004. Jeg har tidligere ringt til Lego i Danmark, fikk beskjed om at jeg måtte kjenne noen i et av de landene som støttes, sende til dem og få videresendt til Norge. Men jeg fikk ingen forklaring på hvorfor det var helt umulig for Lego-nettbutikken å sende til Norge.

Forklaringen er så lang at det kunne vært skrevet flere bøker. Noen stikkord er EU og norske avgifter/tollsatser. Shop @ home var jo tilgjengelig i Norge for 3-4 år siden, men de to nevnte stikkordene satte en brå stopper for dette. Hva Lego har gjort, eller hvilke endringer i avgiftene som gjør at det nå åpnes i Norge har jeg ikke kjennskap til.

Anthonsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 12:21   #9
Anthonsen
Sportsidiot
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9
Anthonsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Shop@home er utsatt til Q2 i år, dessverre.

Anthonsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 12:26   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av Anthonsen, her.

Etter det jeg vet vil den bli lansert i løpet av april.

At onlinebutikken kommer i løpet av et par måneder har LEGO Norge sagt siden år 2000. Den kommer ikke. De lyver.

Ben "skulle vært interessant å vite hvorfor" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:40   #11
Anthonsen
Sportsidiot
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9
Anthonsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

At onlinebutikken kommer i løpet av et par måneder har LEGO Norge sagt siden år 2000. Den kommer ikke. De lyver.

Vil anbefale deg å følge med på ww.lego.com i løpet av uke 26!!

Anthonsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:58   #12
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Will do!

Ben "Lego World var gøy" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 12:56   #13
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av Anthonsen, her.

Noen stikkord er EU og norske avgifter/tollsatser.

mnja, skeptisk. Andre klarer å selge til Norge så hvorfor ikke Lego. Leketøy er tollfritt uansett hvor i verden de lages og så vidt jeg kan se er det ingen handelsavtaler som spenner bein for nettsalg til Norge. Den eneste avgiften inn til Norge vil være moms.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 13:11   #14
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

mnja, skeptisk. Andre klarer å selge til Norge så hvorfor ikke Lego. Leketøy er tollfritt uansett hvor i verden de lages og så vidt jeg kan se er det ingen handelsavtaler som spenner bein for nettsalg til Norge. Den eneste avgiften inn til Norge vil være moms.

Jeg har tippet på en ekskluderende distributøravtale med den norske distributøren/lekebutikkene. Men vi får vel aldri vite det om det er tilfellet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 15:31   #15
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg har tippet på en ekskluderende distributøravtale med den norske distributøren/lekebutikkene. Men vi får vel aldri vite det om det er tilfellet.

Jepp. Det er den eneste fornuftige grunnen jeg har greid å komme på som kan forklare dette forfedelige tullet i så mange år også. Men det er jo ikke sikkert det har vært noen formell avtale heller da, hvis «noen har snakket sammen» er jo det tilstrekkelig til å stikke kjepper i hjulene og opprettholde forbrukerfiendtlige ordninger i dette tilfellet.

Ben "masonic tendencies" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 15:24   #16
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

At onlinebutikken kommer i løpet av et par måneder har LEGO Norge sagt siden år 2000. Den kommer ikke. De lyver.

Opprinnelig lagt inn av Anthonsen, her.

Vil anbefale deg å følge med på ww.lego.com i løpet av uke 26!!

Og nå er det uke 42. Fortsatt uten mulighet for å kjøpe LEGO på nettet i Norge.

Men hos Klocki - LEGO Bricks for Adults er det iallefall bilder av mange kule legobyggverk. Anbefales.

Ben "I hate being right" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 16:41   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego World 1-4. mai

Siden mannen min har gnålt om denne legobutikken og manglende kjøpsmuligheter i lang tid så får jeg følge med i denne tråden.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no