Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

60 halve smurte rundstykker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-13, 14:59   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

60 halve smurte rundstykker

Jeg har ikke så mye tid og heller ikke så mye penger, og skal levere 60 halve ferdigsmurte rundstykker på skolen i morgen ettermiddag, til sjuendeklasseavslutninga. (Det er tradisjon at sjetteklasseforeldrene leverer rundstykker og kaker til dette.)

Jeg har ikke tid til å bake, tror jeg. Hvor kjøper jeg rimelige halvstekte rundstykker? Og idé til rimelig men litt festlig pålegg? Jeg har tilgang på alle matvarekjedene.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 15:13   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Meny pleier å ha store pakker med halvstekte, plastpakkede rundstykker. Trikset med pålegg er å ha på litt pynt, da blir det meste mer spennende og delikat. persille, agurk og paprika på rimelig gulost, det blir bra. leveprostei med rødbete og sylteagurk. kokt skinke med salat og tomat

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 15:15   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Jeg sier som overnevnte: Man kommer langt med garnityr.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 15:20   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Kiwi har veldig billige halvstekte minibaguetter, hvis det går an.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 15:37   #5
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Coop Prix har halvstekte 6-pakk til ca 10.-, de er helt ok. Og som de andre sier, på med litt garnityr så blir det bra.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 15:45   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Hvis bilen min starter som normalt, skal jeg komme og hjelpe deg? Ring meg!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 15:57   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Eldorado som bl.a. Meny fører har pakke med 6 halvstekte rundstk/minibaguetter til 10-11,-. Hvis ikke så har jo Rema ferdigstekte rimelige rundstykker til 1 krone eller 2. Husker ikke prisen, men de er ihvertfall svært rimelige.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 16:07   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Stek en omelett, skjær i passe stykker og legg oppå et salatblad. Rimelig og godt pålegg, noe folk flest ikke lager seg til hverdags.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 16:12   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Obs her har rundstykker til 1,- pr stk.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 16:25   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Den lokale remasjappa har, 12 i en pakke. Smaker helt greit.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 16:38   #11
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Til sånne anledninger bruker jeg å koke egg å legge på i skiver, kokt skinke med paprika og/eller agurk og så noen med brunost eller hvitost. Litt pønt gjør seg!
Bruker ikke å få med meg rester heim.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 16:51   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Ja, omelett, ev eggerøre er billig og godt. Ellers liker jeg tynn baguetteskinke, litt ost og en drue oppå.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 21:06   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Rema har jo en haug rundstykker billig.
Jeg synes alt med egg er godt og billig, man kommer langt om man kjøper feks 24 egg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 21:28   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

HVis du steker tynne "pannekaker" av eggerøren blir den mye drøyere enn klassisk eggerøre. To og to egg pisket i en liten bolle med to ss vann eller matfløte, en dæsj salt og litt hakket gressløk er pålegg til minst åtte rundstykker. De "eggepannekakene" kan du lage i kveld. Trikset er lav varme. Salatblad og persille og voila!

På Rema har de storpakker med skinke til en rimelig pris. Når du "bretter" to skiver skinke og pønter litt på hubroen, så blir det lekrere med en gang. Samme med gulosten, hvis du "ruller" pålegget, så blir det lekrere. Paprika og agurk, salat, kjempefint.



Elendig eksempel, men du skjønner hva jeg mener.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 22:31   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Vi har ikke fått noe krav om rundstykker da men skal ha med et fat med noe påsmurt i frokost hos minsten i morgen.
Jeg har kjøpt spiralloff og skåret den i skiver i den maskinen i butikken og har tenkt til å smøre de i morgen tidlig.
Skinke, rødpølse og gulost er pålegget jeg har tenkt å bruke. Pluss litt agurk, tomat og paprika som pynt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 22:57   #16
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Rema har billige halvstekte rundstykker i frysedisken.

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 23:01   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Billig smørbrødsalat: 2 bokser tunfisk i olje, en boks grønne erter, to til tre hakkede hvitløksfedd, 1 boks rømme (eller creme fraiche om du vil slå på stortromma), noen ss. majones (denne kan du jo lage selv, og da blir det enda billigere), salt, pepper og dill.

Hell oljen av tunfisken, mos den i sammen i en bolle. Hell vannet av ertene, ha de i bollen sammen med tunfisken, ha over hakket hvitløk. Salt og peppre. Ha over rømmen og majonesen. Bland sammen. Ha i dill. Smak til med krydder, evt. mer hvitløk om du vil. Passer til alt av brødmat.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 23:37   #18
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Når du "bretter" to skiver skinke og pønter litt på hubroen, så blir det lekrere med en gang.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 23:44   #19
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Kokt egg med agurk, ost og paprika/reddiker, skinke og agurk, salami osv - og gjerne ett salatblad under. Halv karbonade(rema 1000 har billige karbonader av merket Nordfjord Kjøtt) med litt sprøstekt løk/rødløk/tomat.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 10:05   #20
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 60 halve smurte rundstykker

Unnskyld at jeg spør, men hva skal de andre foreldrene bidra med? Jeg har aldri fått krav om å ta med slike mengder. På de avslutningene jeg har deltatt på, har ingen tatt med så mye. Alle har bidratt med litt, og det har blitt mye til overs.

Vet det er litt på siden av hovedinnlegget, men jeg må bare spørre.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no