Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-08, 22:41   #1
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Sjefen min hadde med seg en god salat for noen uker siden. Sa at oppskriften hadde stått i eller på baksiden av en avis dagen før, men jeg husker ikke hvilken avis.

Det jeg husker av ingredienser er: Soltørket tomat, pillede reker, ruccola (?), pinjekjerner (?) og spaghetti.

Noen som har tatt vare på oppskriften? Kanskje jeg bare må prøve meg frem, men jeg har aldri før laget dressing av olje, som jeg tror var på denne...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 00:00   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Har dessverre ikke oppskrifta, men det hørtes godt ut, så her vil jeg følge med.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 00:31   #3
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Det var nemlig det det var: Kjempegodt! Hadde jeg bare fått tak i den oppskriften...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 08:42   #4
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Det enkleste er vel å spørre sjefen om kopi av oppskriften eller få vite hvilken avis den var i.
Oppskriften hørtes spennende og mettende ut.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 09:27   #5
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Jeg sendte en SMS og spurte, men fikk ikke svar. Og jeg tror jeg har kjøpt alle ingrediensene, men er ikke sikker. Og så har jeg ingen anelse om hva jeg gjør med pinjekjernene...

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 09:30   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

For å tilberede pinjekjernene tar du frem stekepannen din, setter den på middels varme (uten olje!), og heller pnijekjernene i pannen. La de bli gyllenbrune.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 10:02   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Ok, da prøver vi å snekre sammen noe her:

Rist pinjekjernene som Observatøren beskrev i en stekepanne til de blir litt gyldne.
Skyll salaten godt, du kan godt ha i litt hjertesalat også. Riv eller skjær salaten i biter. Del de soltørkete tomatene i tinne strimler. Agurk, cherry tomater (delt i to) og advokado passer også veldig godt oppe i denne salaten. Bland alt sammen med pinjekjernee, spagettien og rekene.

Dressing: Ha god olivenolje i et glass, 1/2 - 1 dl. Ha 4-6 spiseskjeer med god balsamico i glasset. Du kan også tilføye dijonsennep og/eller grovmalt pepper hvis det er ønskelig. Rør det sammen og hell over salaten.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 15:00   #8
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Så søte dere er!

Jeg har nå:

1. Ristet pinjekjerner og satt dem til avkjøling.
2. Kokt spaghetti og satt den til avkjøling.
3. Latt ferdigpillede reker renne av seg i et dørslag.
4. Skylt ruccola og latt den renne av seg.
5. Hatt rekene i en beholder, og revet salaten i mindre biter og blandet den med rekene.
6. Hatt i Appetina feta (og litt av olivenene fra glasset).
7. Tilsatt soltørkede tomater med oljen de var i. (Kuttet dem ikke opp, men la i hele biter. Har helt dilla på soltørkede tomater! ) (Brukte tapas-typen i olje som man får kjøpt stort sett overalt for tiden.)
8. Så snart pinjekjernene og spaghettien har blitt nok avkjølt, skal jeg ha dem på toppen.

Jeg gleeeeder meg!

Bilde kommer. Ser veldig godt ut allerede nå, men tenkte jeg skulle vente til alt var oppi.


Sist redigert av Silence : 15-11-08 kl 15:01. Årsak: olivene olivenene???
Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 13:36   #9
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Leter etter salatoppskrift fra en avis ...

Det var helt himmelsk godt, og det syntes kjæresten min også.
Bildet ser ikke like fristende ut som det var i virkeligheten:



De soltørkede tomatene i olje var nydelige, og neste gang skal vi dele dem opp i strimler, bare for å drøye dem litt.


Sist redigert av Silence : 15-01-21 kl 00:13.
Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no