Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nordmannen som ble drept på Filippinene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 15:01   #41
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Det er jo direkte tragisk at en allerede traumatisert sekstenåring nå også skal ha drap på listen over ting hun helst aldri ville opplevd.

Når det gjelder han som er drept så synes jeg aldri det er greit at noen dør på unaturlig vis, men i noen tilfeller er det mindre trist enn andre.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:21   #42
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns det er veldig fint at denne jenta fikk drept ham istedet for at hun og flere andre skulle bli voldtatt og kanskje drept selv.

Jeg er helt enig her. Jeg synes dessuten at jenta som handlet i nødverge heller bør få støtte og hjelp enn straff.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:41   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Dømt til sikring på lukket anstalt og så slipper han unna mesteparten av tiden fordi han er på rømmen?

Jeg klarer ikke hoste opp store sympatien med mannen. Ofrene hans derimot.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:48   #44
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei gi dere da!
Et -navngitt- menneske har blitt drept, ærlig talt!!

Greit nok at han var en drittsekk, men...

Ja, det er jo tragisk. Om det var "greit", kommer an på omstendighetene. Var det en form for selvforsvar, eller for å komme seg i frihet/sikkerhet, så synes jeg det er mer greit.

Men jeg reagerer også på at han ikke fikk noen ekstra straff for å ha rømt? At han bare måtte sone de gjenværende månedene av straffen sin etter at han ble tatt igjen?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 08:53   #45
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Jeg synes ikke det er "greit" at noen blir drept uansett hva de har gjort. Denne mannen er noens onkel, noens sønn osv. av respekt for de etterlatte bør man kanskje holde seg for god til å si slikt.

Jenta som handlet i nødverge var modig og saken er i sin helhet tragisk. Likevel hadde det vært langt bedre dersom mannen sonet en straff for sine handlinger enn at han ble drpt. Øye for øye, tann for tann har lite for seg og skaper et samfunn og en mentalitet vi ikke er tjent med.

  Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 08:59   #46
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Generelt: Jeg mener bestemt at en drittsekk kan kalles en drittsekk også etter sin død. Familien til vedkommende er vanligvis veldig klar over at drittsekken var nettopp det, og for dem kan det ofte være godt at resten av verden også ser det.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 09:00   #47
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Generelt: Jeg mener bestemt at en drittsekk kan kalles en drittsekk også etter sin død. Familien til vedkommende er vanligvis veldig klar over at drittsekken var nettopp det, og for dem kan det ofte være godt at resten av verden også ser det.

Drittsekk er ikke det samme som å si at det er greit at noen har blitt drept.

  Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 09:05   #48
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Drittsekk er ikke det samme som å si at det er greit at noen har blitt drept.

Nei, det var en generell betraktning -det har blitt sagt i andre diskusjoner at man ikke skal snakke stygt om de døde (ofte av hensyn til familien) og jeg kjenner at jeg ser rødt når det blir sagt.

Det er aldri greit at noen er drept, men om det nå er snakk om nødverge så er det litt "greiere" enn ellers.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 09:28   #49
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Det eneste tragiske jeg ser i denne saken er hva denne stakkars jenta må ha gjennomgått.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 09:36   #50
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det eneste tragiske jeg ser i denne saken er hva denne stakkars jenta må ha gjennomgått.

Og alle de andre ofrene.
Fra kilder i nærheten av familien hans:
Han har gitt sin familie tunge stunder i årevis, og har vært på rømmen fra politiet i Norge mer enn en gang. Han er dømt for flere voldtekter og har også tidligere holdt folk som gissler, hvor han har pint dem i timesvis.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 09:40   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det eneste tragiske jeg ser i denne saken er hva denne stakkars jenta må ha gjennomgått.

Helt enig. Jeg klarer ikke å føle noen sorg eller sympati overfor slike mennesker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:15   #52
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

En oppfølger er kanskje greit å ta med, se hva mannens norske familie sier og ikke minst den stakkars datteren hans som bare 9 år gammel ble vitne til at han ble drept. Litt å tenke på når vi er kjappe på avtrekkeren fordi vi blir rasende over at det går an.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=564883

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:32   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Jeg greier ikke å se det som noe problem at han er død. Han var en drittsekk og verden er nok et bedre sted uten ham.

Om jeg ville gitt ham dødsstraff i Norge? Nei. Men jeg ville helst sett at han aldri kom ut i samfunnet igjen noen gang. Siden han tydelig ikke var mulig å endre på.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:34   #54
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

En oppfølger er kanskje greit å ta med, se hva mannens norske familie sier og ikke minst den stakkars datteren hans som bare 9 år gammel ble vitne til at han ble drept. Litt å tenke på når vi er kjappe på avtrekkeren fordi vi blir rasende over at det går an.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=564883

Jeg har visst det med at datteren var vitne hele tiden. Det var i media samtidig, det.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:36   #55
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har visst det med at datteren var vitne hele tiden. Det var i media samtidig, det.

Det har jeg også fått med meg. Det jeg kanskje synes er litt guffent er at vi i denne tråden sier at det er flott at drittsekken er død, det er lite respektfullt for de nå farløse barna og sikkert lite hyggelig for familien i Norge å lese. Greit at handlingene hans ikke kan forsvares, greit at han burde vært internert på livstid men det er ikke greit at vi er såpass krasse selv når et slikt menneske går bort.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:43   #56
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

En oppfølger er kanskje greit å ta med, se hva mannens norske familie sier og ikke minst den stakkars datteren hans som bare 9 år gammel ble vitne til at han ble drept. Litt å tenke på når vi er kjappe på avtrekkeren fordi vi blir rasende over at det går an.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=564883


Jeg er helt enig i at dette er kjempetragisk for familien hans, men det er også veldig tragisk for alle ofrene han har ødelagt livene til og deres familier.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:54   #57
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er helt enig i at dette er kjempetragisk for familien hans, men det er også veldig tragisk for alle ofrene han har ødelagt livene til og deres familier.

Det er jeg selvsagt helt enig i, Joika. Likevel legitimerer det ikke at vi kan være litt vel krasse i ordbruken vår.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:56   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det er jeg selvsagt helt enig i, Joika. Likevel legitimerer det ikke at vi kan være litt vel krasse i ordbruken vår.

Det er sant. Men intervjuet med den norske familien ga vel også inntrykk av at de heller ikke savnet ham nevneverdig. De var opptatt av barna. Men et fillipinsk barn leser neppe her.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 16:58   #59
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er sant. Men intervjuet med den norske familien ga vel også inntrykk av at de heller ikke savnet ham nevneverdig. De var opptatt av barna. Men et fillipinsk barn leser neppe her.

Sant nok, men det er alltid et tankekors for selv om man fordømme et menneske sine handlinger er det ikke greit å bruke ord som kan virke støtende for de etterlatte. De to eldste barna har jo et dobbelt statsborgerskap og det kan tenkes at de leser norsk.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 22:11   #60
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene

At et barn var vitne til dette er kjempetragisk, og jeg syns utrolig synd på datteren som var tilstede.

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Sant nok, men det er alltid et tankekors for selv om man fordømme et menneske sine handlinger er det ikke greit å bruke ord som kan virke støtende for de etterlatte.

Jeg er ikke enig i dette. Joda, det kan være støtende, men det kan også være godt for familien om verden ser drittsekken for det han var. Ekskona hans så seg nødt til å skaffe seg våpen for å forsvare seg mot ham etter at hun flyttet fra ham, og hun sier også i intervjuer at han var en snill mann så lenge han ikke var ruset, men at han hadde et rusproblem. Jeg mener det sier en hel del.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no