Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnefrie soner, er det helt problemfritt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 00:55   #101
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg havnet en gang ved siden av en fyr som så ut som en uteligger, stinket urin og gammel skitt og fyll. Det var virkelig grusomt, det er antagelig de lengste to timene i mitt liv. I hvert fall hvis man ikke regner fødsel og sykdom og sånt. :tertefin nese:

Jeg aner ikke hva han skulle på flyet mellom Paris og Roma, men jeg mener helt klart at han burde vært nektet eller shinet opp. :urk:

Han burde absolutt vært fjernet ja! Det har flyselskapenes ansatte full anledning til dersom de oppdager det. Heldigvis.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 01:37   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

å markedsføre et hotell mot en ønsket målgruppe har blitt gjort i alle år og er ikke problematisk i det hele tatt. Jeg har ofte lest tekster hvor det er beskrevet på en slik måte at barnefamilier aldri ville valgt hotellet, akkurat som de færreste voksne som ønsker seg bort fra barn velger et hotell med bamseklubb og barnebasseng. Derifra til å forby en kundegruppe er avstanden ganske stor syns jeg.

Jeg syns det må være lov å aldersdiskriminere et hotelltilbud dersom det er vesentlig for det man selger. Jeg så for eksempel et sånt "stille oase"-hotell der de ikke hadde tv, radio eller nettilgang, og det ikke var lov med mobil i fellesområdene. Poenget var at man skulle oppleve total ro. Stillhet. Småbarnsfamilier var ikke velkomne, åpenbart. Da ville de ikke kunnet garantere at gjestene får det de betaler for.

Utover slike tilfeller så synes jeg vel det ikke er så sjarmerende hvis det blir en trend at verden segmenteres fullstendig slik at barnefamiliene klumper seg sammen på bamsehoteller, gamlisene sitter og diskuterer gikta og forstoppelsen i et stille hotell tvers over gata, og undgommene drikker seg bananas i et eget ibiza-univers, alle helt uten de korrigeringene eller hva man skal kalle det, som man får om man ikke lever i en boble med bare likesinnede.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 02:47   #103
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?

Dette synes jeg er helt uproblematisk, et ferietilbud på lik linje med andre.
Jeg synes absolutt ikke det er diskriminerende i denne settingen, og jeg er ganske enig med Bina om at barn og tilrettelegging for familier med barn har hatt mye prioritet de siste årene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no