Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Når politiet mangler ressurser går det indirekte ut over enkelte barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-09, 14:14   #1
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Når politiet mangler ressurser går det indirekte ut over enkelte barn

Når jeg leste denne saken ble jeg sittende å tenke en god stund. Det er jo selvsagt krigstyper i en trist sak men jeg ble sittende å tenke på det bakenforliggende. For dette er jo ikke unikt desverre, det at det indirekte går ut over en del barn at politiet har sparsomme ressurser. Vi vet jo at det er mange barn som lever under forhold som vil kunne bli karakterisert som omsorgssvikt i varierende grad. For å hjelpe disse barna må systemet blir klar over forholdene. Noen ganger melder barnehage (men disse barna er jo ofte ikke de som går i barnehage), andre ganger melder skole og færre ganger enn tidligere politiet.

På en måte er det jo fint at media bretter ut slike saker slik at allmenheten ser at det finnes slike problemer og at vi som enkeltmennesker kanskje må være modigere i forhold til å si fra. Samtidig sitter jeg med en litt bitter ettersmak fordi noen av disse barna ikke blir fanget opp av systemet rett og slett fordi politiet kanskje ikke har nok ressurser til å starte sakene som indirekte kunne hjulpet barna.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Datt...se-879241.html

  Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 14:28   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når politiet mangler ressurser går det indirekte ut over enkelte barn

Jeg er nok litt for fersk som mamma til å klare å tenke særlig rasjonelt om slike saker. Jeg kjenner det går meg rett i hjerterøttene og tårene spretter.

Mett og jeg snakket om politiets manglende ressurser og også samfunnets generelt manglende evne til å se at politi bør prioriteres i større grad enn det gjør i dag (det er i alle fall slik vi oppfatter det), og det virker så utrolig bakvendt å nedprioritere "beskytterne" i samfunnet vårt. Det er jo mer tyttebærpoliti i gatene enn ekte politi, og det synes jeg er skremmende. Når det da kommer frem slike historier som denne, synes jeg det er på tide å våkne litt. De har ikke tid og ressurser til å initiere etterforskninger av så alvorlig slag som narkotikakriminalitet?

Dette i kombinasjon med en svigerinne som jobber i barnevernet og som ser hvilke hindringer de møter, ofte på grunn av ressursmangel både hos dem og politi, gjør meg rett og slett trist. Har vi ikke råd til å ta vare på de svakeste i samfunnet i et av verdens rikeste land?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 08:57   #3
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Når politiet mangler ressurser går det indirekte ut over enkelte barn

Tja, dette er jo bare en av et hav saker der noen hyler om mer penger mens en rød-grønn minister himler med øya og vil de dokumentasjon på hva budsjettet går til. I mine øyne er komboen rød regjering og effektiv politietat ikke kompatibel. Og en minister som ser ut som han går drag etter skoletid. Nei, hvor er de gode gamle kallskapellanene som ikke gikk av veien for litt gratis innsats for the sake of the good? Tror moralen dems ble ei sovepute som var litt for god å kose på da de avgikk med pensjon på slutten av 90-tallet, og etterlot kontorene til fagforeningspampene.....

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 00:25   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når politiet mangler ressurser går det indirekte ut over enkelte barn

Hvorfor tenker jeg alltid: "DUST" når jeg har lest et innlegg av Brutus?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 18:35   #5
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når politiet mangler ressurser går det indirekte ut over enkelte barn

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hvorfor tenker jeg alltid: "DUST" når jeg har lest et innlegg av Brutus?

Fordi Brutus kommer med oppgulp og pisspreik?

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no