Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Det farlige ordet: problem

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-08, 23:04   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det farlige ordet: problem

På lederkurs læres det bort mye rart, på teambuilding også. En gjenganger er et farlig ord. Problem. Et ord man aldri skal ta i sin munn, da det kan føre til uante konsekvenser. Aksjekurser kan dale, og de ansatte mister motivasjonen som fluer på ryggen i sirup. Man skal være krampepositiv, man skal aldri si dette ordet. Det er forbeholdt situasjoner der man sitter fast i skyggen av månen og ikke får start på kjærra, og helst ikke engang da bør det ytres:
"Huston we have a utfordring?"

Hvorfor har det blitt så farlig å si problem? For meg er det ikke så negativt ladet, de fleste av dem kan jo faktisk løses. Hvis man tør å legge dem på bordet.

Men nei. Man skal kalle det "en issue", "en case" eller en utfordring.
Vi leverer ukesrapporter, der vi skisserer kommende utfordringer. Jeg er helt ny i stillingen, men en gammel traver i bedriften. Jeg skrev derfor at min største utfordring fremover er å sette meg inn i alle de nye oppgavene mine. Lederen min kom bort til meg og dultet meg vennskaplig i siden og sa: "Du mente vel ikke å skrive utfordring på den der? Nye oppgaver er jo positivt ikke sant?" Jeg sa: jo, jeg mente det jeg skrev, og ja nye oppgaver er positivt." Og i det samme slo det meg. Nå har det skjedd, ordet utfordring har skrittet over til P i ordboken, og rett og slett tatt problems betydning! Utfordring er blitt negativt. Jeg svarte at utfordring ikke er negativt for meg, den dagen jobben ikke kan by på det må jeg skifte beite.

Det er en utfordring å klatre opp Mount Everest også, og et problem hvis man har lagt igjen provianten hjemme.

Så hva synes dere? Skal man unngå ordet problem? Og i så fall, skal man bytte det ut med ordet utfordring?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:07   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Problemer er til for å løses. Jeg ser ikke problemet med ordet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:12   #3
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

"Det finnes ikke utfordringer, bare issues". Urk.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:13   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Å, ordet problem er herlig. Det sier jeg så ofte jeg kan til ledere, så blir de bleke og småsvetter. Det er som å rope bæsj med matbordet til svigers. Provoserende er bare fornavnet. Enig i at utfordring er blitt et synonym til problem.

Helt seriøst synes jeg det er blitt litt bedre, Jeg husker da de ble brukt ord som synergieffekter i fullt alvor. Det ordet er lenge siden jeg har hørt, gitt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:13   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Jeg synes at ordet "utfordring" har fått et komikkens skjær nettopp pga det du sier her, Emm.

Det er klart at hvordan man uttrykker seg har innvirkning på arbeidsmiljø og slikt - men i mine øyne er "problem" et nøytralt ord.
Har du et problem, så har du et problem - og da får man prøve å løse det!

Det er da ikke et tabuord, akkurat.

Hvis noen har skikkelig trøbbel, blir det jo nesten litt respektløst å kalle det en "utfordring". Litt sånn tvungent lystig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:14   #6
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Jeg syns det er greit å snakke om et problem. Men må innrømme at det er et ord jeg unngår. Jeg opplever en del mennesker som snakker masse om problem, men som ikke finns løsningsfokusert. Da blir jeg frustrert. Før man kan gjøre noe med et problem så må man eie problemet, om det er mulig. Da har vi kommet til en utfordring....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:14   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Å, ordet problem er herlig. Det sier jeg så ofte jeg kan til ledere, så blir de bleke og småsvetter. Det er som å rope bæsj med matbordet til svigers.

Du herlige menneske

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:20   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Jeg bruker vel heller ikke problem så fryktelig mye. Jeg er sikkert indoktrinert, for jeg synes problem signaliserer at det har kommet så langt at det ikke lengre kan løses uten at det skaper ringeffekter. Dessuten lukter jeg arbeidskonflikt hvis man i personalsammenheng omtaler en medarbeider som et problem i stedet for en utfordring.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:23   #9
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg bruker vel heller ikke problem så fryktelig mye. Jeg er sikkert indoktrinert, for jeg synes problem signaliserer at det har kommet så langt at det ikke lengre kan løses uten at det skaper ringeffekter. Dessuten lukter jeg arbeidskonflikt hvis man i personalsammenheng omtaler en medarbeider som et problem i stedet for en utfordring.

Ja, å omtale et annet menneske som "et problem" ville jeg VELDIG forsiktig med.

Jeg tenker mest på situasjoner som oppstår.
Problemer med økonomien, salg, rekruttering etc.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:28   #10
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Jeg er nok også litt indoktrinert, og merker på meg selv at jeg som oftest bruker utfording selv om jeg har et kjempeproblem.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:28   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Jeg synes for eksempel det godt kan omtales som et problem når folk må sies opp på grunn av nedskjæringer. Det ble konsekvent kalt en utfordring på en av mine arbeidsplasser, men jeg synes vi var langt forbi utfordring når kollegaer satt og gråt over beskjeden de hadde fått. Man skal selvsagt ikke kalle alt et problem, da blir det også et misbruk av ordet. Man må kunne kalle en spade en spade. Humrer av Him enda

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:31   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

I de eksemplene du kommer med er så er jeg enig, emm. Så langt har det ikke kommet på vår arbeidsplass.

Hos oss så vil vi f.eks. kalle "noe som potensielt gjør at milepæler ikke nås" for en utfordring (da ligger det i det at vi fremdeles kan klare å nå milepælene, men at det krever en betydelig innsats) og "noe som gjør at milepæler ikke nås" for et problem.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:42   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Å bruke utfordring som synonym til problem synes jeg er skikkelig tullete. En utfordring er noe positivt, noe som driver deg fremover, noe som får deg til å gi litt ekstra. Et problem er noe man må takle, enten man vil eller ikke.

Synergier eller synergieffekter har alltid vært dustete uttrykk. De brukes som regel av ledere som skal forklare de ansatte hvorfor arbeidsvilkårene deres vil forverres, uten at lederne påvirkes nevneverdig selvfølgelig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:48   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Kall en spade for en spade og et problem for et problem. Et problem er i mine øyne (og ører) en uløst oppgave eller et hinder på veien. En utfordring er noe som krever litt ekstra arbeidsinnsats. I mange tilfeller kan de sikkert være sammenfallende, men ikke alltid. Imidlertid kan begge løses.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 23:53   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Å bruke utfordring som synonym til problem synes jeg er skikkelig tullete. En utfordring er noe positivt, noe som driver deg fremover, noe som får deg til å gi litt ekstra. Et problem er noe man må takle, enten man vil eller ikke.

Enig.
Men det er en utfordring å løse et problem.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 00:14   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Kall en spade for en spade og et problem for et problem. Et problem er i mine øyne (og ører) en uløst oppgave eller et hinder på veien. En utfordring er noe som krever litt ekstra arbeidsinnsats. I mange tilfeller kan de sikkert være sammenfallende, men ikke alltid. Imidlertid kan begge løses.

Du sa det så fint.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 00:32   #17
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Jeg synes du har et godt poeng! Noen ganger har man et problem - rett og slett.

Det at ordet utfordring nå også blir tabubelagt, må vel være et meget godt eksempel på «den eufemistiske tredemøllen». Fra Wikipedia: "Tendensen til at eufemismer selv blir tabu er blitt omtalt som «den eufemistiske tredemøllen» av språkforskeren Steven Pinker."

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 01:04   #18
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Denne omdøpingen av problemer til utfordringer er blitt en skikkelig motesak.
Man skal jo være så positiv, må vite! Å omdøpe et virkelig problem (ja, for de forekommer- enten man vil eller ei) er som å pisse i buksa for å holde varmen.

Å være fremtidsrettet er også en ting i tiden.
I ukentlig oppfølgingsmøte med oss ledere berømmet sjefen oss for knallgod innsats i måneden som gikk. I det samme la han til at det skulle vi ikke gå nærmere inn på for nå var det kommende måned som gjaldt. Sant nok, men kan man ikke koste på seg fem minutter på å hylle seg selv for god innsats i all denne fremtidsrettetheten? Hvor blir motivasjonsfaktoren av?
Og hvor har de det fra? Står det skrevet en plass, eller hvor har de blitt indroktrinert?

Jeg klarer ikke å ta alt dette på en naturlig måte. Alt blir bare en staffasje. Mulig jeg er rabulist, men dette får et komikkens preg over seg.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 01:23   #19
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Artig skrevet, emm!

Selv bruker jeg nok mest ordet utfordring, tror jeg. Antageligvis fordi ordet i mitt hode er noe jeg assosierer med konstruktiv tenkning og egeninnsats. Problem blir på en måte litt mer passivt. Samtidig så er jeg i grunnen litt lei av at alt skal omtales som utfordringer. Som om det er strengt forbudt å vie oppmerksomhet til den fasen der man innser at man er i deep shit eller noe. Det er om å gjøre å hive seg på løsninger med en gang.

Kanskje man kan bli flinkere til å la "problem"-fasen synke litt? Problemdefinisjon og konkretisering er jo en viktig bit av løsningen. *grubler*

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 01:24   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det farlige ordet: problem

Jeg fikk flashbacks til en teambyggerweekend jeg var på for 10 år siden. Jeg jobbet med salg av banktjenester og coucher skulle motivere oss i senk. Der ble alle problemene til utfordringer i en slik grad at det ble komisk. Jeg som eneste nerd i gjengen (jeg studerte et helt annet fag samtidig) var så dum at jeg kverulerte på ordbruken

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no