Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvilke ord liker du ikke?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 22:39   #421
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Vålerengatunnela hadde også vært litt sært.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:45   #422
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Drittunge er et fryktelig stykt ord det bruker jeg aldri! Og så er jeg veldig lei ordene: BÆSJ OG PROMP!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 23:01   #423
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Atte, det var ord vi ikke likte vi snakket om her, ikke familiemedlemmer.

Måtte bare få det ut

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 00:36   #424
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Flere ord jeg ikke liker: siden, elven...

Burde ikke du hete Tutten, forresten - som i Lullen og Babben og Tullemor?

Må ikke ha navn som ender på -en selvom man bor på vestkanten da vet du tullekoppen .

Har navn som ender på -a irl jeg...

  Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 08:43   #425
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Må ikke ha navn som ender på -en selvom man bor på vestkanten da vet du tullekoppen .

Har navn som ender på -a irl jeg...


Nei, man MÅ ikke, men man BURDE.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:17   #426
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Arkitekt tegnet design bolig som framstår som ny oppusset med walking closet!

Den tar kaka.

Jeg må si jeg grublet litt første gang jeg leste en boligannonse hvor det var opptil flere walk-in closets. Klosetter som man kan vasse rundt i? Hvem vil vel ha det

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:23   #427
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg er bergenser og bor i Oslo Vest, og er således helt uten a-endelser.

Bortsett fra i navnet mitt. Men i Bergen fikser de jo det også. :Lisa = Lisaen:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:08   #428
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Denne tråden har jeg ikke sett før nå!
Har ikke lest hele, så mulig noen andre har nevnt det, men tar sjansen likevel.

Innovativ synes jeg er et fryktelig irriterende ord. Det skal liksom ha noe overkult og hipt over seg. Liker ikke slike ord eller folk som bruker dette mye.

Ellers synes jeg menstruere er et skikkelig ekkelt ord. Altså verbet å menstruere. Det høres ut som en aktiv handling: "I helgen? Nei desverre, da kan jeg ikke. Jeg skal være hjemme og menstruere."

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 04:12   #429
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?


Å herregud for en tråd.

Jeg har ledd høyt gjennom store deler av den.

Skal vi se, ord man ikke liker:
- Daier
- Patter
- Menstruere
- Truseinnlegg
- Innovativ, synergieffekt og andre slike pr-konsulentord
- Jødekake synes jeg har en ekkel bismak. (no pun intended)
- Arrdannelse/arrvev
- Skorpe
- Rotfylling
- Kidsa
- særriøst og lissom

Sikkert mange fler, men det får holde for nå.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 08:37   #430
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Verre ute på Tau og utover Jæren, der sier de "reile".

Jeg sier reile, og jeg er ikke fra Tau og Jæren.

Fitte, anal og fjert må være de ekkleste ordene jeg hører.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 08:38   #431
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ellers synes jeg menstruere er et skikkelig ekkelt ord. Altså verbet å menstruere. Det høres ut som en aktiv handling: "I helgen? Nei desverre, da kan jeg ikke. Jeg skal være hjemme og menstruere."

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 10:25   #432
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

For en fin tråd!

Her er litt fra min hatliste:

Prinsessa om døtre. :kvalm:
Spiren om fostre.
Gubben om menn under 50 (den er jeg ikke alene om, skjønner jeg).
Weekend
Norske verdier
Fremmedkulturelle
Stort sett alle folkelige betegnelser på det kvinnelige kjønnsorgan.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 12:49   #433
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Prinsessa om døtre. :kvalm:
Spiren om fostre.
Gubben om menn under 50 (den er jeg ikke alene om, skjønner jeg).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 16:48   #434
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Twinza
Kidza

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 16:54   #435
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg elsker denne tråden, og ser at jeg bruker ord som får mange til å grøsse.

Det er lissom så lettvint å si kidsa, vettu.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 17:29   #436
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Min svigermor har en del rare ord. Hun bruker ordet "som" hele tiden. Hun kan ikke si "sånn". "Som ja!", "Som derre ost, vet du?" Hun kan heller ikke si veranda. Hun kaller det for verandran. Ganske komisk egentlig.

Verandra sier familien til mannen min, fra Hammerfest. De sier også "patte" til å die.

Forøvrig sier jeg "ongan", og mannen kaller meg kjærring, og han er mannen/gubben min.


Hva liker jeg ikke.

Tja. Som skrevet i en annen tråd her, ordet og folk som sier "mongo". Ellers er ordet "senil" ofte brukt om det å være dement. Mange slenger bare det ut av seg.

Ordet "deilig" er for meg knyttet til person og ikke mat og andre ting. Nordpå sier vi "heit" om "het", og det har også noe seksuelt over seg.

Anorexia og Psoriasis med feil trykk (hvis jeg har blitt opplært riktig).


Sist redigert av Dronningen : 16-12-08 kl 17:35.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 17:34   #437
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

"E hainnj pattbarn?"
Dette spørsmålet fikk jeg for noen år siden fra en dame på nesten 100 år.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 19:59   #438
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

...eller "den påståtte voldtekten skjedde", når offeret ligger kvestet på sykehus. Man bruker uttrykket "påstått" mye oftere i voldtektssaker enn i for eksempel ranssaker.

Jeg syns også det er pussig når man sier "Han pådro seg skader xx", når skaden er helt uforskyldt.

Helt enig. Og så syns jeg det er idiotisk med folk som "føler seg voldtatt" av en eller annen urett, f.eks. noe som er skrevet om dem i avisen, eller annet som ikke er spesielt sammenlignbart med det å bli voldtatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 20:29   #439
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Nå nettopp leste jeg på vg-nett:
"Vet du noe om dødsfallet i Bodø?"

Dødsfall?! Det var et drap, for pokker!!


Sist redigert av -ea- : 15-02-18 kl 15:43.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no