Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-15, 11:24   #61
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Jeg er i mot. Man kan tvinge frem medisinsk behandling når det er snakk akutt livsfare, men det er det ikke her.

Et påbud vil bare føre til steilere motstand og gi konspirasjonsteoretikerne vann på mølla. Informasjon og innstendig oppfordring, ja, men ikke tvang.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 11:31   #62
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Det finnes tvungen medisinsk behandling idag på folkehelsegrunnlag, det gjelder såvidt jeg vet bare utredning og behandling av tuberkulose. Da kommer det en person hjem til deg og ser på at du tar medisinen, og det er vel noen sanksjoner om man nekter. Det er mulig å gjennomføre noe sånt for vaksinasjon også, men jeg er ikke helt sikker på om jeg synes det er grunn til det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 11:32   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Barn av vaksinemotstandere burde i aller høyeste grad gå i barnehage tenker jeg.

På generelt grunnlag ja. Når de tar fra barn som ikke kan vaksinerens muligheten til barnehage, nei. Foreldre tar valg på grunnlag av barna sine hver eneste dag og vi kan ikke beskytte alle barn mot alle dumme valg foreldrene tar. Men jeg ser helt klart ulemper med en slik løsning: Man får enda mer lukkede antivaxmiljøer hvor konspiranoiaen får grobunn. Og man får det samme om man lovpålegger vaksine.

Jeg syns det er vanskelig. Jeg vil jo aller helst at foreldre skal ta til fornuften og skjønne det av seg selv, men ser jo at Nesodden plutselig er utelukket som bosted nå for barn som av ulike grunner ikke kan vaksineres, og visse områder i Oslo tar etter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 11:52   #64
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg klarer ikke være for. Det blir for langt over selvråderetten over egen (og egne barns til en viss grad) kropp for min del.

Incentiver for å vaksinere, sanksjoner for å ikke vaksinere - helt fint, men tvangssprøyter... nei, det skurrer. Jeg synes ikke det er sammenlignbart med f.eks bilbeltepåbud, all den tid det er fullt mulig å velge bort det å transportere seg med bil. Det er betydelig verre å velge bort å være del av staten man fødes inn i.

Risikoen for at barn skal ta alvorlig skade av foreldrenes valg om å droppe vaksiner er også såpass lav at det ikke holder som argument for tvang, synes jeg, med mindre man da også skal innføre tvangssikring i forhold til en bråte andre ting som er farlige for barn (vaffelforbud, påbud om sykkelhjelm på trehjulssykkel, hettegenserforbud osv).

Egne barn og egen kropp er nå en ting, verre at de kan smitte spebarn og andre som ikke kan vaksineres.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 13:03   #65
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Egne barn og egen kropp er nå en ting, verre at de kan smitte spebarn og andre som ikke kan vaksineres.

Absolutt. Eller, like ille i hvert fall, det er jo sjelden barnet selv som tar valget uansett.

Risikoen er likevel for liten også for dette, til at jeg synes det kvalifiserer for en så voldsom inngripen i den personlige sfæren. Det er også den lave risikoen som er grunnlaget for at jeg tenker vaksineprogrammet ikke bør omfattes av det regelverket vi har for tvangsmessig behandling av barn om foreldrene nekter livsnødvendig hjelp. Det er ikke, per i dag, spesielt høy risiko ved ikke å vaksineres. Det er fordi andre foreldre er smartere, men det er likevel tilfellet.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 13:34   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er vanskelig. Jeg vil jo aller helst at foreldre skal ta til fornuften og skjønne det av seg selv, men ser jo at Nesodden plutselig er utelukket som bosted nå for barn som av ulike grunner ikke kan vaksineres, og visse områder i Oslo tar etter.

Dette er svært bekymringsverdig, synes jeg. Jeg får frysninger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 13:36   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Jeg ønsker meg at alle tar til vett og vaksinerer, men jeg blir kvalm bare av tanken på konspirasjonsteoriene og den offentlige pipingen om det gjøres obligatorisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 13:45   #68
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Jeg er blandet. Det ER en inngripen i den private sfære som jeg ikke synes er OK. Samtidig så er det jo sånn, at i det øyeblikket man trenger hjelp fra myndighetene, så er de aller, aller fleste på plass med krav og behov. Kanskje burde disse tingene henge sammen, slik som det er foreslått i Australia. Det at du følger myndighetenes anbefalinger og opplegg for bedring av FOLKEHELSA, gjør at du også får tilgang til de økonomiske hjelpemidlene som finnes. Hvis du melder deg ut av det som må sies å være et felles og uegoistisk løft for samfunnet, så melder du deg også ut av det økonomiske samarbeidet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 13:59   #69
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Jeg synes i utgangspunktet at et tydelig krav til plikter for å få utløst rettigheter er fornuftig, problemet er at foreldres dumhet vil gå utover barna deres. Håpet er jo at et slikt system vil fungere forebyggende, og ikke straffende, men jeg er usikker på om det er slik det vil bli.

Katta skriver at myndighetene bør bli tydeligere i kommunikasjonen rundt dette, og det tror jeg kan fungere. Det er ihvertfall verdt et forsøk før det bør bli snakk om sterkere virkemidler. Noen vil helt sikkert reagere negativt på det (også), men jeg tror ikke at alle vaksinemotstandere er helt uten evne til fornuftig tenking hvis de får god og tydelig informasjon.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 14:39   #70
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Bare det å innføre et skriftlig samtykke der folk må skrive under på at de har forstått hva de gjør når de ikke vil ha vaksine tror jeg kan gjøre litt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 16:03   #71
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Skriftliggjøring når man nekter må være greit.

Å ha tvungen vaksinasjon med mindre det er snakk om ekstrem risiko synes jeg er problematisk. Det er jo stor forskjell på sykdommene man vaksinerer mot også.
Å tvangsvaksinere mot ebola (om vaksine kommer og utbrudd er på gang) ville være selvsagt, men å tvangsvaksinere mot hpv synes jeg vil være helt feil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 23:17   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bare det å innføre et skriftlig samtykke der folk må skrive under på at de har forstått hva de gjør når de ikke vil ha vaksine tror jeg kan gjøre litt.

Og den kunne for eksempel inneholdt en klausul om at man vet at man umiddelbart vil måtte bytte barnehage og skole/klasse dersom det kommer et barn som trenger full vaksinedekning rundt seg dit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 01:13   #73
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bare det å innføre et skriftlig samtykke der folk må skrive under på at de har forstått hva de gjør når de ikke vil ha vaksine tror jeg kan gjøre litt.

Hørte om en lege/helsestasjon som hadde ei bok med bilder av syke barn og foreldre som hadde mistet barna sine til de ulike sykdommene det vaksineres mot. Den tror jeg kunne vært effektiv her også. Du kan få la være å vaksinere ungene - hvis du ser nøye gjennom denne boka, mens legen/helsesøstra i detalj beskriver hvordan de ulike barna led før de døde. Og så må du skrive under på at hvis ditt barn får sykdommen så godtar du at hele familien settes i karantene, at du må melde fra til helsemyndighetene hver gang dere får feber eller andre symptomer, og at du frasier deg retten til å bruke offentlig infrastruktur (skole, tog, stemmelokale, etc) hvis det skulle befinne seg et immunsvekket menneske der. Mennesker er i utgangspunktet late. I dag er det for enkelt å la være å vaksinere. Hvis vi gjør det enklere å ta vaksinene enn å la være, så vil mange flere barn vaksineres.

Jeg har forresten fått en ny favorittkonspirasjonsteori:
Hvis "alle" ble vaksinerte, ville sykdommene forsvunnet. Da ville ikke BigPharma tjent penger på vaksiner eller behandling. Derfor står BigPharma bak antivaksinebevegelsen. Det går rykter om at både Sølje Bergman og Jenny McCarthy skal ha mottatt betraktelige summer fra legemiddelselskaper for å oppfordre folk til å ikke vaksinere barna sine. Det skal finnes bilder av at de går inn på legekontorer med barna sine, og kommer ut igjen med tykkere vesker og glade ansikter. Jeg har også lest et sted at Noen har sett merker etter vaksinering både på dem og barna.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:35   #74
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tror man kommer lenger med frivillig tvang.
At de som velger bort vaksiner ikke får barnehageplass, barnetrygd
og kanskje vi skal fjerne fri helsehjelp også (til foreldrene.....)

Det tror jeg ikke er veien å gå, absolutt ikke. Idioter vil selvsagt se på det som en del av den store sammensvergelsen, og et tegn på hvordan vi, forledete dimlinger, er blitt hjernevasket til å injisere kvikksølv slik at vi er blinde for SannhetenTM.

Det som er aller skumlest for barn av sånne gærninger er jo at vi marginaliserer dem og de ender med å flytte ut i skogen og melde seg ut av Norge og hva_har_du.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:39   #75
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Jeg vakler i mitt syn om obligatorisk vaksinering og heller mer og mer til at jeg liker ideen om en gulrotløsning, samt en "skriv under på at du vet hva du gjør"-metode bedre.

Jeg tror ikke man vil klare å tøyle de rablende gale vaksinemotstanderne, uansett metode, men jeg tror flertallet av de som ikke vaksinerer er de som "har hørt at det kan være farlig, og det er best å ikke ta noen sjanser", og disse burde det kunne gå an å overtale med den slags metoder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:41   #76
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Veldig enig med Harriet. Når barn har dumme foreldre, enten det er skumle religiøse meninger, skepsis mot vitenskap eller andre ting, så blir det enda viktigere at de er velkomne inn i storsamfunnet slik at vi i hvert fall gir dem en mulighet til å se andre meninger og holdninger og en mulighet til å gjøre seg opp sine egne meninger når de blir store nok til det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 10:48   #77
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Hva slags gulrotløsning ville fungert uten at motstandere tok det til inntekt for tvang i praksis?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 11:24   #78
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hva slags gulrotløsning ville fungert uten at motstandere tok det til inntekt for tvang i praksis?

Nei, du kan så spørre. Mange av antivakserne mener jo at motargumenter er et brudd på ytringsfriheten deres, så gulrot for vaksinering vil sikkert bli oppfattet som bestikkelser og forsøk på å kjøpe uskyldige, helsebevisste mennesker.

Jeg syn ideen om å underskrive på at man velger å la være å vaksinere på tross av at man har mottatt relevant informasjon om farene for seg selv og andre når man avstår er god.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 11:39   #79
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det tror jeg ikke er veien å gå, absolutt ikke. Idioter vil selvsagt se på det som en del av den store sammensvergelsen, og et tegn på hvordan vi, forledete dimlinger, er blitt hjernevasket til å injisere kvikksølv slik at vi er blinde for SannhetenTM.

Det som er aller skumlest for barn av sånne gærninger er jo at vi marginaliserer dem og de ender med å flytte ut i skogen og melde seg ut av Norge og hva_har_du.

Jeg er delvis enig, men samtidig tenker jeg at vi bør ha høy terskel for offentlig inngripen. Man kan flytte inn i skogen og hjemmeskole ungene sine om man vil og jeg tenker at det må være greit så lenge det er innenfor det som regnes som ok omsorg for barn. Omsorgssvikt må barnevernet ta seg av og å melde seg ut av Norge er i den kategorien.

Jeg mener at hensynet til barn som ikke kan vaksineres veier tyngre enn antivaksinebarn. Jeg tenker derfor at barn som ikke kan vaksineres mot for eksempel kikhoste må ha prio i det offentlige rom
/barnehage/skole framfor dem som tar dumme valg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 12:13   #80
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det tror jeg ikke er veien å gå, absolutt ikke. Idioter vil selvsagt se på det som en del av den store sammensvergelsen, og et tegn på hvordan vi, forledete dimlinger, er blitt hjernevasket til å injisere kvikksølv slik at vi er blinde for SannhetenTM.

Det som er aller skumlest for barn av sånne gærninger er jo at vi marginaliserer dem og de ender med å flytte ut i skogen og melde seg ut av Norge og hva_har_du.

Dette:

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg er delvis enig, men samtidig tenker jeg at vi bør ha høy terskel for offentlig inngripen. Man kan flytte inn i skogen og hjemmeskole ungene sine om man vil og jeg tenker at det må være greit så lenge det er innenfor det som regnes som ok omsorg for barn. Omsorgssvikt må barnevernet ta seg av og å melde seg ut av Norge er i den kategorien.

Jeg mener at hensynet til barn som ikke kan vaksineres veier tyngre enn antivaksinebarn. Jeg tenker derfor at barn som ikke kan vaksineres mot for eksempel kikhoste må ha prio i det offentlige rom
/barnehage/skole framfor dem som tar dumme valg.


Barn som ikke _kan_ vaksineres trufer barn av foreldre som har sølvfolie på hodet altså. En kan ikke nekte folk å være hverken dumme eller sprø, men unger som uforskylt ikke kan vaksineres skal ikke stenges ute av de som tar dumme valg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no