Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Til vaksinedebatten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-14, 15:09   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Til vaksinedebatten

Eit utruleg sårt og fint innlegg om alternativet til vaksiner, frå ein som framleis sørger over to søsken som døde på femtitalet:

http://www.nrk.no/ytring/sysken-som-manglar-1.12081789

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 15:23   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Den var fint skrevet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 15:45   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten



Vi trenger flere slike historier. Jeg tror egentlig bare det er følelser som kan overbevise vaksinemotstandere om at vaksine er en god idé. (Jeg har dessuten min egen, lille, høyst uvitenskapelige teori om at mange av de som får kraftige bivirkninger av vaksinen er de som hadde fått livsvarige mén eller i verste fall dødd dersom de faktisk hadde fått sykdommen de vaksineres mot. Det er jo ikke mulig å teste teorien, da. Men jeg reagerte kraftig på røde hunder vaksinen og tenkte da med gru på hva som kunne skjedd hvis jeg faktisk hadde blitt syk.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 16:42   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Du har jo helt rett Gaia. Det er jo sånn med vaksiner at de bivirkninger man får er de samme som sykdommen gir, men kun en liten grad.

Jeg merker jeg er så forbanna lei av vaksinemotstandere, og jeg skjønner ikke at de ikke ser at de som har peiling, de vaksinerer ungene sine.

Og om du er vaksinemotstander (sånn kategorisk) og leser dette: du er ikke kritisk. Du er ikke lur. Du er en føkkings tosk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 16:49   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Amen til Esme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 17:03   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Og om du er vaksinemotstander (sånn kategorisk) og leser dette: du er ikke kritisk. Du er ikke lur. Du er en føkkings tosk.

Bedre kan det knapt sies!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 17:44   #7
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Jeg følger Gunnar på Twitter og han har nevnt dette flere ganger. Det er så nært i tid! Og jeg får helt vondt i magen av disse ko-ko-folka som driver og sprer frykt rundt valsineprogrammet. De burde fiskedaskes, hele hurven.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 18:19   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Og om du er vaksinemotstander (sånn kategorisk) og leser dette: du er ikke kritisk. Du er ikke lur. Du er en føkkings tosk.

Hør. Hør.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 19:03   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Og om du er vaksinemotstander (sånn kategorisk) og leser dette: du er ikke kritisk. Du er ikke lur. Du er en føkkings tosk.

Hah! Jeg vil også sitere dette!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 19:43   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Her også.
http://www.aftenposten.no/meninger/k...s-7753286.html

Det er mest bekymringsfult at flokkimmuniteten tar slutt. Hvis Steinerskolen tilhengere vil har smittesirkler og mener at kikhoste og meslinger er ok, får de isolere seg. Her har vi hatt kikhoste smitte på barneskolen, flere store utbrudd. På Nesodden er det flere, der følger kun 84% av barna vaksinasjonsprogrammet.

Hyggelig at flere kan reddes, også den ebola smittede. Men vi vil ikke ha sykdommene uansett.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 20:48   #11
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Jeg blir så oppgitt av disse "vaksineopplyste" at jeg får spader. Jeg leser også Tjomlids blogg, og ære være ham som gidder.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:02   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Amen, Esme, og jeg sitter her med trynet fullt av tårer etter innlegget. Jeg gikk rundt med skuldrene rett under ørene før vesla ble vaksinert, følte en intens lettelse da den første sprøyta ble satt. Jeg hadde aldri turt å la være.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 22:28   #13
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Og om du er vaksinemotstander (sånn kategorisk) og leser dette: du er ikke kritisk. Du er ikke lur. Du er en føkkings tosk.

Jeg siterer også Esme.
Amen

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 23:07   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til vaksinedebatten

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du har jo helt rett Gaia. Det er jo sånn med vaksiner at de bivirkninger man får er de samme som sykdommen gir, men kun en liten grad.

Ja, det er jo det jeg har tenkt. At bivirkningene er reaksjoner på de døde virusene i vaksinen, ikke på alle tilleggsstoffene. Da kan jeg fortsette å messe det, og si at en LegeTM har sagt at det stemmer.

Sitat:

Jeg merker jeg er så forbanna lei av vaksinemotstandere, og jeg skjønner ikke at de ikke ser at de som har peiling, de vaksinerer ungene sine.

Og om du er vaksinemotstander (sånn kategorisk) og leser dette: du er ikke kritisk. Du er ikke lur. Du er en føkkings tosk.

Amen til dette. Jeg blir så innmari sint hver gang noen trekker verdien av vaksiner i tvil.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no