Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn og forventninger til uttale

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 22:13   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg er ikke vrangere enn at jeg uttaler Andrè og Renè feil dvs. med é. Der skjønner jeg at det bare er blingset.

Det er verre med ch-navnene. Der er det ikke opplagt og der synes jeg heller ikke man kan forvente at folk av seg selv skjønner at de skan lese navnene annerledes enn de er skrevet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:14   #22
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

OK. Men det er vel ingen ved sine fulle fem som tror at noen kaller barnet sitt for Andræææ, pga en teit apostrof? Det oppfatter jeg som nokså sosialt uintelligent i så fall. Selv om det sikkert er de teite foreldrene til det stakkars ukyldige barnet som har gjort feil.

Nei, det er jeg enig i, så jeg sier André uansett, og undrer meg i det stille over hvorfor de ikke sjekket. Det går en Andrè på trinnet til sønnen min.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:14   #23
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.241
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

I hodet mitt sier jeg iallefall "Jannise" hver gang jeg ser navnet "Jannice".
Jeg synes ikke de kan forvente rett uttale.
Hadde jeg vokst opp med ett sånt navn som de du nevner tror jeg at jeg hadde byttet til riktig stavemåte så fort jeg har fått lov.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:14   #24
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er jo ikke snakk om å uttale annerledes enn vanlig.

Tsjamilla er ikke en usannsynlig uttale av Chamilla. Det kan like gjerne være snakk om en alternativ skrivemåte for Jamila/Jamilla som at det er en måte å forsøke å skrive Kamilla.

Jeg ser ikke helt hvordan det skulle falle noen naturlig å uttale Ch som J. Dessuten er jo Kamilla et mer vanlig navn enn Jamilla, for man anta.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:16   #25
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Og Chatrine? Hvordan skulle det kunne forveksles med noe annet enn Katrine, egentlig?

Nå er det jeg som er rigid og vrang, for tittelen på HI er jo "navn og forventninger til uttale", mens dere egentlig bare vil ha en anledning til å Tenke Sitt høyt sammen med andre likesinnede.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:17   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

OK. Men det er vel ingen ved sine fulle fem som tror at noen kaller barnet sitt for Andræææ, pga en teit apostrof? Det oppfatter jeg som nokså sosialt uintelligent i så fall. Selv om det sikkert er de teite foreldrene til det stakkars ukyldige barnet som har gjort feil.


Enig.

Men det er jo pinlig. Stakkars barn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:17   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg ser ikke helt hvordan det skulle falle noen naturlig å uttale Ch som J. Dessuten er jo Kamilla et mer vanlig navn enn Jamilla, for man anta.

Jamila/Jamilla er relativt vanlig (par tre hundre).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:18   #28
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

I hodet mitt sier jeg iallefall "Jannise" hver gang jeg ser navnet "Jannice".
Jeg synes ikke de kan forvente rett uttale.
Hadde jeg vokst opp med ett sånt navn som de du nevner tror jeg at jeg hadde byttet til riktig stavemåte så fort jeg har fått lov.

For meg blir Jannice til "Jænnis" en slags variant av engelske Janice.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:20   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.943
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg ville nok oppfattet folk som svært rigide om de med vilje uttaler Chamilla som tjsamilla, f.eks. Eller Chatrine. Det er såppass gjenkjennelig som det opprinnelige navnet. Hva oppnår man egentlig med å feil-uttale slike navn? Være blærete?

Jeg tenker at de har ønsket å skille seg ut ikke bare i skrivemåten, men også uttalen. Og vil derfor kunne finne på å uttale navnet slik det er skrevet uten å ha noen intensjon om å være blærete.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:22   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.488
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

I hodet mitt sier jeg iallefall "Jannise" hver gang jeg ser navnet "Jannice".
Jeg synes ikke de kan forvente rett uttale.
Hadde jeg vokst opp med ett sånt navn som de du nevner tror jeg at jeg hadde byttet til riktig stavemåte så fort jeg har fått lov.

Eg tenker også Jannis (som i ho fæle eksdama til Chandler med den ekle latteren i Friends), når eg ser Jannice, og skjønte ikkje at det skulle vere Janicke før lenger nede i tråden...

Dei andre eksempla synest eg bare ser rare ut, men eg ville nok skjønt korleis det skulle uttalast.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jamila/Jamilla er relativt vanlig (par tre hundre).

Eg kjenner ei som heiter Yamille. Eg ville likevel ikkje tenkt at Chamilla skulle uttalast som Yamille.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:22   #31
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Jeg har en Madeleine, som skal uttales Madelen. Det er åpenbart vanskelig for mange, ikke sjelden kalles hun med navnet sitt slik det skrives. Eventuelt Madelein. Jeg syns det er litt rart, for det er da mest vanlig at dette navnet uttales Madelen, ihvertfall her jeg bor.

Når det gjelder sære skrivemåter av "vanlige" navn, pleier jeg som regel å uttale dem på samme måte som de navnene de ligner på. Så får jeg heller korrigeres.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:22   #32
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Og Chatrine? Hvordan skulle det kunne forveksles med noe annet enn Katrine, egentlig?

Nå er det jeg som er rigid og vrang, for tittelen på HI er jo "navn og forventninger til uttale", mens dere egentlig bare vil ha en anledning til å Tenke Sitt høyt sammen med andre likesinnede.

Jeg er veldig enig med deg her Kanina.
Jeg er så enkel at om jeg lurer på uttalen på et navn så spør jeg. Det er ikke verre enn det. Jeg kunne stavet navnet til min ene sønn Mikael, siden det blir uttalt slik, men vi staver det Michael. Og om noen skulle uttale det på engelsk, så lever vi like godt både før og etter uttalen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:22   #33
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jamila/Jamilla er relativt vanlig (par tre hundre).

Det er ikke relativt vanlig (eller, relativt er jo relativt.. ). Det er ca 15-16000 som heter Kamilla eller Camilla. Poenget mitt er at det skal litt til å forveksle J og CH i uttalen. Jeg har aldri hørt noe navn som uttales DJ når det skrives med CH. Det kan sikkert forekomme i noe språk jeg ikke kjenner til, men dog. Hvis etternavnet er Hansen eller lignende, er det i alle fall lite som tyder på at navnegiverne hadde noe mer eksotisk enn Kamilla i tankene. Og da synes jeg det er temmelig ufleksibelt å "krangle" på uttalen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:25   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Taien: Uttaler dere e-en også? Trykk på første eller siste stavelse?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:25   #35
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

OK. Men det er vel ingen ved sine fulle fem som tror at noen kaller barnet sitt for Andræææ, pga en teit apostrof? Det oppfatter jeg som nokså sosialt uintelligent i så fall. Selv om det sikkert er de teite foreldrene til det stakkars ukyldige barnet som har gjort feil.

Joda, men jeg sier konsekvent "feil" innledningsvis. Og når det da forklares at det er é det skal uttales, beklager jeg uskyldig og sier noe om at jeg trodde det uttales slik jeg så pga av aksenten peker nedover.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:26   #36
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg er veldig enig med deg her Kanina.
Jeg er så enkel at om jeg lurer på uttalen på et navn så spør jeg. Det er ikke verre enn det. Jeg kunne stavet navnet til min ene sønn Mikael, siden det blir uttalt slik, men vi staver det Michael. Og om noen skulle uttale det på engelsk, så lever vi like godt både før og etter uttalen.

Men hva når det uttales "Mikaal". Den synes jeg er vrien.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:27   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Joda, men jeg sier konsekvent "feil" innledningsvis. Og når det da forklares at det er é det skal uttales, beklager jeg uskyldig og sier noe om at jeg trodde det uttales slik jeg så pga av aksenten peker nedover.

Det synes jeg er blærete. Men jeg kunne nok hatt lyst til å si det samme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:27   #38
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Joda, men jeg sier konsekvent "feil" innledningsvis. Og når det da forklares at det er é det skal uttales, beklager jeg uskyldig og sier noe om at jeg trodde det uttales slik jeg så pga av aksenten peker nedover.

Og hva er poenget med det? At de skal sende endring til Folkeregisteret for å få navnet helt riktig? Sier du dette til voksne Andrè-er også, sånn at de ikke skal gjenta feilen i neste generasjon?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:29   #39
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Men hva når det uttales "Mikaal". Den synes jeg er vrien.

Noen navn er kjent for å ha mange ulike uttalevarianter. Når man velger et slikt navn, regner jeg med at man tar dette med i betraktningen og venner seg til å presisere det. Da oppleves det vel heller ikke som en fornærmelse å bli kalt Mikaaal, når man selv kaller seg Mikael eller Mikal.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:30   #40
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Navn og forventinger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Taien: Uttaler dere e-en også? Trykk på første eller siste stavelse?

Ja vi uttaler e-en også. Mi-ka-el. Trykk på første stavelse.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no