Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på grønn pesto?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-11, 14:48   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Oppskrift på grønn pesto?

Eldste skal visst lage middag i dag har hun bestemt, og hun skal lage grønn pesto. Noen som har en god oppskrift? Helst uten altfor mange kompliserte ingredienser, jeg rekker Meny etter jobb, men ikke Ultra, så det må være noe som jeg kan få tak i på en under middels Meny.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:00   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på grønn pesto?

Nå er det vel for sent, men til basilikumpesto bruker jeg en stor potte basilikum, ca 2 ss pinjejerner (ristes i panne først, hvis du gidder), ca 50 g parmesan, 2-3 hvitløksbåter (avhenger av størrelse og smak), ca 1 dl olivenolje, salt og pepper. Blander alt unntatt olje i foodprocessor og tilsetter olje i tynn stråle underveis. Smaker til med salt og pepper.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:15   #3
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på grønn pesto?

Jeg har ca samme oppskrift bare jeg bruker myyye mer hvitløk og en del mer olje.
Og så blander jeg hele smørja i ett og lar den hvile seg i form i noen minutter. Fant ut ved et uhell at det funket minst like bra som å stresse med å hell eoljen forsiktig på, ja man trenger en god olje da.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:19   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på grønn pesto?

Jeg bruker muligens mer olje, jeg også, Inter, jeg heller bare på til det blir passe, liksom. Hvitløksmengde synes jeg er vanskelig å beregne i og med at smaksstyrken varierer så veldig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:23   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på grønn pesto?

Takk for svar! Vi fant en oppskrift på nettet, veldig lik Turban sin, men med mer olje. Ble kjempegodt!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:46   #6
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på grønn pesto?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg bruker muligens mer olje, jeg også, Inter, jeg heller bare på til det blir passe, liksom. Hvitløksmengde synes jeg er vanskelig å beregne i og med at smaksstyrken varierer så veldig.

Ja sant nok, det kan hende jeg er litt farget av at jeg somregel lager en stor porsjon når jeg lager, så da slenger jeg bare oppi en hel hvitløk og en pose pinjekjerner etc.
Basilikumpesto er så godt! :sikle:
Men tomatpesto er og godt!
Åh nå fikk jeg lyst på pesto.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no