Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Madam Mims hjemmelagde tacopulver

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-11, 15:47   #1
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Madam Mims hjemmelagde tacopulver

Er det noen som kan være så snille og finne den oppskriften for meg?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 16:04   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

Her er Irma og Tallulah sine;
http://www.foreldreportalen.no/forum...ght=tacopulver

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 17:58   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

Her er den jeg bruker, som jeg er 99% sikker på at Harriet/Mim er kilden til:

Til 400 gr kjøttdeig:
1 ts salt
2 ts cumin (spisskummen)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper

Bland sammen og tilsett i stekt kjøttdeig, som du pleier. Spe med litt vann, så det får kokt inn.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 18:02   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

jeg bruker den samme, plukket opp på et annet forum, og da jeg syntes det var lite smak fremkom det at den som oppga oppskriften at det nok kom av at hun brukte en halv pakke kjøttdeug.

Så jeg bruker det dobbelte, bortsett fra hvitløken, for det er jeg ikke så glad i, og da smaker det

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:41   #5
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

jeg bruker den samme, plukket opp på et annet forum, og da jeg syntes det var lite smak fremkom det at den som oppga oppskriften at det nok kom av at hun brukte en halv pakke kjøttdeug.

Så jeg bruker det dobbelte, bortsett fra hvitløken, for det er jeg ikke så glad i, og da smaker det

Bruker du det dobbelte av det Miss Norway skrev opp her for 400 g kjøttdeig?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:51   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

Kan man droppe paprikapulveret? Noen som har prøv det?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:57   #7
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Kan man droppe paprikapulveret? Noen som har prøv det?

Går nok helt fint. Jeg synes paprikapulver gir mer farge enn smak ihvertfall.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 13:00   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Går nok helt fint. Jeg synes paprikapulver gir mer farge enn smak ihvertfall.

Ok,da skal jeg prøve det,har ikke tenkt tanken på å lage selv, men brukt ferdigepakker som verken er fruktose i eller sukker, men paprika i men brukt bare en pakke på 2 kjøttdeiger så litt lite smak men mere smak en uten

Men regner egentlig med at 1 ts paprikapulver overlever turbo. tror jeg får ta en testrunde igjen

Takk for svar

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:49   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madam Mim sitt hjemmelagde Tacopulver

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Bruker du det dobbelte av det Miss Norway skrev opp her for 400 g kjøttdeig?

Jupp.

For der jeg fikk den oppskriften fikk jeg etter min "men dette ble jo noe tam smak"-kommentar opplyst av hun som ga meg den at hun brukte bare 200 gram kjøttdeig.

Men 4 ts cummin, ok, det blir noen ganger litt mer også, for det er der tacosmaken ligger, da snakker vi Så ja, jeg har doblet den oppskriften, men har bare en hav tv hvitløk, for det er et kompromiss, jeg liker egentlgi ikke hvitløk, men det trengs for å få den rette tacosmaken. Bare at jeg altså velger å tone det litt ned.

Paprika kan sikkert droppes, det gir mer smak enn farge, men det er jo bare å prøve og evt tilsette noe annet dersom det føles feil?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no