Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 10:10   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Skal ha bursdagsellskap for mannen i morgen. Vil gjerne bake en god sjokoladekake og ønsket er en jeg kan bake i dag og som holder seg så godt at vi kan spise den i morgen. Den må ikke være tørr etter en dag, den må være barnesikker og gjerne egnet for pynting.
Noen tips?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 10:17   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Jeg blander litt kakao i et sukkerbrød (bløtkakebunn). Deler bunnen i tre når den er kald, og smører en av sidene på hver del med lag smeltet sjokolade (tynnet med litt fløte, så det blir lettere å smøre. Så fylles og dekkes kaken med pisket krem som er blandet med smeltet og avkjølt sjokolade. Jeg liker mørk sjokolade og litt sterk smak, men dette justerer du jo enkelt med sjokoladetype og mengde. Utrolig populær kake, som jeg alltid får mye skryt for. Forsvinner fort!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 10:35   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Texas sjokoladekake; helt utrolig god. Oppskrift i innlegg 2 i tråden jeg lenker til.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:51   #4
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Takk dere.
Kom gjerne med fler oppskrifter.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:30   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Jeg syns sjokoladekaker generelt er best når de er et par dager gamle. Dagsferske sjokoladekaker er ikke like godt. Til og med Toro sjokoladekaken er best etter et par dager. Så jeg tror ikke det spiller så stor rolle hva slags sjokoladekake du baker. Den er uansett bedre i morgen enn i dag.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:56   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Nydelig sjokoladekake på det søte liv har jeg fått mye skryt for. Forøvrig enig med Propella.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:58   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

CCCB blir jo bare bedre for hver dag den står (uten at den _egentlig_ pleier å vare så lenge). Og den skal jeg pinadø bake så snart jeg har kjøkken igjen. :legger planer:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 17:08   #8
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Jeg synes at de aller fleste sjokoladekaker blir bedre dagen etterpå, så jeg tror du er rimelig safe uansett hva du velger.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:53   #9
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

jeg lager ALLTID nesquick-kake. Enda bedre dagen etter, og superlettvin å lage, ingen egg og pisking.... Her er oppskriften.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:58   #10
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladekake som bakes i dag og spises i morgen?

Sjokoladekake er bedre dagen etter? Hva man kan lære

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no