Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

VG redder oss fra potetdøden

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-08, 22:57   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

VG redder oss fra potetdøden

Poteter er som kjent kjempefarlige, men hvis man koker "poteten på høy temperatur, slik at giftstoffet fjernes" kan man klare seg

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=508442

Så løp og kjøp trykkokere!


I samme sak anbefaler de å holde dagsforbruket av rabarbra under 4 kg. Det skal nok gå bra

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:01   #2
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: VG redder oss mot potetdøden

Jammen godt vi har VG!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:01   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: VG redder oss mot potetdøden

Jeg skrev til et potetfirma ang. det grønne på potetene. Jeg fikk til svar at man bare skulle skjære bort det grønne. I mitt spørsmål skrev jeg at jeg hadde hørt man skulle kaste poteter med grønt på. Det avkreftet hun fra potetprodusenten.

Ser i artikkelen at det står at man skal kaste poteter med grønt på. Da får jeg fortsette med det...... Jeg er skeptisk til at man nå har gjennomsiktig plast på potetene i butikken. Derfor tar jeg potetpakker litt nedi som ikke har fått så mye lys.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:03   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: VG redder oss mot potetdøden

Det er godt VG får det frem i media he,he.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:04   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG redder oss mot potetdøden

Heia VG.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 01:25   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: VG redder oss fra potetdøden

Jeg er litt bekymret etter å ha lest artikkelen. Skjønner at det kun gjelder meg, men potetinntaket mitt er ikke bekymringsfullt.

Sjokoladeforgiftning derimot .
Lurer på hva symptomene er?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 07:24   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: VG redder oss fra potetdøden

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Jeg er litt bekymret etter å ha lest artikkelen. Skjønner at det kun gjelder meg, men potetinntaket mitt er ikke bekymringsfullt.

Sjokoladeforgiftning derimot .
Lurer på hva symptomene er?

Det kan være ganske symptomfritt, helt til det sier BOOOOOM!
Passe seg, passe seg

  Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 10:03   #8
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: VG redder oss fra potetdøden

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det kan være ganske symptomfritt, helt til det sier BOOOOOM!
Passe seg, passe seg

Kikker engstelig mot skapet

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 10:10   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG redder oss fra potetdøden

Det er godt vi kan bli reddet ja. Hva skulle jeg gjort om jeg ikke de siste årene hadde hatt villige sjeler som har ville reddet meg fra:
Gjær og sukkerdøden
Melkedøden
Fettdøden
Eggdøden
Potetedøden
Tyggegummidøden

og alle de ekstra som følger med når jeg er gravid.


Ikke kom hit med noen sjokoladedød nå altså

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 10:15   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: VG redder oss fra potetdøden

Rabarbradøden også
Jeg som hadde lagt femte kilo på frokostfatet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 10:27   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: VG redder oss fra potetdøden

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ikke kom hit med noen sjokoladedød nå altså

Jeg leste nylig om den.
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=508442

Men denne oppveier den lenken
http://www.doktoronline.no/news/2007...odtrykket.html

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no