Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-19, 13:50   #81
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Den er vel mer på fest?
https://www.google.com/url?sa=i&sour...67507799753344

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 14:27   #82
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Dere mener at siden bildet er kult og gøyalt og har et bilde av en joint, så kan man TOLKE bildet til at joint er kult og gøyalt, eller mener dere at det FAKTISK står der?

Jeg tror de ganske bevisst har bevegd seg aaaaaakkurat innafor.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 14:40   #83
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror de ganske bevisst har bevegd seg aaaaaakkurat innafor.

Helt klart. Og nettopp derfor hadde det vært interessant å få en juridisk tolkning av hvor aaaaakkurat innafor egentlig går.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 14:43   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Det hadde vært mye MER interessant å snakke om hvorfor UV (og flere av de andre ungdomspartiene) har valgt denne strategien for å fenge ungdom, hvorvidt de faktisk syns hasj er gøyalt, hvorvidt de tror det er en sak ungdom er veldig engasjert i, hvorfor de ikke løfter frem andre ting som rent faktisk er viktig i de unges hverdag, og om de VIRKELIG syns det er innafor å rusflørte med ungdom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 15:17   #85
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det hadde vært mye MER interessant å snakke om hvorfor UV (og flere av de andre ungdomspartiene) har valgt denne strategien for å fenge ungdom, hvorvidt de faktisk syns hasj er gøyalt, hvorvidt de tror det er en sak ungdom er veldig engasjert i, hvorfor de ikke løfter frem andre ting som rent faktisk er viktig i de unges hverdag, og om de VIRKELIG syns det er innafor å rusflørte med ungdom.

Det hadde også vært veldig interessant.

Mitt inntrykk etter å ha snakket med noen av de ungdommene som har observert og deltatt i skolevalg nå er at skolevalgene oppfattes som en slags kamparena der alt er lov. Temaer velges veldig snevert basert på hva man tror vil slå an på de ulike skolene, debattanter blånekter for at upopulære standpunkter fra moderpartiene faktisk er reelle, veldig mye handler om å fremstå som kul eller morsom, det er lite taletid til hver debattant, replikkordskiftene er kaotiske og det er ikke nødvendigvis så mye fokus på å gå dypere inn i noe som helst.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 15:19   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Det er ganske respektløst mot ungdommer, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 15:25   #87
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ganske respektløst mot ungdommer, syns jeg.

Tenker du at det er jeg som er respektløs som beskriver skolevalgsdebattene på den måten, eller at skolevalgsdebattantene er respektløse som velger den strategien?

Jeg tenker at de som deltar i debattene stort sett også er veldig unge, og at de gjør så godt de kan på det som har utviklet seg til en ganske rå arena for debatt-teknikker. Hver enkelt prøver å tilpasse seg arenaen så godt de kan - og så blir summen ikke så bra.

Hva tenker dere som er lærere i videregående - stemmer min oppfatning med det dere har observert?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 15:28   #88
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Heilo: Det jeg har fått formidlet er at skoledebattene er helt poengløse - nettopp på grunn av det du beskriver. Populistisk, smalt fokus, ikke så nøye at det stemmer - et skikkelig bikkjeslagsmål

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 15:29   #89
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Er ikke lærer, men her stemmer det greit med det arvingen refererte fra skoledebatten på vgs her. Arvingen er ikke veldig politisk av seg, men var ikke imponert. Tror faktisk en mer nyansert debatt på sakene hadde slått bedre an, hos en del av ungdommene, i hvert fall. Tror mange oppfattet debatten som unyansert og lett kaotisk velgerflørt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 15:31   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Tenker du at det er jeg som er respektløs som beskriver skolevalgsdebattene på den måten, eller at skolevalgsdebattantene er respektløse som velger den strategien?

Jeg tenker at de som deltar i debattene stort sett også er veldig unge, og at de gjør så godt de kan på det som har utviklet seg til en ganske rå arena for debatt-teknikker. Hver enkelt prøver å tilpasse seg arenaen så godt de kan - og så blir summen ikke så bra.

Hva tenker dere som er lærere i videregående - stemmer min oppfatning med det dere har observert?

Det siste.

Det stemmer også med mitt inntrykk fra egen ungdom. Jeg husker hvor irritert jeg ble på at de var så nedlatende. Den eneste som behandlet oss ordentlig var den voksne politikeren fra FrP, som til overmål stilte opp på null minutters varsel fordi FPU-duden ikke dukket opp.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 16:03   #91
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Jeg er lektor og overvar min første skoledebatt med VG1-klassen min i forrige uke, og jeg er helt enig i de beskrivelsene dere kommer med. Det him skriver er nøyaktig de ordene jeg ville brukt selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 16:30   #92
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Min ferske videregåendeelev (utvilsomt en av Norges strengeste og mest kompromissløse 16-åringer ) kom helt oppgitt hjem fra skolevalgdebatten og sa at det var helt umulig å skjønne hva noen av partiene mente fordi alle beskyldte hverandre for løgn hele tida. (Pluss at alle ville redde klimaet og lage verdens beste skole.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-19, 16:49   #93
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Jeg husker selv at jeg syns de skoledebattene var helt meningsløse fordi de kun hadde kampsaker de trodde skulle treffe ungdommene og som ikke nødvendigvis representerte politikken til partiet eller var realistiske i det hele tatt. Jeg følte at vi ikke ble tatt på alvor og at de ikke trodde vi hadde intellektuell kapasitet til å forstå noe annet.

Jeg kan til en viss grad forstå legaliseringsdebatten, men tenker at det ikke nødvendigvis er en god hovedsak for skolevalgkampen for kommune og fylkesvalg. Bortsett fra det tror jeg ikke nødvendigvis at det er unge venstre som er de som påvirker ungdommene mest når det gjelder dette. Jeg har unger som ikke er involvert i rus i det hele tatt som har god oversikt over diverse memes og slang når det kommer til marijuana bruk i USA. Jeg har flere ganger måttet gi beskjed om at jeg faktisk er klar over hva det betyr og ikke syns det er spesielt kult at de bruker det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no