Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Gammeldagse ord som engasjerer

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-11, 14:19   #101
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer:

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg har en venninne som til stadighet sier "Herre min hatt", snodig uttrykk

Det sier jeg hele tiden også.
Tror det bunner i at jeg skulle prøve å slutte å si "herregud" hele tiden. Herreminhatt er litt mildere.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 15:29   #102
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg holdt på å få dånedimpen i dag!

Hehe. Det gjør min mor og jeg stadig også. Herlig uttrykk!

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 16:34   #103
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Her som jeg bor, sier de eldre pasientene mine ofte "Ja du kan veta da!" når de skal understreke noe jeg sier. Et fantastisk uttrykk. Og når de unnskylder seg for at de kanskje er litt nysgjerrige, så er de "forveten" .

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 16:44   #104
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Forvete ja.
Å forvete seg er også eit bra uttrykk - det brukar eg faktisk.

Nokon som hugsar at jentene sine edlare delar blei kalla "tisserompa"? Er eit ord som godt kan gå ut av bruk. Men det var namnet når eg var lita.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 23:05   #105
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Nokon som hugsar at jentene sine edlare delar blei kalla "tisserompa"? Er eit ord som godt kan gå ut av bruk. Men det var namnet når eg var lita.

Å skrekk, jeg har bare hørt Muselappen! Hvor tok de det fra?!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 23:24   #106
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Apoplektiske anfall har vel ikke noen hatt på lenge?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 23:34   #107
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Vi sier tisserompa, vi.
Funker som snus.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 17:45   #108
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Forvete ja.
Å forvete seg er også eit bra uttrykk - det brukar eg faktisk.

Nokon som hugsar at jentene sine edlare delar blei kalla "tisserompa"? Er eit ord som godt kan gå ut av bruk. Men det var namnet når eg var lita.

Tissehøna.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:26   #109
snøklokka
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 22
snøklokka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Forsmedelig at slike eminente ord og uttrykk forglemmes. Tråden er fortreffelig

snøklokka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:28   #110
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Tissehøna.

Nuppa. Og gutter har nulle.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:54   #111
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Nesevis og obsternasig er ord jeg husker godt fra barndommen, det var jo gjerne det jeg fikk høre at jeg var hvis jeg var litt uskikkelig, trassig ol. Ablegøyer også, eller portemoné. Pappa sier også omforlatelse i steden for unnskyld. Han er en 30-talls modell.

Dog er et ord jeg bruker mye forøvrig, eller månelyst - også etter pappa, som gjerne kunne si at hvis ikke jeg sluttet å mase nå el.l, så ble det månelyst. Etter at jeg flyttet sørover har jeg fått inn noen nye uttrykk også, typ herre fred, herlige land ol.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 00:30   #112
Olivia81
Aktiv
 
Olivia81 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 150
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer:

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg bruker mye "kjære vene". :gæmlis:

Jeg bruker også det endel skjønner jeg siden toåringen utbrøt "å kjære vene" da han ikke fikk til å skru noe med skrutrekkeren sin
Herlig tråd dette her, jeg bruker mange av ordene her til daglig jeg

Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 10:00   #113
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Ruta, altså bussen.

Og så har vi dessforuta. ( betyr dessuten eller noe sånt ) jeg lurte lenge på hvilken buss det var.

Så et artig ord til fra min barndom, som jeg ikke vet hvordan skrives, men jeg skriver det sånn som det blir sagt omtrent, så får jeg se om noen vet hva dette er: møssmørdøpp.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 10:14   #114
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Jeg bruker mye "kjære vene, vakre, pene" på jobb. Ungene elsker det.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 10:46   #115
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gammeldagse ord som engasjerer

Døll.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no