Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din aller beste oppskrift med blåbær

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 11:16   #1
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Din aller beste oppskrift med blåbær

Jeg er på blåbærplukkekjøret og i tillegg til å fryse ned vil jeg også lage noe skikkelig godt nå på tampen av ferien.

Hva er din aller beste blåbæroppskrift?

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:19   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Henger meg på her. Mannen min er også på blåbærplukkerkjøret. :sliten:

Jeg pleier å bruke dem til smoothie og til blåbærpai.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:21   #3
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Ja, smoothies og blåbærpai er det jeg har lagd til nå. Blåbærpai er jo himmelsk da!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:25   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Jeg skal lage blåbærmuffins i dag, men har ikke noen fast oppskrift. Tenkte å prøve meg på en med rømme i som jeg fant på Det søte liv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:55   #5
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Blåbærpai

Deig:

75 g smør
½ dl sukker
1 egg
1 ½ dl hvetemel
1 ts vaniljesukker
½ ts bakepulver

Smør og sukker vispes. Egg tilsettes.
Hvetemel, vaniljesukker og bakepulver tilsettes.
Paiformen (26 cm) kles innvendig med deigen (bruk gjerne teskje).


Fyll:

5 dl blåbær
1 ½ dl lettrømme eller kesam
½ dl sukker
2 egg

Fordel bærene i formen med deig.
Lettrømme/kesam, sukker og egg blandes og helles over.

Stekes midt i ovnen ved 225°C i ca. 20-25 minutter.

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:28   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Jeg har lagd smuldrepai, og bare byttet eller erstattet noen av eplene med blåbær. Veldig godt!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:36   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Blåbærpai: paibunn fylt med blåbær blandet med sukker og litt potetmel. Serveres lunken med vaniljesaus, kan nesten ikke bli bedre.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:07   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Blåbærmuffins nevnt over her kan anbefales.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:35   #9
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Jeg bakte også blåbærmuffins med rømme fra Det søte liv i dag. Litt modifiserte, jeg byttet ut noe av sukkeret med brunt sukker + en liten dæsj vaniljepulver. De var gode, ja.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:39   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller beste oppskrift med blåbær

Akkurat det gjorde jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no