Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sukrin i marengskake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 20:41   #1
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sukrin i marengskake?

Jeg vet ikke om dette er rett underforum, men jeg lurer altså på om det er mulig å erstatte sukkeret med sukrin i marengskaker?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:42   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukrin i marengskake?

Jeg har laget nøttemarengsliknende kake med sukrin. Det gikk bra. Mandelmel og brukte den til pavlova.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:23   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukrin i marengskake?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg vet ikke om dette er rett underforum, men jeg lurer altså på om det er mulig å erstatte sukkeret med sukrin i marengskaker?

Vi prøvde oss med sukrin i pavolova for en tid tilbake, det var ikke noen suksess. Den ble helt sprø helt gjennom, også smakte det veldig isete smak av den.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:39   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukrin i marengskake?

Mamma sier at for å lage marengs må hun ha vanlig sukker.

(Jeg er ikke så flink å bake, og bruker uansett sukker, så jeg kan ikke svare på egne vegne, men mamma har fått diabetes og bytter ut sukker med sånne greier som ikke påvirker blodsukkeret sånn. Men da blir det ikke vellykket marengs.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:42   #5
Morgenstjerne
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 2
Morgenstjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sukrin i marengskake?

Jeg har laget masse marengs med Sukrin. Synes det funker bra, selv om de nok ikke blir slik "seige" som man kanskje er vant til at det skal være i f.eks pavlova.

Datteren min på 6 (og flere andre barn) synes det er digg med Sukrin-marengstopper, og det synes jeg også

Jeg prøvde i forrige uke å lage marengs med en blanding av Sukrin og det nye søtstoffet Tagatesse (kjøpes også hos Funksjonell Mat), og da ble marengsen veldig seig. Men faktisk seig hele veien, dvs ikke sprø utenpå engang. Men smaken var god! Så da kommer det ann på hva man foretrekker..

Morgenstjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 21:24   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukrin i marengskake?

Jeg bruker bare slpenda og sukrin i ting

Har bakt marengs kaker og rullekaker med sukrin med stor hell, bruker ofte sukrin meldis ned eggehvitene men har jeg ikke det så knuser jeg enten sukrinet først i en kjøkkenmaskin,altså maler det fint eller pisker eggehvitene så stiv som jeg får det før jeg har litt og litt "sukker " i

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no