Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Enebolig eller villa?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 23:48   #81
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Hovene, Snippa. Man spikker hovene. Hver 6.-8. uke.

Det hørtes i grunn mer overkommerlig ut

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:49   #82
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det der var vel mer en Shire eller en Coucheron.

Men hvis du har plass til den på verandaen, så har du definitivt en villa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:50   #83
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvis du har plass til den på verandaen, så har du definitivt en villa.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 23:57   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Når jeg ser på kriteriene dine så ser jeg at huset vårt i og for seg oppfyller ganske mange av kriteriene (uten at jeg vet hvor grensen på tomtestørrelse går). Huset har også en utførelse som det ikke finnes maken til i mils omkrets (gudsjelov! ), og kriteriene for størrelse, stuer, soverom og bad er vel også noenlunde oppfylt.

Men det er IKKE en villa, altså! Og det er pga. arkitekturen. Huset er av typen "folkefunkis" (altså, den kjipe typen), med en underfundig og mangslungen flora av påbygg i alle retninger og stilarter, inkludert en karnapp! Jeg tror strøkets arkitekter går omveier for å ikke gå forbi det - det gjør vondt i øyenene deres, tror jeg.


Så det er i grunnen mer en estetisk vurdering, og stilmessig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 00:09   #85
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Oi. Den var schwær. Jeg har ikke plass til den på verandaen, så da bor jeg nok ikke i villa likevel

Du bruker selvsagt hesten som villa, og har et hus på verandaen.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 00:12   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg har forresten kalt huset vårt for villa rett som det er. Med masse ironi, inni hodet mitt da. Innså plustelig at det er ikke sikkert at alle har skjønt at jeg tøyset.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 00:40   #87
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg bor strengt tatt i rekkehus
og mottar likevel magasinet "Vi i villa" fra tid til annen.
Jeg tror kanskje du (HI) bør sende den ordsalat-smørbrød-lista di til redaksjonen deres

Om "Vi i villa" skulle gått etter den listen, så tror jeg ikke hadde vært mangen igjen og sende ut magasninet til.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 00:42   #88
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

Flere enn meg som har reflektert over følgende: Når skal/kan en enebolig betegnes som «villa»?

Ikke noe jeg har reflektert over i hvert fall.

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

Og skal man være presis og fullstendig må man - dessverre - bruke litt ord.

Nei, det må man ikke.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 00:42   #89
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Og jeg tenker litt at villa er ett litt gammeldags begrep på et pener hus/enebolig.

Tror ikke det er så mangen som bruker ordet Villa om hjemme sitt nå for tiden i fult alvor, selv om det har et hjem som kunne vært en "villa". Jeg kjenner selv noen med noen palasser av noen hjem og de sier hus/huset. Selv om det er på den pene siden av byen.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:20   #90
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg har tomt,utsikt,sol og parkering og garasje som en villa

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:21   #91
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg bor i rekkevilla, jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:28   #92
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Da kommer jeg ihvertfall fra en villa. 3 stuer, arkitektegnet stor tomt og hest. Det var mere funkis enn sveitser men dog de fleste kriterier fyllt i følge listen. Problemer er det kankje med naturtomt?

Med Toppen involvert i andre deler av familien (om ikke sending fra det hjemmet) må jeg føle meg som å ha VILLA bakgrunn eller tilknytning.

Nickbytte kommer snart.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no