Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutt hopper av karusell

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 23:13   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde det være mulig i det heletatt, å komme seg ut av en sånn "kopp"?

Senest i fjor var vi på samme tivoli under Norway cup, hvorpå poden vil kjøre en mini berg og dal bane helt alene, dvs det var ikke andre barn som skulle med. Da glemte faktisk mannen som styrte å klikke fast bøylen hans, så den var helt løs. Poden begynte gråte omtrent i det toget startet pga dette, og satt på bare en runde. Da han ble hjulpet ut, ble det heller ikke reagert på at han ikke satt fast, men da var jeg så lite fornøyd at jeg ikke kunne få han av fort nok.

Lurer på hvor sikre slike tivoli egentlig er jeg?

Glemte meg.

http://www.dagbladet.no/2009/07/31/n.../2400/7437515/


Sist redigert av DM : 01-08-09 kl 01:24. Årsak: Dobbelposting, ingen grunn til å lenke i andre innlegg.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 00:03   #2
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Tror de fleste karuseller er ganske sikre, men man kan jo møte på skikkelig sløve folk som styrer disse karusellene da.
På Hunderfossen så jeg en som sovna mens han styrte det lille toget. Ikke den verste karusellen da men ille nok. Han var sikkert rundt 17-18 år og hadde garantert vært på fest dagen før..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 00:14   #3
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Høres ikke ut som om de har de beste rutinene på tivoliet! Det kunne jo ha gått atskillig verre...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 00:29   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Jeg føler det mye tryggere på faste tivoli ( som Tusenfryd) enn disse omreisende greiene.
Innbiller meg at det må bli mye slitasje, slurv og slappe folk på slike.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 01:19   #5
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Denne typen karusell har jeg tatt flere ganger, og det er sikkert ikke noe problem å komme seg ut av den. Jeg vet ikke om den bøylen kan låses fast. Den ligger vel i fanget.
Man snurrer jo så fort rundt, at jeg vil tro det må være litt av en oppgave å komme seg ut av sen i fart.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 01:22   #6
LimboLine
Superaktiv
 
LimboLine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 318
LimboLine er litt kul
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Sitat:

Han forteller at alle som kjører, i utgangspunktet skal være i stand til å ta vare på sin egen sikkerhet under karusellturen.

Det skjønner jeg, og er enig i at tivoliansatte ikke kan lastes i dette tilfelle.

Når det gjelder barnekaruseller og karuseller som ikke er sikret grunnet sløvhet hos de ansatte, er det jo horribelt.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 11:28   #7
Tamara
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1
Tamara har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Jeg har tidligere jobbet mange år i tivolibransjen, både i Sverige og i Norge. Har blant annet jobbet for Aasmund og Lunds, og vil bare innformere om at grunnen til at sikkerhetsbøylen på Waltzer (tekoppene) ikke kan klikkes på plass er at når karusellen er i gang så blir man presset inn mott veggen og den kraften er nok til at man blir sittende fast. Hvis bøylen hadde vært klikket fast ville man kunne skade seg når karusellen går i litt saktere tempo, da man til tider vil skli litt frem og tilbake i setet. En annen ting som skal sies er at vi som jobber har sikkerhetsrutiner innad som gjør at vi er våkne og opplagte når vi styrer slike maskiner.

Og et ambulerende tivoli må flere ganger i året igjennom kontroller der alle karuseller blir kontrolert at de er i tipp topp stand. Er nesten som om du skulle hatt en EU kontroll på bilen din flere ganger i året. Det står også varlser skrevet ved hver karusell om hvilke personer som ikke burde ta denne type form for karusell, blant annet hvis man har hjertefeil, epilepsi ol. Det er veldig mange som ikke følger disse varslene.

Jeg føler meg mer trygg på ambulerende tivolier enn på faste tivoli. På et ambulerende har man mennesker som har jobbet der i flere år, og som har satt sammen, og styrt den samme karusellen i flere år. Mens på "faste" tivolier møter man som oftest på en student som er møkka lei jobben, og heller tenker på sin neste fest han skal på.

Tamara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 11:54   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

For en tosk!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:13   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Klarte du å lese det altså, Skremmern? Jeg ble så sliten av skrifttypen at jeg ga opp.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:24   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Opprinnelig lagt inn av Tamara, her.

Har blant annet jobbet for Aasmund og Lunds, og vil bare innformere om at grunnen til at sikkerhetsbøylen på Waltzer (tekoppene) ikke kan klikkes på plass er at når karusellen er i gang så blir man presset inn mott veggen og den kraften er nok til at man blir sittende fast.


Tydeligvis så virker ikke dette da.

Uansett så er det spesielt å glemme å sette fast en bøyle på en barneattraksjon også. Tror ikke jeg ville reagert på en hendelse alene, men når jeg har opplevd dette selv, så syntes jeg det blir merkelig at man kan kalle dette sikkert.

Fordelen med Tusenfryd er at de har en brukermasse som er langt større, og dermed har rutiner som virker mer innøvde på meg. Og at alle som jobber på omreisende tivoli er mer motivert for jobben sin enn på Tusenfryd stemmer ikke med mitt inntrykk. Det finnes folk av alle slag begge steder, men jeg har tilgode å se at noen blir glemt spent fast på Tusenfryd, og jeg har heller ikke hørt at noen har klart å hoppe ut av noen karusell uten at det blir oppdaget.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:24   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Hvorfor er Tamara en tosk?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:25   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Jeg snakker om han som hoppet av karusellen. Men det kan godt hende Tamara er en tosk også, altså.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:26   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg snakker om han som hoppet av.

Ha ha. Ok.

Han var psykisk utviklingshemmet da. Var kvalm og ville av.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:31   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Men frisk nok til å ta den uten tilsyn?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:37   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men frisk nok til å ta den uten tilsyn?

Tydeligvis.

Jeg tror at uhell kan skje. Men å si at det ikke er mulig å komme seg ut av en sånn sak, når det faktisk er det, blir feil. Da burde man jo fikse problemet da, eventuelt de som kjører attraksjonen må våkne litt. Det tok flere runder for gutten å klare komme seg ut, og når publikum ser det, så burde de som har ansvar for attraksjonen også kunne se det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 14:00   #16
tutta29
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1
tutta29 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Etter det jeg har lest, var denne gutten psykisk utviklingshemmet. Må da stille et spørsmål om hvor vidt det var riktig av personale som fulgte ham, og sende han alene i denne karusellen. Det er en grunn for at de trenger tilsyn, og ikke alltid de forstår konsekvenser av handlingene sine. Synes synd på tivoli ansatte som må oppleve at andre ikke klarer å utføre jobben sin.

tutta29 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 14:08   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt hopper av karusell

Jeg leste hele artikkelen i går og ut fra det jeg leste kan jeg ikke se at Lunds tivoli kan lastes.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no